[asp.net] DataGrid alleen maar EditCommand events :?

Pagina: 1
Acties:

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Ik het met VS.NET 2003 een webpagina waarin een DataGrid staat. Daarin moet inline ge-edit kunnen worden. Het gekke is dat als ik de EditItemIndex eenmaal ingesteld heb, ieder knopje een EditCommand event veroorzaakt met in e.Item het item dat op dat moment ge-edit wordt. Dus no way dat ie op zo'n manier opgeslagen kan worden, of gecanceld. Er staat ook een verwijderknop (in een TemplateColumn) en zelfs die genereert geen DeleteCommand meer. Ook sorteren gaat niet meer.

De DataGrid heeft EnableViewState op false en de data wordt in runtime uit een dataset gehaald, die ik in de sessie opsla. De code die ik gebruik om de EditItemIndex in te stellen:
C#:
1
2
3
4
5
6
DataGrid.EditItemIndex = e.Item.ItemIndex;
DataView DV = ((DataSet)Session["DataSet"]).Tables[0].DefaultView;
//Hier nog wat sorteer-prut
DataGrid.DataSource = DV;
DataGrid.DataKeyField = "ID";
DataGrid.DataBind();

Dus als dit event eenmaal uitgevoerd is, is dat event ook gelijk het enige dat ie uitvoert. How can?

日本!🎌

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:10
Maak je gebruik van een EditCommandColumn?

Indien je geen gebruik maakt van een EditCommandColumn, heb je dan wel de CommandName v/d betreffende buttons op de goeie string-waarde ge-initialiseerd? ("Update", "Insert", "Cancel", ... ) ?

https://fgheysels.github.io/

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Topicstarter
Uhm, ik zie dit ding staan:
HTML:
1
2
<asp:EditCommandColumn ButtonType="LinkButton" UpdateText="Opslaan"
 CancelText="Annuleer" EditText="Wijzig"></asp:EditCommandColumn>

Dus ja, een EditCommandColumn ;)
Van die verwijderknop in de TemplateColumn staat de CommandName overigens ook netjes op Delete.

/edit
Ah kijk dat was het dus. Voor de geinteresseerden: het kwam door het feit dat de EnableViewState op de DataGrid uit stond en de EditItemIndex niet bewaard wordt. Als ik die in de ViewState bewaar en in Page_Load instel, gaat alles wel goed.

Toch vaag...

[ Voor 37% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-11-2003 17:23 ]

日本!🎌