Toon posts:

Ladot zuigt, naait, pakt en verovert je portomonee

Pagina: 1
Acties:
  • 47 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
1 jaar geleden kocht ik een hostingpakket bij ladot.com voor een doorlopend jaar contract. Ik betaalde destijds 50 euro voor het hele jaar en dacht daarmee mijn domein te kunnen gebruiken. hmm....w8...laat ik maar mijn outlook express berichten zien dan begrijpen jullie het hele verhaal. O-)

(het is aardig lang, maar als jullie het hebben gelezen snappen jullie het totale verhaal....btw...lees vanaf onder tot boven :D )

Dus met andere woorden jullie laten mij 50 Euro betalen, jullie zeggen nix..jullie wachten 1 jaar en dan laten jullie mij dubbelbetalen? ik heb al over de 20+ x mailtjes verstuurd via die online formulier en pas nadat ik aan dit email adres begon te verzenden kreeg ik antwoord. Als ik dit betaal wil ik de volle 2 jaren krijgen waarvoor ik betaald heb, anders betaal ik simeplweg niet.
----- Original Message -----
From: Sales Ladot - An Active ISP Company
To: 'PhoeniX'
Sent: Wednesday, November 12, 2003 12:29 PM
Subject: RE: domeinregeling

Het is een doorlopend jaarabbonnement. Wij hebben vorig jaar het product aan u geleverd. Dat is inmiddels een jaar geleden. Vandaar de nieuwe factuur die u dient te voldoen.
-----Original Message-----
From: PhoeniX [mailto:phoenix2002@zeelandnet.nl]
Sent: woensdag 12 november 2003 11:41
To: Sales Ladot - An Active ISP Company
Subject: Re: domeinregeling

Ok dit is niet meer leuk te noemen, ik heb jullie een vraag erover gesteld...jullie konden mij opnieuw gebruik laten maken van dit domein, ik had al betaald en nu krijg ik OPNIEUW een factuur in mijn brievenbus over dat ik OPNIEUW 60 euro moet betalen (factuur nummer VF0200728) Waarom krijg ik dit binnen, waarom moet ik iets betalen wat ik al betaald heb en nooit heb kunne gebruiken.

Ik zou graag uitleg hierover willen.

Bij voorbaat dank

Kevin
----- Original Message -----
From: Sales Ladot - An Active ISP Company
To: 'PhoeniX'
Sent: Monday, November 10, 2003 3:38 PM
Subject: RE: domeinregeling

U kunt helaas de domeinnaam niet veranderen.
Wel kunt u de huidige domeinnaam opzeggen met een opzegtermijn van 3 maanden en een nieuwe domeinnaam aanvragen via www.ladot.nl
Indien u de logingegevens voor de domeinnaam wenst te ontvangen kunt u dat per omegaande aangeven.

-----Original Message-----
From: PhoeniX [mailto:phoenix2002@zeelandnet.nl]
Sent: maandag 10 november 2003 14:30
To: abuse@ladot.nl
Subject: domeinregeling

(en nogmaals verstuurd na een paar maanden)

(dit bericht is al verstuurd via een formulier op de ladot website, maar na een week was het tog echt tijd op een reply, dus weer een mail.)

Een hele tijd terug, ik zou zeggen rond de 1 of anderhalf jaar geleden heb ik bij jullie (Ladot) een domeinnaam gekocht voor 50,- Euro. " www.cncplanetonline.com " Na enige tijd kreeg ik geen ene bericht over hoe en wat, dus stuurde ik een e-mail naar jullie om te vragen waarom mijn domein nog niet klaar was. Ik kreeg als reactie dat ik de vrijwaringsverklaring moest opsturen anders werd het niet geactiveerd. Het probleem is dat wij geen printer hadden dus niet de kans kregen om het uit te printen. Na een tijd heb ik tog een printer weten regelen om de vrijwaring uit te printen, en dus ook opgestuurd. Ik denk dat het dus tijd word om weer te vragen waarom mijn domein niks doet, of waarom ik niks meer van jullie hoor, het is betaald en alles en dus wil ik gaarne ook dat het domein nog steeds onder een jaartermijn van mij word, en als het mogelijk is ook de domeinnaam veranderen, omdat die nu niet meer overeenkomt met mijn gewenste website die dus klaar staat en op het domein wacht.

