Toon posts:

Carkit op PC of Versterker?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb even een vraagje, ik krijg vandaag een nieuwe 2e hands telefoon. Nu krijg ik er gratis een carkit bij,... ik dacht eerst dat ik daar niks aan zou hebben want ik heb geen auto..... Maar aangezien ik thuis werk en dus veel aan het computeren ben leek het me wel handig om als ik achter de pc zit handsfree te kunnen bellen.

Ik vroeg me dus af, is het mogelijk om een carkit op een versterker of op de geluidskaart van mijn pc aan te sluiten zodat ik handsfree kan bellen?

• fetcher
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-05 20:48
Normaliter zit er een speaker bij die standaard al hard genoeg gaat. Als je een 220V -> 12V omvormer hebt dan kan je je telefoon opladen en dus ook gebruiken in je carkit.

• Point-blanK501
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-04 19:38
Het ligt er maar net aan wat voor carkit het is. Als het een carkit is met uit- en ingangen, dan is het vast wel mogelijk om daar een stekkertje op te fabriceren naar je line-in op je geluidskaart en een microfoon erop aan te sluiten.
Misschien kun je zelfs de voeding van je pc afhalen. (dan zou je hem gelijk als bureaulader kunnen gebruiken)

Verwijderd

Topicstarter
Hm inderdaad.... het betreft trouwens een carkit voor een Nokia 8110... Zou wel relaxt zijn als ik die handsfree kan gebruiken... en hem als bureaulader kan gebruiken. Ik ga de telefoon met carkit vanavond ophalen dus ik zal es ff kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, het is een inbouw-carkit. Moet allemaal gaan lukken... maar ik vraag me nog 1 ding af, dat weten de technici hier vast wel. de voedingskabel bestaat uit 6 draadjes. Die komen bij elkaar in een vierkant stekkertje (Lijkt wat op een stekker op voedingskabel in pc) maar dan komen de 6 draadjes dus ook op 6 pinnetjes uit (3 naast elkaar, 2 rijen boven elkaar)

Ik heb een transformator die stroom van 220 naar 12 volt omzet. Een vrij simpel ding, je kunt de draadje gewoon ergens in stoppen. Maar moet ik nu alle 6 de raadjes daarop aansluiten? (hij heeft 1 ingang dus kan ik daar alle 6 draadjes gewoon in proppen?)

Verwijderd

Topicstarter
Iemand?

Verwijderd

Heb je geen merk + serienummer van de carkit.
Even zoeken op het WWW en hebben die handel.
Ik denk dat het iets te maken zal hebben met een ISO stekker waar normaal je autoradio mee aangesloten zit...

Of anders een plaatje.. met de kleuren van de draadjes vermeld.!

• GFoAP
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22-12-2024
nee, dat kan zowiezo niet. de carkit voor een 6210 die ik heb ingebouwd had 4 draadjes:
1. 12 V continu
2. 12 V geschakeld (gaat pas aan als je radio etc ook aan gaat
3. massa
4. radio-mute

waar die andere 2 dan voor zijn zou ik zo niet weten

maar als je een plaatje hebt dan wordt er misschien wel meer duidelijk. zijn er bijvoorbeeld aparte aansluitingen voor je microfoon en luidspreker? anders zouden die 2 draadjes daar wel voor kunnen zijn (dan maken ze daarnaast gebruik van de massa)

[ Voor 34% gewijzigd door GFoAP op 13-11-2003 17:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ok het heeft ff geduurd maar hier zijn de ietwat vage plaatjes (sorry heb geen flitster/zoom vandaar... )

Mocht je wat meer over de kleuren draadjes (het zijn er 8 volgens mij) willen weten, dan kan ik dat wel ff vertellen.

