Toon posts:

[javascript] 1 form 2 paginas*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een formulier gemaakt waarbij mensen ubb codez kunnen gebruiken. Nu is er een onderdeel bij gekomen en dat is dat mensen een foto kunnen uploaden en deze vervolgens door op een link te klikken [img]link[/img] naar foto te zien.

Ofwel

===================

formulier

=========
uploader |
=========

===================

Nu wil ik dat als ik op uploader dus klik dat deze dat img in mijn formulier gaat laten zien. Nu gebruikte ik:
code:
1
<a href="javascript:parent.admin.post.message.value='Startpagina'">testing</a>

alleen dat werke niet. post staat voor form. Admin staat voor frame van formulier wat al niet echt klopt denk ik :S (omdat formulier maar 1 pagina is deze laat ik uitvoeren in een iframe om te kijken of ik het dan wel werken kon krijgen). en message staat voor het formulier vak.

Enig idee iemand hoe ik dit moet oplossen?

Voorgeval ik mensen krijg met: zoek eens beter. En weet ik het allemaal. Ik heb gezocht. Ook op dit forum. Maar het meeste ging over een onmouseover gedoe. En dat is nu net weer niet de bedoeling. Bovendien ben ik ook al aan het googlen geweest. Ok het zou kunnen dat ik ergens overheen gekeken heb maar dan vraag ik of jullie me de link willen geven waar ik het dan alsnog geheel kan vinden.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Heb je wel in Webdesign & Graphics gezocht, want daar hoort JavaSCRIPT thuis. Knap dat je het hele forum af weet te zoeken zonder de FAQ's tegen te komen :/

Professionele website nodig?

Verwijderd

Topicstarter
curry684 schreef op 12 november 2003 @ 16:20:
Heb je wel in Webdesign & Graphics gezocht, want daar hoort JavaSCRIPT thuis. Knap dat je het hele forum af weet te zoeken zonder de FAQ's tegen te komen :/
Hmz ik zocht op java. niet op welke plek hij moest staan. Foutje. Vorige keer dat ik iets neerzette daar dat over programmeren ging moest het weer naar PW dus.

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

javascript valt onder webdesign en is geen programmeer taal.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

CrashOne schreef op 12 november 2003 @ 16:32:
zegt spuit 11 :P

TS: Waar wil je uiteindelijk dat plaatje laten zien. Want ik snap het niet helemaal: je strooit met iFrames, uploaders, links en vervolgens wil je een tekst weergeven?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

schrijf het eens netjes uit:

parent.admin.post.message.value='Startpagina' -->

parent.frames['admin'].document.forms['post'].elements['message'].value='Startpagina';

Intentionally left blank

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CrashOne schreef op 12 november 2003 @ 16:32:
sinds wanneer is javascript geen programmeertaal :?

Intentionally left blank

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Javascript is een clientside programmeertaal CrashOne, wat zou het anders zijn? :)

Maar laat ik je probleem eens proberen te omschrijven :).

Je hebt 2 frames (of meerdere, maar daar gaat 't nu niet om). In 1 frame heb je een form waar je een post kan maken op je forum. Nu heb je in een andere frame een uploadformulier. Als daarmee een foto wordt opgeladen, wil je dat de naam van die foto in je andere frame komt?

Wat crisp dus zegt gewoon :p

[ Voor 5% gewijzigd door coubertin119 op 12-11-2003 17:11 ]

Skat! Skat! Skat!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

idd, ik is fout. Maar ik zelf hou altijd een lijn tussen scripttalen en programmeertalen, al is die lijn erg vaag.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• crisp
  • Nu online

crisp

Devver

Pixelated

CrashOne schreef op 12 november 2003 @ 18:08:
idd, ik is fout. Maar ik zelf hou altijd een lijn tussen scripttalen en programmeertalen, al is die lijn erg vaag.
mwa, of je een source nou compileerd of dat het geinterpreteerd word op het moment van executie (of iets daar tussenin) is nou niet echt een goed onderscheid naar mijn mening...

Intentionally left blank

• coubertin119
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-08 15:43
Met JavaScript kan je ook dingen voor Mozilla Firebird scripten, of de browser op zich is er toch voor een stuk op gebaseerd. Als je het dan echt wil stellen, gebruik je JavaScript als een programmeertaal, want je baseert een stuk van je programmacode er op ;).

Skat! Skat! Skat!

• jvaneijk
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-03 09:53

jvaneijk

Dr.Oak

Geloof dat het nu een beetje offtopic gaat worden of het ik het nu helemaal mis? :*)

iRacing Profiel

Verwijderd

Topicstarter
hmz me zal uitleggen wat ik exact bedoel.

Ik wil dat ik in 1 frame een foto ken uploaden. Zodra deze upgeload is moet er een link in de frame komen te staan:

[img]linknaaruploadpicture[/img] en dat zodra ik daar op klik deze op die manier in het form komt te staan. (vandaar 2 frames. Zo hoef ik m'n form niet steeds te refreshen en dus al m'n tekst kwijt te raken. De bedoeling is namelijk dat er meerdee foto's in zo'n form ken komen en dat je tekst foto tekst kan doen.)

Verwijderd

Topicstarter
crisp schreef op 12 november 2003 @ 17:01:
schrijf het eens netjes uit:

parent.admin.post.message.value='Startpagina' -->

parent.frames['admin'].document.forms['post'].elements['message'].value='Startpagina';
ik ben nog niet zo erg thuis in javascript vandaar dat ik het anders deed ik ken jouw manier eerlijk gezegt niet eens. :? maar dat zaluiteraard wel aan mij liggen.
Pagina: 1