MS Exchange 2000 exporteren

Pagina: 1
Acties:

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
ik ben bezig om een lijst te maken voor een mailing van kerstkaartjes e.d. nu is daar een extra veld voor gemaakt in exchange met vinkjes.

wat ik nu al een hele tijd aan het proberen ben is om die lijst nu er knap uit te krijgen. punt is: als ik Ctrl+A doe en dan kopieren, dan gaat dat stomme prog er regeleinden aan vastplakken, zodat ie 2 regels per keer gebruikt (niet voor alle records trouwens). exporteren gaat niet, omdat het een publieke map is.

ik heb al aardig wat tijd in google gestoken hiermee, de help functie van exchange heb ik ook niet veel aan. wie kan mij helpen?

Verwijderd

"de lijst"

welke lijst? en waar? onder de Exchange MMC?? daar kun je btw altijd met de rechtermuisknop "exporteren naar CSV"..

heb je hier wat aan?

geef anders svp even wat meer info

• BasSpruit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-04-2022
juist ja... mijn fout.

ik probeerde dit onder outlook te doen. en daarna heb ik het ook wel in de exchange mmc gedaan. daar vond ik onder mn rechtermuisknop een item van "veld exporteren" of iets dergelijks. dus ik daarop klikken en bestandje aangemaakt.

niet dus, er stonden in totaal 2 woorden in, en dat was het... vet vaag. En handmatig alles omzetten was niet de leukste bezigheid die ik me kon voorstellen (3800+ records), dus...

ik heb het nu via een omslachtige manier gedaan: kopieren naar access, dan een paar dingetjes filteren. dan overpleuren naar MS-SQL server (voor de website), uitlezen en bewerken met asp. resultaat opslaan als html, en vervolgens weer importeren in MS-SQL server. toen kon ik de gegevens gebruiken onder word voor de etiketten.

snappie? :O :?