Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] geluid door de aansluiting van de cd-speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil op mijn pc mijn koptelefoon aansluiten op de aansluiting van de cd-speler (anders moet ik het draadje gaan verlengen en ik heb geen aansluitstukjes en ik mag de draad ook niet openmaken :'( )

uit de aansluiting van de cd-speler komt wel geluid als ik een cd-tje erin afdraai maar niet gewoon het geluid van de spelletjes

ik moet dus op de een of andere manier de geluidskaart aansluiten op de cd-speler, (daar lopen nu trouwens al 2 draadjes tussen)

kan iemand me vertellen hoe ik dat moet dan?

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11 13:56

Stefano

Ondertitel Not Found

Dat gaat niet Bart,

Een cdspeler beschikt over 2 analoge uitgangen en soms een spdif uitgang. Dit zijn echt uitgangen(!) voor tracks op CD en dus niet te gebruiken voor andere geluidsbronnen in de PC. Je zal echt naar de geluidskaart moeten kijken.

Suc6

• _Ernst_
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:29

_Ernst_

Mark It Zero!

Geluid van ook andere dingen dan alleen een cd afspelen kan normaal niet. Wel zou je een extra draadje kunnen leggen van de uitgang van je geluidskaart naar de aansluiting van de koptelefoon uitgang in je cd-rom speler, moet je wel je cd-rom speler open schroeven. Dan kun je gewoon wel al je geluid beluisteren via je koptelefoon

Last.fm

• white_panther
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-04-2023

white_panther

Campzone here we come....

je moet gewoon de handleiding van je cd-rom speler raadplegen, hierin staat dat je een stekertje met 4 pluggen in de achterkant van de cd-rom speler moet stoppen en de andere eind op de geluidkaart bij cd-in moet stoppen, nu heb je geluid via de geluidskaart.

achja wat zal ik zeggen .................. ik zeg wel niks............... voor de handleiding van dpad klik hier

• -Sander1981-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-04-2020
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:57:
ik moet dus op de een of andere manier de geluidskaart aansluiten op de cd-speler, (daar lopen nu trouwens al 2 draadjes tussen)

kan iemand me vertellen hoe ik dat moet dan?
Naar mijn weten kan dit niet. (tenzij je de koptelefoonaansluiting om gaat solderen enzo...)
een andere oplossing kan zijn: een verlengsnoer. Werkt perfect, bij een beetje electronicazaak te krijgen. Kun je gelijk een splitter kopen voor het geval dat je geen 2 uitgangen op je geluidskaart hebt.

Dit is natuurlijk geen zelfbouw/soldeer oplossing, maar het is een idee ;)

I don't have a solution; but I do admire the problem.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
white_panther schreef op 12 november 2003 @ 14:19:
je moet gewoon de handleiding van je cd-rom speler raadplegen, hierin staat dat je een stekertje met 4 pluggen in de achterkant van de cd-rom speler moet stoppen en de andere eind op de geluidkaart bij cd-in moet stoppen, nu heb je geluid via de geluidskaart.
Dat bedoelt ie niet. :)
Maar het antwoord staat hier al boven.

Een splitter+verlengkabel kost maar een paar centen hoor. :)

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ok, dat wordt dus toch een kabel kopen :| maar bedankt in ieder geval

• Dr Nix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-11 13:40

Dr Nix

a.k.a. Dr. Nix

Sommige kasten hebben een koptelefoon- (en usb-, firewire- en dergelijke) aansluiting aan de voorkant. Misschien het overwegen waard. Deze lus je dan door naar je geluidskaart.

Een koe is en blijft een merkwaardig beest!

Verwijderd

Met een klein beetje tweaken maak je een koptelefoon aansluiting in je huidige kast. Kwestie van draadjes solderen, gaatje boren, monteren en achterop in je geluidskaart pluggen.

Is solderen niet binnen je mogelijkheden kun je ook een http://www.frontx.com/ of afgeleiden front panel audio bays kopen of je lokale electroboer lief aankijken.
Pagina: 1