Toon posts:

Nieuw geheugen

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn computer upgraden met nieuw geheugen..

Momenteel heb ik 256 en 64 mb erin zitten en dit wil ik toch minstens uitbreiden met 512 of gewoon 2x 512 kopen..

nu mijn probleem: ik wil het maximale uit mijn PC halen, dus wil ik het snelste en beste geheugen wat er in mijn pc past! maar ik heb geen idee welke dat zou kunnen zijn :)

kunnen jullie me een site geven waar ik dat kan uitzoeken? of weten jullie dat mischien!?

niet lachen, ik heb een Compaq Evo, volgens mij de D310
(P4 1500 Mhz versie)

volgens bij heb ik nu SDRAM 133 Mhz erin zitten en dit is dus niet optimaal :)

Alvast bedankt voor de reacties!!!

Verwijderd

Naar mijn weten kan er in dat moederbord geen DDR geheugen erin of wel?

Snelste geheugen zit momenteel op pc4200 voor de pentium 4 dacht ik :?

In principe zou je even moeten kijken in je boekje van je MOBO en daarin kijken welk geheugen erin past en tot welke snelheid hij ondersteunt, dat wordt voor jou dan de snelste geheugen die erin kan.

Simpel weg even Snuffelen in je MOBO boekje ;)

• Tjark
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15-08 11:28

Tjark

DON'T PANIC

volgens mij is dat een beetje zonde van de moeite om er 2x 512 in te stoppen. Je cpu is maar 1,5ghz dus dat is meer de beperkende factor (afhankelijk wat je doet, maar ik kan me niet voorstellen dat je geheugen beperkende zaken doet op een 1,5ghz systeem)

Ik zou 256mb SDR erbij kopen en de rest houden om te sparen voor een serieus systeem.

*insert signature here

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

kunnen jullie me een site geven waar ik dat kan uitzoeken?
1) surf naar gathering.tweakers.net
2) ga naar Processors, Mobo's & Geheugen
3) kijk in de PMG FAQ
4) kijk onder "Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn mobo plaatsen?"

:)

Lees verder ook eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door om een beter beeld te krijgen van hetgeen wij hier op GoT van de gebruikers verwachten ;)

Dit topic is gesloten.