Toon posts:

Company/Producer intro's van een DVD halen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wie kan mij vertellen wat voor programma ik het beste kan gebruiken (en waar ik het kan krijgen) om stukjes intro van een DVD te halen in de best mogelijke kwaliteit. En ze om te zetten naar bijv. mpg

Ik bedoel hiermee de filmpjes van de producenten en andere bedrijven die je voor de echte film ziet, bijv

columbia tristar, universal, imagine, THX, mirramax enz enz

thnx

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Meestal staan de voorstukken in aparte *.vobs op de dvd. Die kan je vervolgens rippen met elk programma dat dvds kan rippen (bijvoorbeeld SmartRipper) waarna je de vob kan recoderen met een divx of xvid codec (met bijvoorbeeld FlaskMPEG)

Je kunt meestal in het menu van je dvd speler zien welke vob je nodig hebt :)

Zo je zie je bijvoorbeeld hier:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/15301/full.jpg

dat het voorfilmpje onder Title4 valt. Echter, bij openen in SmartRipper zien we title4 helemaal niet! wat nu? :)

Als we bij title1 kijken zie we dat die 2 uur nogwat duurt, dat is dus de main film (dit was LotR: TTT, het AFilm voorstukje overigens).

Dan kijken we bij title2. Hee! meerdere chains, en hij is klein! dat is mooi :)

dan klikken we en zien we dat chain1 0:00:00 is, niets dus. Vervolgens zien we dat chain2 48 seconden duurt en 4 chapters heeft. Hee, dat is vreemd, duurde het voorfilmpje ook niet zo lang en had het ook niet 4 chapters?

even 'show information' leert ons dat title4 inderdaad 4 chapters heeft en 48 seconden duurt. Nu rip je dus die chain naar je hd en convert je em naar mpg of avi :)

Maar, wat nu! we starten de film, en zien nog wat logotjes! Wat doen we daar nou weer mee?

Als we weer information laten zien, zien we dat dat Title8 was, 2 chapters heeft en 16 seconden duurt. Enig creatief zoeken en we vinden een chain van 6 en een chain van 10 seconden, dus we rippen die maar, zoveel is dat toch niet :)

Als je zo te werk gaat, kan je altijd wel de voorfilmpjes vinden. Goed kijken naar de lengte en het aantal chapters, en dan zoeken in je ripper naar iets dat overeen komt. De langste chain is het sowieso niet, dat is 99,9 van de 100 keer de film zelf. Je zoekt altidj korte stukjes. Je ript de vobs, stelt je dvd speler in op files from hd en probeert ze te bekijken. Zo ga je door tot je de files gevonden hebt (+- 5 minuten ofzo) en dan maak je er avi's of mpgs van :)

[ Voor 66% gewijzigd door G33rt op 12-11-2003 17:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Vet

way thnx ff proberen :)

andere tips blijven welkom

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Als je geen flauw idee hoe je met FlaskMPEG een avi of mpeg maakt, raad ik je je aan deze tutorial te lezen. Je kan een bitrate van 1500 kbps kiezen, dat is prima voor de introtjes :) (wel opletten: je moet alleen een vob openen, en geen ifo, want die heb je niet als je dat ene chaintje ript geloof ik)