Toon posts:

[wlan] probleem met laptop

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb thuis het volgende netwerk;

- COM 21 @home modem ---> SMC Draadloze router, 54 MBPS ---> PC 1,2,3,4 (SMC2802W wlan kaartjes) en 1 Laptop (SMC2835W wlan PCMCIA kaartje)

Nou werkt t allemaal redelijk tot goed, weinig problemen met pc's! alleen de laptop heeft vaak geen verbinding, en dan heeft router resetten (stroom eraf en weer op) ook geen zin, ip adres releasen ook niet altijd. Kaartje eruit halen helpt SOMS, ook niet altijd. Wat kan het probleem verder zijn? Dat het een win98se systeem is, en de rest Win XP, nee toch? Moet ik alle instellingen, gateway enz. dan maar handmatig doen?

mvg,

Reinier du Long

Verwijderd

Nou, probeer het eens, dat statisch instellen. Als dat werkt heb je direct het probleem te pakken :)

Probeer daarnaast ook nieuwe firmware voor de router en nieuwe drivers voor je PCMCIA-kaart.

• Bubbaman
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-03-2022
Dat probleem had ik dus ook...
Bleek aan het PCMCIA kaartje te liggen!
Gewoon omgeruild, en sinds die tijd geen problemen meer...

Verwijderd

Topicstarter
Ow, Hmzz... mischien is het dan slim om toch maar eens langs MyCom te gaan.
Maar, ik las laatst ook iets, dat het aan het powermanagement kon liggen?
Weet iemand hier meer van?

Ook de drivers zijn overal de nieuwste, zowel op laptop, pc's.
Ook de firmware van de Router, is de nieuwste.

Ik heb inmiddels een compleet nieuwe instal gedaan op de laptop, hier boven op mijn kamer, waar ik met mijn pc gewoon 53% bereik heb, en amper gedoe, en hij deed t even goed, maar nu weer het knipperende lampje, of terwijl, geen verbinding MEER. :?

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 20:02 . Reden: Nieuwe toevoegingen ]

• dr.nld
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 17:51:
Ow, Hmzz... mischien is het dan slim om toch maar eens langs MyCom te gaan.
Maar, ik las laatst ook iets, dat het aan het powermanagement kon liggen?
Weet iemand hier meer van?
Je zou wel gebruik kunnen maken van de powermanagement feature, normalitair regelt het apparaat zelf het stroomverbruik zou je kunnen overrulen door in START -> CONFIGURATIIESCHERM -> APPARAATBEHEER -> PCMCIA ADAP. -> dan bij EIGENSCHAPPEN te kijken, staat waarschijnlijk iets onder dat scrolldown menu'tje de optie powermanagement - maar het netwerk zal ook problemen kunnen hebben met beveiligingseigenschappen.

Zelf gemerkt bij de optie DRAADLOZE NETWERKEN -> GEAVANCEERD -> 802.1x beveiliging gebruiken naast mn geactiveerde WEP encripty aanzet gaat ie gegarandeerd on- en offline om de 10 minuten. Nut van deze optie heb ik helaas nog niet boven waten kunnen halen, volgens mij heeft hier iedereen problemen mee. Zie de rest van de postings. :r

Don't Dream it, Be it! | 🔋 Tesla Model 3 LR AWD 2019