Blauwe flitsen na switch videokaart

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-06 14:33
Hi,

Ik heb zojuist mijn Winfast Gefroce 2 gts/pro vervangen door een Hercules Geforce 3 ti500. De pc start op en ik install de (nvidia 52.16/45.23) drivers. Alles gaat nog goed.

Maar ineens duurt het opstarten heel lang en krijg ik blauwe flitsen, toch start ie nog wel op. Ik heb ook al een keer een blauw scherm gehad over de nv4_dsp.dll of zoiets, je weet wel welke.

Ik dacht na dat blauwe scherm, ligt aan de drivers. Toen heb ik in Safe Mode alles van Nvidia uninstallt en register gecleaned. Daarna gewoon opnieuw opgestart en de drivers weer geinstalleerd. Maar nu bij het installeren ging hij er al uit en bleef tie hangen op een cmd cursor (zwart beeld verder).

Na resetten start ie heel langzaam en met blauwe flitsen op. Ook als ik naar display properties ga krijg ik eerst een blauwe flits, dan 10 sec. freezed ie, en dan krijg ik de properties pas.

Weet iemand wat ik moet doen? (Gesearched -> nopez)

Specs:
Amd XP 2000+ @ Default
256 Mb DDR
Hercules 3d Prophet TI500
46GB hd
52x cd, lan en audio onboard

• pt0x
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-01-2025

pt0x

Why are we here..

probeer je AGP is lager te zetten.
ik neem aan dat deze nu op 4X staat. zet hem eens op 2X
werkt het dan wel den denk ik aan een hardwarematig probleem.
Test dan de kaart in een andere pc waarvan je weet dat hij werkt.

maakt het wel uit. speel dan eens met andere Nvidia drivers
of installeer je PC eens opnieuw.

succes

• kikibu
Ik heb op 2x geprobeerd. Maar ik krijg nog stees blauwe flitsen, het opstarten duur nu nog steeds meer dan een minuut.

Format is altijd de voor de hand liggende weg, maar dat heb ik 2 weken geleden gedaan. Ik heb nu geen zin om alles opnieuw te installen en te tweaken (4 uur ;) )

Nog iets anders?

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
-wordt de kaart niet te warm. (ik noem rare dingen als fan vastgelopen)
-Is je voeding wel sterk genoeg?
-Is het een tweede handse kaart? (misschien defect, proberen op een andere pc)
-Doet ie wel wat met de standaard win drivers? (welke os btw)

Verwijderd

Heb je de kaart al eens in een andere pc geprobeert, zo ja doet die Ti500 dan nog steeds raar ??
Je kan ook eens proberen je oude videokaart er nog eens in te stoppen en dan kijken wat ie doet.

• kikibu
Ok. Hij is 2e hands ja, maar ik heb net van diegene gehoord dat hij ook blauwe flitsen kreeg.

Ik denk dat ie niet te warm wordt, omdat in games/benchmarks de kaart gewoon functioneerd zonder rariteiten. :?

Kan een biosupdate van m'n hercules kaart helpen?

[ Voor 5% gewijzigd door kikibu op 13-11-2003 09:01 ]

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

kikibu schreef op 13 november 2003 @ 08:57:
Ok. Hij is 2e hands ja, maar ik heb net van diegene gehoord dat hij ook blauwe flitsen kreeg.
Misschien dattie daarom tweedehands is :?
Ik denk dat ie niet te warm wordt, omdat in games/benchmarks de kaart gewoon functioneerd zonder rariteiten. :?
Begrijp ik goed dat zodra je opgestart bent je geen blauwe flitsen meer krijgt? Dan zou het dus wijzen op dat je videokaart bepaalde resoluties niet fijn vind (bij opstarten gebruikt windows een lagere resolutie). Dat heb ik zelf ook in lagere resoluties op mijn monitor (strepen in beeld etc) wat zijn oorzaak vond in het foutief gebruik van TvTool... :(
Kan een biosupdate van m'n hercules kaart helpen?
Dat zou kunnen aangezien die vriend van je ook problemen met die blauwe flitsen had...

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

• kikibu
Hij doet het nu goed! Bedankt voor alle replies.

Fftjes wat ik heb gedaan:
- Bios gedownload Hercules ftp
- Ik heb geen Diskettedrive in m'n pc, dus met een andere van een boot floppie een boot cd(rw) gemaakt en toen die bestanden gekopieerd
- Daarna in ms-dos bios geflasht (zonder te backuppen :7 )

Nu heb ik nog wel blauwe flitsen, maar daarna gaat ie meteen door en wacht nu geen 15 seconden meer.

Dus slotje erop.
Pagina: 1