combi wifi en lan probleem

Pagina: 1
Acties:

• Spoelly
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-06 07:52
Hallo,

mijn buurman heeft thuis een netwerk bestaande uit 2 pc's (XP pro)

De config luid:

PC met 3com onboard 10/100 kaart (gigabit wil der ook op)
PC met wifi (etech 10 mbit wireless)
etech annex A wireless router
ADSL van KPN

Probleem:
Pc's zien elkaar wel in windows in mijn netwerk omgeving, alleen krijg je geen toegang tot de gedeelde mappen (is niet gemachtigd blblblba.) Ik krijg een time out bij het pingen van de pc's, het gast account staat aan maar het helpt niks. ze staan in de zelfde werkgroep. krijgen beide netjes een ip van de router en internet werkt prima. alleen sharing nie :(

weet iemand wat het kan zijn? :?

Verwijderd

zoiets heb ik ook gehad. check even of op elke pc een firewall loopt.
zo ja add dan ff een range van tuisnetwerk in de trsuted sector
als je dat hebt gedaan ff reboot en dan zouden ze elkaar moeten zien.

• Spoelly
Ik weet dat er op 1 pc (de wifi pc) zone-alarm draait maar die is uitgeschakkeld... hmmm mss toch maar een uninstall doen.. :Y)

Verwijderd

ben benieuwd of het aan je firewall ligt. trouwens firewall van norton werkt beter en makkelijker

• Spoelly
yeah i know maar de buurman vertrouwd de hardwarematige firewall nog nie in de router en had em er daarom op laten staan.

maar goed wel vaag dat de andere pc waar geen firewall op zit het ook zegt :?

Verwijderd

is tcp/ip het enige protocol wat je geinstalleerd hebt? Het lijkt erop alsof windows de andere pc's "ziet" via een ander protocol.. als IPX/SPX ofzo

Heb je verder ook standaard firewall van winXP uit staan?

• Spoelly
Tcp ip moet ik ff voor kijken maar ik geloof het wel. firewall in XP staan beide uit dat weet ik zeker.

• Spoelly
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 16:13:
is tcp/ip het enige protocol wat je geinstalleerd hebt? Het lijkt erop alsof windows de andere pc's "ziet" via een ander protocol.. als IPX/SPX ofzo

Heb je verder ook standaard firewall van winXP uit staan?
goed het probleem is opgelost het zat em toch in de protocollen, bij de wifi pc stond een realtec protocol (ECL of zoiets)heb die ff uitgevinkt en ja hoor het werkte pc's kunnen nu elkaars shares benaderen :Y)

1 vinkje was genoeg geweest, het zijn altijd de keline dingen zie je maar weer. |:(

Bedankt voor de hulp iedereen! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Spoelly op 14-11-2003 15:05 ]

Pagina: 1