Toon posts:

Wlan en intranet zorgen voor langzaam opstarten/inladen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo heb een volgend probleem:

heb een asus l3500d notebook
asus wlan lg100
intranet (campusnet)
secuware client om wireless te kunnen inloggen.

maar bij het opstarten (als hij al in windows zit) kan het wel een paar minuten duren voordat netwerkverbindingen en msn worden ingeladen.

waar kan dit aan liggen?

Verwijderd

Geen idee :? Als je niet wat meer informatie geeft kunnen we je moeilijk helpen. Word je aangemeld op een domein? Hoe loopt je internetverbinding?

Verwijderd

Topicstarter
wlan is van universiteit twente. aanmelden met secure32 client of zoiets. daarnaast kan ik met mijn sis 900 pci lan kaartje een 100 mbit verbinding met het campusnet aldaar krijgen. voor zover ik weet heb ik nooit me hoeven aan te melden voor een domein of werkgroep, inpluggen en downloaden maar. maar ja dat opstarten van netwerkverbindingen en firewall wat echt soms 2 a 3 minuten duurt (dan zit jhij al in windows) is frustrerend als je net een nieuwe laptop hebt.

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Moet je ff naar SNT gaan voor hulp?

Verwijderd

Topicstarter
snt ben ik al geweest, hadden ze ook geen echte oplossing. thuis start hij met lan pci uitgeschakeld en wlan ingeschakeld (zonder verbinding) wel normaal. ligt dus aan verificatie netwerk????????

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

hebben jullie toevallig roaming profiles daar die op de servert staan?

Zo ja, dan is dat het :) clear je cache, je temp dir, en je documents&settings zo veel mogelijk en dan vliegt ie weer :)

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Topicstarter
thuis doet alles dus normaal, bij geen verbinding maken dus.

alleen op campus, als ik dus verbinding maak is hij langzaam.

plug ik echter de lan kabel of de wlan kaart in als windows al helemaal is ingeladen dan doet hij het ook normaal en is dan ook snel.

het probleem zit hem dus puur in het feit dat hij traag opstart als hij verbinding heeft met wlan server of het intranet.

ps hoe kan ik dan checken waar die raoming profiles zitten en hoe zet ik dat uit?

(ps dat intranet gaat lekker>>> 10 mb per seconde max, maar mijn hdd trekt het niet meer met 3.5 mb/s :) ) van mij mag dat dus wel langzamer aangezien ik mijn pc dan nie meer normaal kan gebruiken als ik aan downen ben :*)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 13:07 ]

Pagina: 1