Toon posts:

WD1600JB ATA 100?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuwe schrijf kopen, een 160GB. Ik wil geen maxtor omdat verschillende van deze niet goed in mijn system werkten en niet de kans wil lopen om er nog 1 bij te hebben.

Nou denk ik dat de WD1600JB (7200rpm, 8MB) een goede 2e keus is. Maar als ik op verschillende site's kijk lijkt het erop dat dit een ATA 100 schrijf is, klopt dit? ik vind dit een beetje vreemd aangezien de meeste "nieuwe" schrijven toch wel een 133 ATA hebben??

of zouden jullie toch voor een andere hd fabrikant kiezen?

Verwijderd

Het is een ATA100 schijf, en dat maakt geen ene donder uit.

En ja, western digital is m'n favoriete merk, geen ander merk naast seagate voor de stillen, en WD voor de snellen hier. En dat al 8 jaar.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat ie ATA100 is maakt niet zoveel uit, de buffer kan dan iets minder snel leeggetrokken worden, but hey...

De transferrate van dat ding zal ergens rond max. 70MB/sec ofzo liggen, dus ATA100 is goed genoeg :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:52
Hij is idd ATA100 ja.. Is niet zo vreemd, lang niet alle fabrikanten gebruiken ATA 133 interfaces. Ik mis het persoonlijk helemaal niet. Allemaal heel leuk, theoretische snelheid van je interface is dan 133MB/s, maar de snelheid van de schijf zelf komt daar nieteens in de buurt.

Of ik voor een andere fabrikant zou kiezen? Sja, ik heb alleen Maxtor en ik koop ook alleen Maxtor. ;) Dat wil overigens niet zeggen dat ik WD slecht vind hoor, heb ook goede reviews over WD gelezen. Zo'n keuze is eh... persoonlijk :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+