[JS] dynamisch een input veld read only maken

Pagina: 1
Acties:

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 05:40
Oke, ik zit even vast met een probleem die ik minder snel zelf kan op lossen als ik zelf gedacht had.

Stel je hebt drie radio buttons en een (1) textveld, bij het kiezen van radiobutton 1 en 2 mag je wel iets invullen in het textveld maar bij het kiezen van radiobutton drie niet...

Hoe pak ik dat dan aan?

Ik weet dat het easy is om een textveld readonly te maken met "readonly" (duh) maar niet hoe ik dat dynamisch krijg. Normaal gesproken kan je dingen dynamisch veranderen zoals form targets en input value's enzo maar het readonly gebeuren kent geen flag als yes/no of false/true dus het lukt me niet dit te veranderen met een JavaScriptje...

Iemand een idee?

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Volgens mij:
document.forms[0].input.disabled = true;

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

een idee of twee :)

JavaScript:
1
2
3
4
5
// optie 1
document.forms['formnaam].elements['elementnaam'].readOnly = true;

// optie 2
document.getElementById('eleNaam').readOnly = true;

[ Voor 10% gewijzigd door BtM909 op 12-11-2003 16:42 ]

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

hmmm, disabled is idd niet voor dit element, das voor buttons. readOnly will do!

spuit 11 :P

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• nl2dav
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08 05:40
CrashOne schreef op 12 november 2003 @ 16:41:
Volgens mij:
document.forms[0].input.disabled = true;
Niet getest of dit werkt maar dat is sowieso niet de bedoeling.

Bij disabled wordt er helemaal geen waarde gesubmit (nooit). En bij mij is het wel de bedoeling dat er een waarde in staat maar deze mag niet aangepast worden in geval 1 en 2 en in keuze3 mag het wel veranderd worden.

Ik probeer nu even de andere suggesties (dacht dat ik die mogelijkheden al geprobeerd heb maar heb zoveel getest dat ik nu niet meer weet wat precies)....

**edit: eehh het werkt dus niet bij mij?

document.forms['prijsopgave_form'].elements['materiaal_prijs_1'].readOnly = true;
of
document.prijsopgave_form.materiaal_prijs_1.readOnly = true;

kan ik nog steeds dat tekstveld invullen 8)7

---------------------
Laat maar zitten, ik zit een file te editten en een ander identiek bestand te refreshen... Pppppfffff.. Op die manier gaat er nooit wat werken natuurlijk.

*what a shame*

mod gooi dit topic maar dicht :)

[ Voor 36% gewijzigd door nl2dav op 12-11-2003 17:11 ]

Q350 ERV+Svenar controller Wifi+ComfoClime24 Ubbink aerfoam / Air Excellent & Renson Easyflex