Ik heb 2 gentoo pc's staan een als server en een als werkstation. Nu heb ik mc gemerged om hiermee vanuit het werkstation mappen en files over te kunnen zetten naar de server via "shell link" dit omdat ik dat een makkelijke manier vind doordat ik dan bv iets locaal op mijn werkstation kan bewerken en vervolgens via mc kan overzetten. Op die manier deed ik het ook altijd met debian, maar als ik nu een shell link wil openen bv 192.168.0.5 dan krijg ik de melding "cannot chdir /#sh192.168.0.5" opties zoals "inlognaam@192.168.0.5/path" werken ook niet en geven dezelfde melding "cannot chdir" .
Na het bekijken van de handleiding blijkt dat dit met ssh werkt dus gecheckt of "ssh -l inlognaam 192.168.0.5" werkte en daarmee kan ik dus gewoon de server benaderen conclusie shh werkt zoals het hoort.
Ik heb op google en forum.gentoo.org gezocht naar een oplossing, maar hierover jammergenoeg niets bruikbaars kunnen vinden met de volgende zoek opdrachten.
- mc AND shell link
- mc AND ssh
- mc AND remote
(mc ook veranderd in midnightcommander midnight commander en midnight-commander tijdens de speurtocht)
Ik heb geen idee waar ik het nu nog zoeken moet of hoe ik dit kan oplossen.
Na het bekijken van de handleiding blijkt dat dit met ssh werkt dus gecheckt of "ssh -l inlognaam 192.168.0.5" werkte en daarmee kan ik dus gewoon de server benaderen conclusie shh werkt zoals het hoort.
Ik heb op google en forum.gentoo.org gezocht naar een oplossing, maar hierover jammergenoeg niets bruikbaars kunnen vinden met de volgende zoek opdrachten.
- mc AND shell link
- mc AND ssh
- mc AND remote
(mc ook veranderd in midnightcommander midnight commander en midnight-commander tijdens de speurtocht)
Ik heb geen idee waar ik het nu nog zoeken moet of hoe ik dit kan oplossen.