[tv-out] bij geluid zwart/wit beeld

Pagina: 1
Acties:

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-08 12:34
Situatie schets
Ik heb een kabel tussen mijn laptop en mijn tv. Aan beide eindes zit een s-video connector + 2 connecters voor het geluid (wit,rood). De ene kant gaat in mijn laptop (videokaart Ati radeon M6) en de andere kant komt in zo'n scart blok te zitten. Die scart blok gaat vervolgens in mijn tv.

Probleem
Wanneer ik alleen de s-video kabel in mijn laptop heb zitten heb ik goed beeld onder films, in kleur. Steek ik echter het audio gedeelte in dan krijg ik zwart wit beeld :?

Wat gedaan
Van NTSC naar Pal B/G gezet niet geholpen
Gezocht op GoT en google naar soortgelijke problemen niets gevonden
Euh en verder...zou ik zo niet snel iets weten waar het aan kan liggen. Ik heb vaak genoeg tv's op een pc aangsloten maar dit is ook nieuw/vreemd voor mij

edit:
Ok ik heb een manier gevonden om kleurenbeeld te krijgen. Van de 2 audio stekkers er maar 1tje in de scart steken. Wanneer er 2 ingestoken worden is het over en heb ik weer zwart wit beeld.
1 probleem, nu heb ik dus mono geluid :(
Zou het scartblokje kapot kunnen zijn of heeft het toch ergens anders mee te maken..kapotte kabel ofzo?

[ Voor 19% gewijzigd door Zym0tiC op 12-11-2003 14:42 ]

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Het klinkt als een kapotte of verkeerde kabel.
Meet eens door of de aarde van de geluidsstekkers misschien aan een van de signaaldraden van de s-video ligt. Dat zou een hoop verklaren als dat het geval is.

Senile! Senile Oekaki