Ampeg basversterker als sub? (40hz)

Pagina: 1
Acties:

• abrakadaver
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06-01-2021
Een vriend van me heeft een Ampeg B-4R en een BSE-410HLF basskast hierbij.
linkjes naar de specs:
versterker : http://www.ampeg.com/products.htm?product=11&catid=14
speaker : http://www.ampeg.com/products.htm?product=44&catid=22
deze wil hij op de sub-out van zijn digitale versterker aansluiten.

de speaker gaat tot ongeveer 40 hz, dit is een behoorlijk zware setup, ongeveer 400w rms volgens de specs. dus het lijkt me dat het met het laag wel in orde zit.

nu mijn vragen hierover:

1 Kan dit wel?

2 Kan zo'n setup nou als sub voor films dienen ondanks dat hij volgens de specs niet tot 18hz komt?

3 Als je een lage snaar aanslaat op de basgitaar dan trilt de kast van de muur (dit kan echt ongeloofelijk hard), dus het lijkt me wel dat dit echt lage tonen produceert. maar is dit laag genoeg om als sub te gebruiken?

Ik heb hierop gezocht in de search en google, en ook een aantal topics gevonden, maar hier werden nogal zwakke bassversterkers genoemd, en over de wat zwaardere setups heb ik weinig kunnen vinden.

Fujifilm X100F, Olympus OM, Rolleiflex, Canon EOS

• Griffin2k
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:29
Ja hoor kan een perfecte bijdrage zijn voor een Home Theater..

Heeft een vriend van mij ook met deze speaker:

http://www.swrsound.com/products/proseries/goliathiii.html

Die speaker hangt aan een monoblok van een paar honderd watt.. zeeerrrr cool :D

En tja 40Hz is niet echt superlaag maar wel goed voor Home Theater hoor!

Zonnepanelen 3950Wp - DMEGC 6x395Wp (ZW 2°) + DMEGC 4x395Wp (ZW 28°) - Solis 3.6 ; Easee Charge Lite 11kW + Easee Equalizer (Load Balancing) ; BMW iX1

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00

voodooless

Sound is no voodoo!

De 40 Hz is zeker acceptabel voor HT, maar bij sommige films zul je toch wat missen. Bij Star Wars - Attack of the Clones bijvoorbeeld, heb je veel geluid dat onder de 40 Hz gaat, dit zul je dan helaas missen. Het is vooral het dieppe gerommel, en het gevoel in de buik dat nu gaat ontbreken. Heb je daar geen behoefte aan zal deze speakers het zeker extreem goed doen! BTW, dat ding is wel bijna full range (tot 18 Khz), dus ik zou het geen pure basskast noemen.

En als de kast gaat wandelen, dan moet je hem denk ik vezwaren ;) Man, daar moet toch flink veel geluid uit komen!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

ik heb zelf ook nog geen subwoofer
dus wara kan je deze krijgen en voor hoeveel???

Verwijderd

Het laag doorlopen van een sub wordt vaak overgwaardeerd. Zo'n Ampeq setje aan je sub out hangen zal echt wel zorgen voor de extra bassdemensie die een sub geeft aan films. 100 -150hz voelbaar in je borst en keel. 60 - 100hz voelbaar in je maag. 40 - 60 mooi rond laag dat voelbaar in je maag is en niet al te veel drukt op je oren. afhankelijk van de grote van je kamer zorgen tonen onder de 40 hz voor een omringende energie en gaan de haartjes op je lichaam trillen. Dit gebeurt er ieg bij mijn sub

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:52 ]