Toon posts:

Wannadoo internet delen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Ik werk in een tell-me telefoonwinkel en we verkopen ook draadloze netwerk toebehoren. Nu zit ik met een probleem. Ik ben er nu achter hoe je zo'n heel netwerk installeert(valt best mee). Maar nu ben ik zelf bezig om 2 laptops en drie pc's op een netwerk te gooien. Maar ik wil niet dat ik mn hoofdcomputer altijd aan moet hebben staan om op de andere compu'ters te kunnen internetten. Ik ben er achter gekomen dat je op een motorola modem(die standaard bij een wannadoo breedbandpakket zit, een witte modem) niet zomaar een router kan plaatsen. Ik heb me laten vertellen dat ik een draytek wireless router moet aanschaffen. Mijn vraag is nu..... Ben ik na de aanschaf van deze router helemaal klaar of moet ik dan dingen gaan configureren enzo. en als ik deze daadwerkelijk moet aanschaffen waar haal je dat vandaan en wat kost dat..(mn budget raakt nl een beetje op :)

ps: Ik heb al gezocht op deze site maar ik kon niets bruikbaars vinden

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Ik weet niet hoe duur die Draytek router is, maar indien die meer dan 130 euro kost: koop een SiteCom router (DC-202) a +/- 55 euro. Koop een draadloze router van Merk B (niet duurder dan 65 euro). Koop voor elke pc / laptop een draadloos kaartje a +/- 30 / 35 euro per stuk.

Mocht je een computer hebben die dicht in de buurt staat, dan verbind je die uiteraard met draad :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

Verwijderd

Topicstarter
Ik verkoop hier zelf sitecom producten dus das mooi, maar dan moet ik zeker weten dat ik hem kan gebruiken met die motorola modem(ik hoor allerlei verhalen dat je je modem moet configureren en je router dan ook etc etc) en aangezien ik weinig tijd en verstand heb zie ik dat niet zitten... tenzij iemand mij een heel duidelijke uitleg geeft natuurlijk. bvd

Verwijderd

Als jij er geen moeite voor wil doen waarom zou iemand jouw dan wel willen helpen? En het configureren van je router is echt niet zo moeilijk(gebruik de search maar), als het al nodig was.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 18:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem is dat mijn verstand van zaken onder doet aan mijn wensen. Ik ben niet te beroerd om er moeite in te steken maar ik hoopte dat hier ook mensen terecht konden die niet zo veel verstand van zaken hebben........ :|

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 15:15:
Ik verkoop hier zelf sitecom producten dus das mooi, maar dan moet ik zeker weten dat ik hem kan gebruiken met die motorola modem(ik hoor allerlei verhalen dat je je modem moet configureren en je router dan ook etc etc) en aangezien ik weinig tijd en verstand heb zie ik dat niet zitten... tenzij iemand mij een heel duidelijke uitleg geeft natuurlijk. bvd
Die Sitecom DC-202 doet 't idd zonder problemen met een surfboard 4200e modem en l2tp protocol van Wanadoo/Casema Cable.

Er zijn echter wel twee versies van, en afhankelijk van de versie moet je de firmware upgraden wil 't helemaal vlekkeloos verlopen.

Verder kan je alles vinden op de site van Sitecom. Staat 't stap voor stap uitgelegd.

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:06

AMDFreak

Intel is zo..

hmm,

Bedoel je Wanadoo ADSL of Wanadoo cable?

Als je wanadoo cable hebt *wat ik denk* dan moet je ff opletten*

Indien je een com21 modem hebt en GEEN motorola dan kan je een sweex router kopen rond de 40 euro en dan kan je zo 4 pc's aansluiten op die router.

Maar ik lees dat je er 5 hebt, dan is het misschien een idee om een swichts of hub erbij te kopen

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35 | Kia EV3 GT-BusinessLine 83kWh

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
offtopic:
HedKandi, je hebt mijn icon _/-\o_

Aan de TS, als je een netwerk wilt moet je zeker zelf er moeite insteken. Je moet zowiezo het netwerk configureren, met of zonder router. Mocht je er niet uit komen kan je altijd de FAQ raadplegen en die is duidelijk voor iedereen (jong en oud). Suc6!

Verwijderd

Topicstarter
OK mensen jullie zijn geniaal.

Ik heb hier in mijn handen een xDSL/CABLE BROADBAND ROUTER 4S (with build in 4-port Switch). Kan ik deze router gewoon aansluiten op de modem en hieraan mn acces point en ook de ethernet aansluiting naar mn hoofdpc aansluiten of moet ik nog mijn ROUTER CONFIGUREREN. Nogmaals ik ben hier niet mee bekend dus help me aub.

Alvast bedankt voor jullie reply's.

• Luno
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 14-06-2025
Je kunt met de DC202 Sitecom router (ik gebruik hem zelf) goed werken met motorola modem. Maar..
Er zijn 2 versie svande DC202. Voor versie 1 moet je firmware 1630b of 1631 hebben en voor v2 firmware 1020. Allebei te scoren bij www.sitecom.nl

Op die site staat ook een verhaal hoe te configureren. Erg recht toe recht aan.
Als je dat gedaan hebt maakt de Dc202 de verbidning mat wanadoo/kaashema en kun je met4 PC's tegelijk internetten. Op de PC's moet je vertellen dat de verbinding via het lan gaat en meer niet.
Nadat alles werkte heb ook eens met knoppix gespeeld (Linux CD, die je zonder iets aan te passen in windows kunt gebruiien). En direct na de start kon ik het internet op via de Dc202 router.

Eventueel kun je op de sitecom DC202 weer een switch aansluiten als je meer dan 4 PC's via draadjes wilt aansluiten.

Je kunt ook een Sitecom WL018 gebruiken. Die heeft ook 2 versie, voor v1 moet je de firmware upgraden, v2 werkt uit de doos met motorola.
De WL-018 heeft naast 4 poorten ook wifi

Dus die laatste is wellicht meer iets voor je.

CU Luno

Verwijderd

Topicstarter
Oke mensen ik ben er bijna uit....

Als ik nu die wl 018 neem (wat overigens net zo duur is als een acces point en de dc202) dan kan ik daarop aansluiten: 2 keer een draadloze verbinding naar mijn laptops, naar een pc en dan ook nog eens gedraad naar mijn hoofd pc vanaf die router???

En mijn volgende vraag: Heb ik dan ook een volwaardig netwerk tussen al mijn computers zodat ik al mijn gegevens van alle compu's kan delen??

Bedankt he!!

En nog iets.. Ik heb dan toch gewoon de voledige internet snelheid op alle pc"s

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 16:49 ]

Pagina: 1