Toon posts:

[Photoshop] Clone stamp laat "negatief" achter

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor school moet ik een foto van een drinkende kameel zo bewerken dat het lijkt alsof hij op safari is gemaakt, alleen staat er een hek achter hem. Nu kan ik dit makkelijk verwijderen met clone stamp, wat ook werkt, alleen deed ie ineens heel raar, hij liet een soort negatief zien van wat er oorspronkelijk stond, er blijven lichte kleuren staan.

Ik heb voor het voorbeeld ff een de hele kameel weggehaald, dan zie je het beter
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jvaneijk/Tweakers%202.jpg

Weet iemand hoe dit komt? en wat ik eraan kan doen?

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

Vaag.. niet toevallig de laag op een ander effectje gezet. Overigens kun je dit veel beter met de patch tool doen (dat pleistertje) ipv clone-stamp. Die zorgt dat je niet zo'n vlekkerige bende krijgt.

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

• RèLF
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-07-2025
Is een instelling in je opties, denk ik. Ga naar de optionsbalk en klik met je rechtermuisknop op het clonetool-icoon linksboven > reset tool.

Obviously you're not a golfer

Verwijderd

Topicstarter
Schitterend ReLF, dat was hem, bedankt voor jullie tips

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 18-08 15:39
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/pics/photoshopclone.jpg

die stond waarschijnlijk verkeerd, gebeurt af en toe wel eens bij een tool.

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 18:10

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wat misschien nog wel een leuke tip is bij de patch tool die OzBoz noemt...

Als je een gebied wilt gaan patchen en je stelt je tool op niets vreemds in, zal hij dus ws. de kleur van je source overnemen en ook de mogelijke patronen die daarin zitten. Maar de donkerheid of lichtheid blijft en de kleur mengt soms ook nog een beetje met wat er oorspronkelijk onder zat.

Wat je dan eerst kunt doen is globaal het vak selecteren met je lasso, vervolgens met je dropper een gemiddelde kleur kiezen uit het stukje source wat je wilt gaan overpatchen; met die kleur vul je je hele selectie. Je zou voor de echtheid nog een licht 'clouds' filter eroverheen kunnen gooien, wat maar net past bij het type oppervlak. Dan ga je met de patch tool over dat stuk heen, en opeens wordt het patchen veel realistischer ogend... :)

[ Voor 4% gewijzigd door Dark Blue op 12-11-2003 19:38 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Dark Blue, dat is wel wat omslachtig niet?

Met de clone-tool de kameel weghalen, en dan met de healing brush -of hoe heet dat pleistertje precies- de lichtvlekken nog wat veranderen, is meestal genoeg voor een realistisch resultaat...
Pagina: 1