De complete carkit: http://members.chello.nl/~p.s.karssenberg/carkit.JPG

De voorkant van de stekker: http://members.chello.nl/~p.s.karssenberg/kabelvoor.JPG

En de achterkant: http://members.chello.nl/~p.s.karssenberg/kabelachter.JPG

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2003 09:56 ]

• GFoAP
hmm daar komen we niet echt verder mee ben ik bang. wat voor een aansluiting zit er op voor de microfoon en voor de luidspreker? zit er een type-plaatje op (zo ja, wat staat er op?)?

kortom: we hebben details nodig

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 15:59:
Ok het heeft ff geduurd maar hier zijn de ietwat vage plaatjes (sorry heb geen flitster/zoom vandaar... )

Mocht je wat meer over de kleuren draadjes (het zijn er 8 volgens mij) willen weten, dan kan ik dat wel ff vertellen.

De complete carkit: members.chello.nl/~p.s.karssenberg/carkit.JPG

De voorkant van de stekker: members.chello.nl/~p.s.karssenberg/kabelvoor.JPG

En de achterkant: members.chello.nl/~p.s.karssenberg/kabelachter.JPG

(hmm geen bbcode hier?)
gewoon de http:// ervoor zetten dan wordt het automatisch een link.

En je moet gewoon ff kijken op welke kabel de stroom gaat, en welke de automute etc. ff proberen met een paperclipje.

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Verwijderd

Grappig, ik heb hier ook wel eens over gedacht en heb ook nog zon setje wat ik eigenlijk wel werkend wou maken voor de grap, met antenne enzo :P.
Maar ik zou niet weten wat wat is bij dat stekkertje. het gaat wel alleen om het stroom geven denk ik. Er zit namelijk een speakers aansluiting op dat doosje een een microfoon aanlsuiting.

Als ik goed kijk is het toch een iets andere. Die van mij heeft meer stekkeraansluiting , twaalf oid, en had een stukje boven de telefoon.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 21:11 ]

• GFoAP
zomaar stroom zetten op een snoertje dat daar niet voor bedoeld is zal die carkit niet waarderen ben ik bang. als er een aparte aansluitingen voor mic en speaker zijn, dan zijn die in elk geval eenvoudig aan te sluiten op je computer neem ik aan.

misschien dat marnix ons de kleuren van de snoertjes op z'n stekker kan vertellen... dat wil nog wel eens helpen

Verwijderd

Topicstarter
De carkit heeft een aparte aansluiting voor Mic en Speaker.

De kleuren van links naar rechts, eerst boven, dan onder :)

Linksboven: Rood
Rechts daarvan: Geel
Rechtsboven: Oranje en blauw
Linksonder: Groen en zwart
Rechts daarvan: Paars
Rechtsonder: Bruin

Verwijderd

Topicstarter
Dus.... hoe ga ik dit op een transfatortje van 220 naar 12 Volt met 1 ingang regelen? Welke draadjes heb ik daarvoor nodig?

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

er zal ongetwijfeld een technische tekening van het ding meegeleverd zijn en anders wel online te vinden zijn.. daar staat dan wel beschreven welke van de lijnen voor voeding cq. muting cq "divice (radio) on" enz. staat....

eigenlijk wil je dan ook ergens (waarschijnlijk +5 volt) af kunnen tappen als je pc geluis aan staat... en je wilt een +5 ingang op je pc om muting te kunnen omschakelen..

misschien kun je hier wat voor proggen en een seriele kabel bouwen.. zodat je pc automatisch op mute gaat als er een gesprek binnenkomt!

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

RTFM!!!

• Talon
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01 13:25

Talon

Booooom !

Bedankt voor je bijdrage Niek.

Zoals hierboven is oopgemerkt kan je het beste een aansuitings schema van de carkit op de kop tikken. Bij sommige telecom winkels hebben ze die nog wel liggen.
Daaruit kan je de verschillende kleurtjes aan een signaal koppelen. Daarna wordt het een kwestie van logisch denken.

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik zal kijken of ik aan zo'n schema kan komen. Daarna kom ik vast nog wel ff terug hier want logisch denken is niet altijd mijn sterkste punt ;)
Pagina: 1