Toon posts:

Radeon 9800 128 pro, maar welke fabrikant?

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben een computer aan het samenstellen en ik zit nu met de keuze welke videokaart erin gaat komen. Het wordt natuurlijk een Radeon, maar er zijn zoveel verschillende fabrikanten dat ik door de bomen het bos niet meer kan zien. Ati zelf, Sapphire, Asus, Club3D, Connect3d, Gigabyte, Hecrules en nog veel meer bedrijven fabriceren allemaal dezelfde Radeon 9800 kaart.

Ik heb op Google en hier op dit forum gezocht naar informatie, maar ik kan betrekkelijk weinig vinden. Wel veel site met vergelijkingen met de Gforce FX series, maar daar heb ik allicht geen trek in. Een site die de verschillende Radeon 9800's test zou cool zijn.

Voor zover ik kan zien maakt alleen de prijs uit. Welke kaart is nou beter?

Verwijderd

Ik wil je best verder helpen maar er zijn hier al genoeg topic,s van geweest dus kijk in de search en als je het dan niet vindt kun je altijd nog posten

Verwijderd

Sinds een weekje heb ik een ATI Radeon 9800 Pro 128Mb van SAPPHIRE en hij werkt SUPER!

Het was overigens een vervanger voor m'n oude 9700 Pro van Giga-byte! Bij de Giga-byte kaart ging meerdere malen het fannetje kaduk, en uiteindelijk het geheugen. Net buiten de garantie! (athans, in mijn geval verviel de garantie)

Persoonlijk zou ik voor een SAPPHIRE gaan, en absoluut geen Giga-byte!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:13
Er is tegenwoordig bijna geen verschil te merken tussen performance (misschien 1 of 0.5 fps) , dus neem gewoon de goedkoopste (meestal Club3D of ATI)

[ Voor 10% gewijzigd door STIMPPYYY op 12-11-2003 15:45 ]

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

-Vision, probeer Zenny ietsje meer op weg te helpen dan alleen met 'search', hij is nieuw hier ;). Zenny: Welkom op GoT :)

Bij sommige kaarten krijg je wat meer extra's (games, kabels) en andere kaarten hebben een betere koeler etc. Er zijn echter eigenlijk geen 'slechte' en daarmee ook geen goede kaarten ;) Oftewel welke kaart je dan kiest, dan zou je best voor de goedkoopste kunnen gaan. Fabrikanten met eigen pcb's (Hercules, Sapphire) hebben zeker een goede naam, maar die zijn idd een stuk(je) duurder dan anderen.

Club3D was eerst een beetje een budgetmerk, maar levert nu ook gewoon goed spul (heb zelf een Club3D/Ati 9800SE). Dus zoals ik zei, het maakt niet zo extreem veel uit, het hangt vooral af van hoeveel je eraan uit wil geven ;)

LinkedIn
Instagram

Verwijderd

Er zijn echter eigenlijk geen 'slechte' en daarmee ook geen goede kaarten ;) Oftewel welke kaart je dan kiest, dan zou je best voor de goedkoopste kunnen gaan.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens, in verschillende reviews van een Giga-byte Radeon, en daar werd hij helemaal de grond in getrapt! :r (als ik er snel één vind post ik hem)

Maargoed, het zou kunnen dat ik net een bagger kaartje uit de serie had! :(

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 15:48 ]

• robbert
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:29
STIMPPYYY schreef op 12 november 2003 @ 15:44:
Er is tegenwoordig bijna geen verschil te merken tussen performance (misschien 1 of 0.5 fps) , dus neem gewoon de goedkoopste (meestal Club3D of ATI)
kijk jij alleen naar fps?? beeldkwaliteit vind ik toch echt veel belangrijker. En daar zit soms wel een verschil tussen bij verschillende ati kaarten.

Verwijderd

ReemF schreef op 12 november 2003 @ 15:44:
-Vision, probeer Zenny ietsje meer op weg te helpen dan alleen met 'search', hij is nieuw hier ;). Zenny: Welkom op GoT :)

Bij sommige kaarten krijg je wat meer extra's (games, kabels) en andere kaarten hebben een betere koeler etc. Er zijn echter eigenlijk geen 'slechte' en daarmee ook geen goede kaarten ;) Oftewel welke kaart je dan kiest, dan zou je best voor de goedkoopste kunnen gaan. Fabrikanten met eigen pcb's (Hercules, Sapphire) hebben zeker een goede naam, maar die zijn idd een stuk(je) duurder dan anderen.

Club3D was eerst een beetje een budgetmerk, maar levert nu ook gewoon goed spul (heb zelf een Club3D/Ati 9800SE). Dus zoals ik zei, het maakt niet zo extreem veel uit, het hangt vooral af van hoeveel je eraan uit wil geven ;)
Ja sorry had ik niet gezien. Had even verder moeten kijken hierbij mijn excuses Zenny Heb zelf een ati radeon 9500 pro van Sapphire . Heb geen problemen maar is niet de snelste.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 15:52 ]

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-06-2025

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

En ik heb die van Hercules.. zie sig. Waarom sja.. gewoon. Works like a charm in elk geval.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

ik heb zelf een 9800pro van club3d, het fannetje ging na 2 weken stuk en ik ben absoluut niet de enige daarin. Heb k er dan maar een zalman koeling opgezet. Ik weet niet wat het prijsverschil is tussen een club3d en de passief gekoelde 9800 van sapphire maar als dat niet zo groot is zou ik die sapphire nemen.
In ieder geval, nu ben ik erg tevreden met de combo club3d + zalman koeling

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Zoals ReemF al zegt:

En de verschillen kan je in een van de vele reviews vrij eenvoudig terugvinden (zoeken kaan heel eenvoudig met Google). Probeer dat dus :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.