We hebben 2 Exchange 2000 frontend servers met loadbalancing draaien. Beide servers hebben 2 netwerkkaarten:
server 1
-nic 1
ipadres machine
-nic 2
ipdres cluster
network loadbalancing met dummy ip adres (10.1.1.1)
server 2
-nic 1
ipadres machine
-nic 2
ipdres cluster
network loadbalancing met dummy ip adres (10.1.1.2)
Nu het probleem:
Als ik een systeem herstart vind hij geen dns server en kan het systeem de andere machine in het cluster niet pingen. Andere machines kan hij wel pingen (overigens ook de dns'sen), het dummy adres van de andere machine en het cluster ipadres kunnen ook gepingt worden. Zodra ik de nic die de loadbalancing verzorgd disable en daarna weer enable werkt alles gewoon; ik kan de DNS servers weer gewoon bereiken en ik kan de andere machine bereiken.
Beide systemen hebben dit probleem. Na het herstarten van de NLB NIC's werkt de loadbalancing goed.
Iemand een suggestie?
Ik heb al geprobeerd:
- de dummy ipadressen op de NLB NIC's weg te laten -> zelfde probleem
- Andere Switch
- Andere volgorde in advanced network settings
- Multicast enabled/disabled
P.S. Ik wil graag de NLB via 2 nics laten gaan en volgens MS is dit ook gewoon mogelijk. Ik heb de instructies van MS nogmaals opgezocht en alles lijkt goed te staan.
server 1
-nic 1
ipadres machine
-nic 2
ipdres cluster
network loadbalancing met dummy ip adres (10.1.1.1)
server 2
-nic 1
ipadres machine
-nic 2
ipdres cluster
network loadbalancing met dummy ip adres (10.1.1.2)
Nu het probleem:
Als ik een systeem herstart vind hij geen dns server en kan het systeem de andere machine in het cluster niet pingen. Andere machines kan hij wel pingen (overigens ook de dns'sen), het dummy adres van de andere machine en het cluster ipadres kunnen ook gepingt worden. Zodra ik de nic die de loadbalancing verzorgd disable en daarna weer enable werkt alles gewoon; ik kan de DNS servers weer gewoon bereiken en ik kan de andere machine bereiken.
Beide systemen hebben dit probleem. Na het herstarten van de NLB NIC's werkt de loadbalancing goed.
Iemand een suggestie?
Ik heb al geprobeerd:
- de dummy ipadressen op de NLB NIC's weg te laten -> zelfde probleem
- Andere Switch
- Andere volgorde in advanced network settings
- Multicast enabled/disabled
P.S. Ik wil graag de NLB via 2 nics laten gaan en volgens MS is dit ook gewoon mogelijk. Ik heb de instructies van MS nogmaals opgezocht en alles lijkt goed te staan.