Ik heb al enige tijd bij een klant van mij een leuk Samba servertje draaien met 5 Windows XP clients. Dit draait perfect en daar ben ik dan ook erg tevreden over. Echter is het bedrijf nu uit het pand gegroeid en heeft een 2e verdieping boven de huidige gehuurd. Nu willen ze op deze 2e verdieping van dezelfde voorzieningen gebruik maken.
Oplossing die ik verzonnen had: Wifi.
Ik heb een Dell TrueMobile 2300 aangeschaft met een 2 tal laptopjes met Centrino technologie. Alles geconfigureerd en dan komt het verhaal. Na lokaal inloggen op het werkstation wordt de wifi verbinding ingeschakeld. Echter wil ik dat mensen bij het opstarten van hun computer kunnen authoriseren aan de Samba PDC. Echter lukt dit niet. Ik krijg dan de melding dat het domein niet beschikbaar is.
Klaarblijkelijk wordt de Wifi verbinding van de machine pas opgestart na inloggen.
Ik kan zo ver ik weet niks instellen over het opstarten van de wifi verbinding.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of kan omzeilen (2e Access point en dan via koper wellicht?)
Oplossing die ik verzonnen had: Wifi.
Ik heb een Dell TrueMobile 2300 aangeschaft met een 2 tal laptopjes met Centrino technologie. Alles geconfigureerd en dan komt het verhaal. Na lokaal inloggen op het werkstation wordt de wifi verbinding ingeschakeld. Echter wil ik dat mensen bij het opstarten van hun computer kunnen authoriseren aan de Samba PDC. Echter lukt dit niet. Ik krijg dan de melding dat het domein niet beschikbaar is.
Klaarblijkelijk wordt de Wifi verbinding van de machine pas opgestart na inloggen.
Ik kan zo ver ik weet niks instellen over het opstarten van de wifi verbinding.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen of kan omzeilen (2e Access point en dan via koper wellicht?)