[PHP] Geuploade file niet te kopieeren via filesystem

Pagina: 1
Acties:

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-11-2025

OkkE

CSS influencer :+

Topicstarter
Probleem:

Geuploade files kunnen wel door de browser en de server worden geopend. Echter alle andere clients in het netwerk kunnen er niets mee doen.

Hoe komt het?

Wat ik denk is dat PHP of de webserver om 1 of andere reden de rechten zo zet dat alleen de maker (eigenaar) er iets anders mee mag doen. Chmod dus ofzo.

Oplossing...

Ik heb gezocht op GoT, maar dan vind ik alleen topics over upload-scripts die niet werken. Mijn upload-script werkt echter wel. De afbeeldingen worden ge-upload en kunnen perfect worden bekeken via de browser.

Ik heb ook gezocht op Google, daar kwam ik twee dingen tegen:

Dit bericht.
Hier is iemand die (volgens mij) het zelfde probleem heeft, alleen de reactie die hij krijgt is niet op zijn probleem, alleen een soort work-around voor zijn geval. Wat anders is als dit..

Deze site kwam ik ook tegen..
Een uitleg over het veilig maken van je PHP scripts enzo. Hier heeft de schrijver het over de PHP functie umash(). Die heb ik bekeken, en kwam daarna uit bij de functie chmod. Ik heb naar aanleiding daarvan het volgende scriptje gemaakt:

PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
// database connectie codes enzo...

if ( isset($HTTP_POST_FILES['file']) ) {

// File uploaden

$f = $HTTP_POST_FILES['file']['tmp_name'];
        $fpath = $path_to_website . "/images/" . $HTTP_POST_FILES['file']['name'];

move_uploaded_file($f,$fpath) or die("Upload mislukt!");

chmod($fpath,"0777");

}

// meer php zooi en formulier met upload form

Ik krijg geen errors, en het werkt dus allemaal prima. Alleen nog steeds het zelfde probleem; via de win2k server kan je alles met de files doen. Maar als ik via een andere client (win2k) via het netwerk een file wil renamen of kopieerer gaat het mis. Ik krijg de volgende melding tijdens het kopieeren:

Het ging om de file rekenmachine.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.apotheekvlissingen.nl/foutmelding.gif

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Verwijderd

Windows zeker?

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

indien het om een NTFS filesystem gaat, check dan even de permissies op de file & folder.

Tipje: post wat meer info in je openings post over versie, OS, etc

Ik frut, dus ik epibreer

Verwijderd

de web/ftp server al eens laten restarten / stoppen voor/tijdens het
testen ? 8)7

• OkkE

OkkE

Topicstarter
pistole schreef op 12 november 2003 @ 16:26:
indien het om een NTFS filesystem gaat, check dan even de permissies op de file & folder.

Tipje: post wat meer info in je openings post over versie, OS, etc
Het gaat inderdaad om NTFS. Maar als ik op de server de eigenschappen van de map bekijk staan deze (zover ik weet) goed.

Alleen lezen: uit.
Hidden: uit.
Archief: uit.
Index: uit.

Verdere info:

Server is Windows 2000 server
Clients is Windows 2000 prof

PHP Version 4.2.3

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

• OkkE

OkkE

Topicstarter
Ja... staat in mijn eerste bericht toch. :?
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:29:
de web/ftp server al eens laten restarten / stoppen voor/tijdens het
testen ? 8)7
Ja, webserver al eens stop gezet, toen geprobeerd te kopieeren. Maar ook dat werkte niet.

• pistole
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:23

pistole

Frutter

OkkE schreef op 12 november 2003 @ 16:31:
[...]

Het gaat inderdaad om NTFS. Maar als ik op de server de eigenschappen van de map bekijk staan deze (zover ik weet) goed.

Alleen lezen: uit.
Hidden: uit.
Archief: uit.
Index: uit.

Verdere info:

Server is Windows 2000 server
Clients is Windows 2000 prof

PHP Version 4.2.3
Dat zijn geen permissies. Als het inderdaad NTFS is, check dan het tabblad Permissions (of hoe het dan ook heet in het nederlands ;) )

Ik frut, dus ik epibreer

• OkkE

OkkE

Topicstarter
pistole schreef op 12 november 2003 @ 16:36:
[...]

Dat zijn geen permissies. Als het inderdaad NTFS is, check dan het tabblad Permissions (of hoe het dan ook heet in het nederlands ;) )
Dom.. |:( 8)7
In het tabblad permissions staat:
Everyone: full controle, change, read

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 05-05 09:00

curry684

left part of the evil twins

Mjah dit heeft niets met de programmatuur van doen maar is gewoon een Windows rechten probleem... -> Windows Operated Systems dus :)

Professionele website nodig?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
PHP:
1
       chmod($fpath,"0777");

wat voor nut denk je dat die code heeft op een windows bak? probeer die regel eens weg te halen, misschien hikt php erop dat ie dat helemaal niet kan onder windows :)

• OkkE

OkkE

Topicstarter
G33rt schreef op 12 november 2003 @ 17:27:
PHP:
1
       chmod($fpath,"0777");

wat voor nut denk je dat die code heeft op een windows bak? probeer die regel eens weg te halen, misschien hikt php erop dat ie dat helemaal niet kan onder windows :)
:) Stond er eerst ook niet. En het werkt ook wel, maar zoals gezegd; ik kan dus via het netwerk niets met de ge-uploade bestanden doen.

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Ik geef dit topic even een rammel, omdat het precies perfect omschrijft wat mijn probleem is, en ik er geen oplossing voor kan vinden :)

PHP 4.3.7 op een WindowsXP bak en ik kan de ge-uploade files alleen accessen via een browser, en niet via Explorer ofzo ..

edit vanaf de server zelf kan ik wel bij de bestanden, en kopieren enzo :)

[ Voor 46% gewijzigd door TheLunatic op 27-08-2004 23:19 ]

Mother, will they like this song?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wie is de OWNER van die files?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1