Na een hoop gezoek kom ik er toch niet uit.. Ook niet na de hulp van vrienden het zit zo. Ik ben bezig een nieuws script te schrijven. Deze bestaat vooralsnog uit 2 tabellen:
- gebruikers
Als ik een een nieuw bericht toevoeg kies ik via een drop down menu een auteur (uit gebruikers). De id van deze auteur wordt opgeslagen in de tabel berichten.
Nu wil ik in het nieuws overzicht de titel van het bericht hebben en de naam van de auteur (en niet zijn id). Hoe kan ik deze koppeling maken?
Dit is overgens de code die de id van de auteur laat zien..
- gebruikers
Als ik een een nieuw bericht toevoeg kies ik via een drop down menu een auteur (uit gebruikers). De id van deze auteur wordt opgeslagen in de tabel berichten.
Nu wil ik in het nieuws overzicht de titel van het bericht hebben en de naam van de auteur (en niet zijn id). Hoe kan ik deze koppeling maken?
Dit is overgens de code die de id van de auteur laat zien..
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <?php $db = mysql_connect("localhost", "root", ""); mysql_select_db(nieuws, $db) or die (mysql_error()); $result = mysql_query("SELECT id, titel, auteur, soort, categorie from berichten", $db); ?> ..... <?php while (list($id, $titel, $auteur, $soort, $categorie) = mysql_fetch_row($result)){ echo("... $auteur "); ?> |