Toon posts:

[Wifi] Inloggen op PDC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al enige tijd bij een klant van mij een leuk Samba servertje draaien met 5 Windows XP clients. Dit draait perfect en daar ben ik dan ook erg tevreden over. Echter is het bedrijf nu uit het pand gegroeid en heeft een 2e verdieping boven de huidige gehuurd. Nu willen ze op deze 2e verdieping van dezelfde voorzieningen gebruik maken.

Oplossing die ik verzonnen had: Wifi.

Ik heb een Dell TrueMobile 2300 aangeschaft met een 2 tal laptopjes met Centrino technologie. Alles geconfigureerd en dan komt het verhaal. Na lokaal inloggen op het werkstation wordt de wifi verbinding ingeschakeld. Echter wil ik dat mensen bij het opstarten van hun computer kunnen authoriseren aan de Samba PDC. Echter lukt dit niet. Ik krijg dan de melding dat het domein niet beschikbaar is.

Klaarblijkelijk wordt de Wifi verbinding van de machine pas opgestart na inloggen.
Ik kan zo ver ik weet niks instellen over het opstarten van de wifi verbinding.

Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of kan omzeilen (2e Access point en dan via koper wellicht?)

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Hier al gekeken :? dell wireless

http://docs.euro.dell.com...205/en/ex_confg/index.htm
http://docs.euro.dell.com.../p57205/en/help/index.htm

Wat heb je zoal gedaan. Ervaan uitgaande dat het probleem ligt bij je wireless AP, kan handig zijn om te vermelden welke WiFi netwerk kaarts je gebruikt :?

Laat je de software het doen van de netwerk kaartjes, of gebruik je de interne XP software van de client :?

En welke XP versie praten we over :? (XP Home of XP Pro :? )

suc6 met lezen :)

[ Voor 51% gewijzigd door aReaRe op 12-11-2003 17:33 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Topicstarter
thnx voor de reactie.

De bovenstaande links heb ik al doorgenomen maar niks nuttigs kunnen vinden.

Het gaat om een WinXP prof. bak (winxp home kan sowieso niet connecten met een domain), waarbij ik de ingebouwde xp wireless software gebruik. Eigenlijk wilde ik de dell true mobile software gebruiken maar deze weigert te functioneren doordat deze aangeeft dat windows het hardware device vast houdt.

Het gaat om een Dell latitude 500 met een Intel® PROWireless 2100 802.11b MiniPCI card - for Intel Centrino Mobile Technology.