Beste tweakers, ik zit met een probleem. Deze zomer heb ik een nieuwe pc gekocht (zelfbouw) maar het probleem is dat ik mijn CPU met geen mogelijkheid op de geadverteerde kloksnelheid stabiel krijg. Ik krijg mijn Barton niet hoger dan 8,5 *166
dit lijkt mij toch niet helemaal de bedoeling. Ik heb al gezocht op tweakers en via google, maar er zijn weinig mensen met precies dit probleem.
Even een overview van de specs:
kast : Aopen H600 (met 300W PSU)
mem: 512 MB Kingston 3200 ddr (8 3 3 3.0, geen HyperX)
VGA: Radeon 9200 128 MB
HD: Seagata 80 Gb, Sata
Moederplank: Epox 8rda3+
Ik heb memtest al een nacht op 1833 mhz laten draaien en dit gaf geen problemen, dus aan het geheugen kan het niet liggen (volgens mij). De Cpu wordt volgens USDM ook niet te warm, want ik heb al vastlopers gehad op 48 graden, wat toch ene normale operating temperature is. op de processor zit een Spire Whisperrock 4 en als ik na een crash aan dat blok voel dan voelt het ook niet echt heet.
Nog even een kleine omschrijving van vastlopen: Muis beweegt niet meer, HD led blijft branden, windows scherm blijft gewoon staan.
Ik ben eigenlijk ten einde raad want ik wil mijn CPU iig op de minimale snelheid aan het draaien krijgen, weet iemand misschien wat het kan zijn???
Als het nodig is wil ik hier ook wel voltager gaan neergooien maar ik weet niet of dat het probleem is. Als ik nl kaal draai (alleen HD en vid kaart) crasht hij ook.
Even een overview van de specs:
kast : Aopen H600 (met 300W PSU)
mem: 512 MB Kingston 3200 ddr (8 3 3 3.0, geen HyperX)
VGA: Radeon 9200 128 MB
HD: Seagata 80 Gb, Sata
Moederplank: Epox 8rda3+
Ik heb memtest al een nacht op 1833 mhz laten draaien en dit gaf geen problemen, dus aan het geheugen kan het niet liggen (volgens mij). De Cpu wordt volgens USDM ook niet te warm, want ik heb al vastlopers gehad op 48 graden, wat toch ene normale operating temperature is. op de processor zit een Spire Whisperrock 4 en als ik na een crash aan dat blok voel dan voelt het ook niet echt heet.
Nog even een kleine omschrijving van vastlopen: Muis beweegt niet meer, HD led blijft branden, windows scherm blijft gewoon staan.
Ik ben eigenlijk ten einde raad want ik wil mijn CPU iig op de minimale snelheid aan het draaien krijgen, weet iemand misschien wat het kan zijn???
Als het nodig is wil ik hier ook wel voltager gaan neergooien maar ik weet niet of dat het probleem is. Als ik nl kaal draai (alleen HD en vid kaart) crasht hij ook.
[ Voor 3% gewijzigd door Stubby op 12-11-2003 19:35 . Reden: OS toegevoegd ]