[Autocad] Terrein maken

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HyperTrophy
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Hoofdstuk Kersenboogerd is afgesloten

Nu gaan we bezig met het ontwerpen van een Autogarage.

Duidelijke schets om aan te tonen heb ik nog net digitaal om t jullie te laten zien.

Maar het principe is het grondwerk hetzelfde als dat van een viaduct. waar 2 wegen elkaar kruisen, de een er overheen, de ander er onderdoor.

de twee wallen van t viaduct is de fundatie van het ontwerp. daarboven (waar normaal de brug van t viaduct zou zitten, zit de garage gesitueerd ( illustraties volgen nog, maar hoop dat je t begrijpt.

Nu ben ik van plan om dit ontwerp ook weer te gaan modellen in AutoCAD. het gebouw zelf zal een eitje zijn (eigendunk) maar het grondwerk zal moeilijker gaan op dit moment. Autocad heeft niet zoals 3d studio max de handige mesh editing tools. maar wil zoveel mogelijk Autocad gaan gebruiken omdat ik anders 3ds max moet vinden en installeren.

Conclusie:
Hoe maak ik een terrein met relief. of een terrein met twee heuvels? heeft er iemand nuttige tips hierover.

Met google vind ik alleen tuts voor 3d Studio VIZ en Max en dergelijke.

[ Voor 4% gewijzigd door HyperTrophy op 12-11-2003 16:31 . Reden: vergissing ]

• Sander0105
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:13
is dit mogelijk in autocad ?? Een terrein bestaat namelijk uit vlakken die in meerdere richtingen gekromd zijn, volgens mij kan autocad daar niet echt mee overweg. En als het kan, zal het zeker niet makkelijk gaan met de tools die er standaard in zitten.

KnowYourBeans

• Pierewaaier
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-11-2024
pff, weet wat je wil. Is een hoop extra werk(heel hoop!) Wat je kan doen is de omgeving tekenen in hoogtelijnen, die naderhand gaat verbinden met een ruled surface. Je kan natuurlijk ook een 3d mesh tekenen en elk puntje 1 voor 1 op hoogte brengen, maar dan ben je in sint-juttimis nog bezig.(ieder z'n eigen lol ;) ) Makkelijkste blijft natuurlijk een mesh te maken in Max en te exporteren naar AutoCad. En als je Max niet hebt, download ff de trial van Max 6(als je toch alleen maar je grond ermee wilt modellen) heb je 30 dagen de tijd om je grondvlak in orde te krijgen...

• Forain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Hmm.. heb zelfde "afstudeer" onderwerp gedaan.. ;) toevallig

maar 3d terrein maken is wel gruwelijk veel werk.. ik denk dat je moet zoeken naar een terain build progje die je in autocad kun importeren.. ik weet er zo 1,2,3 niet echt of ie er zijn.. maar in de wereld van internet zeker wel.

veel suc6