mvg,

Kevin

------------

Intresseert het je niet? reageer dan ook niet :+
Mijn vraag is nu...is er iemand die iets gelijks heeft meegemaakt met de desbetreffende ladot.com isp hosting service?
En nog een vraagje... :9 iemand een idee om dit op te lossen? ik wil simpelweg niet betalen voor iets wat ik nooit heb gehad en dat zit me aardig dwars, ik heb zoiets van ik betaal als jullie mij 2 jaar geven ipv alleen dit jaar waarvoor ik nu weer moet betalen.

mazzel :7

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-05 00:37

job

een beetje raar natuurlijk dat je een niet eerder driftig contact op hebt genomen.
is dat bedrijf niet te bellen?

verder wens ik je veel succes, want ik heb al aardig wat ladot topics voorbij zien komen.
als je even search op de naam ladot wordt je niet blij.

Verwijderd

Ik vind het vrij logisch:
- Jij vraagt domein aan
- Ladot regelt alles, factureerd jouw
- Jij moet nog een en ander insturen voor activatie van het domein
- Jij verzuimt/wacht
- Nieuw jaar breekt aan, Ladot factureerd opnieuw
- Domein naam veranderen, is idd de andere opzeggen/opheffen en een nieuwe aanvragen
(maar de domeinnaam staat los v/d hosting toch?)

Maar ik houd m'n hart vast, want ik ga zelf verhuizen naar een andere hoster, en het schijnt idd dat verhuizen van Ladot ook moeilijk gaat.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 13:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik vind het vrij logisch:
- Jij vraagt domein aan (ja)
- Ladot regelt alles, factureerd jouw (ja)
- Jij moet nog een en ander insturen voor activatie van het domein (ja)(reden opgegeven waarom niet, andere aangevraagd..nooit aangekomen)
- Jij verzuimt/wacht (ik w8 niet, ik heb vanaf het begin steeds contact gezocht maar kreeg geen gehoor, enigste wat ik niet heb geprobeerd te doen is bellen)
- Nieuw jaar breekt aan, Ladot factureerd opnieuw (dat begrijp ik, maar dan factuur ik hun voor die 2 jaar)
- Domein naam veranderen, is idd de andere opzeggen/opheffen en een nieuwe aanvragen (dat weet ik, ik heb neit gezegd dat ik het domein niet wil, maar als het *kon* )
(maar de domeinnaam staat los v/d hosting toch?) (nee)

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-04 15:03

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Verbeter mij als ik het fout heb maar ik vat het even samen.

- Jij neemt voor €50,- een domein af bij Ladot.
- Ladot stuurt de rekening en verwacht van jou dat jij middels een formulier de boel activeert.
- Wegens omstandigheden activeer jij het domein niet.
- Ladot stuurt een tweede factuur voor het nieuwe jaar.

Tja, als je per jaar betaalt en je bent overeengekomen dat je zelf de boel moet activeren nadat je hebt betaald dan loopt alles al. Het domein is dan wel in jouw bezit maar wordt niet gebruikt. Kortom, je betaald voor een domein die je in jouw bezit hebt maar omdat je pas laat komt met het activeren ervan kun je Ladot niet verwijten dat ze jou naaien.

Als ook uit de algemene voorwaarden blijkt dat alles ingaat nadat je hebt betaald dan is het niet Ladot die jou naait, dan ben je dat zelf omdat jij nalatig bent geweest met het activeren. Ik zou nog maar eens goed de algemene voorwaarden van Ladot erop naslaan want ik krijg niet de indruk dat je dit hebt gedaan.

Bij bijna alle bedrijven gaat het als volgt:
Jij betaalt en het abonnement/account/domein gaat van start. Wat je er dan mee doet moet je zelf weten, kies je ervoor om het niet te gebruiken/activeren dan komen de kosten evengoed voor jouw rekening.

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Topicstarter
het gaat mij gewoon niet over dat ik nog een keer wil betalen wat ik eigenlijk neit wil, maar over het feit dat ik 2x heb betaald en maar nu dus 1x wat kan krijgen..dat pik ik nie.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-05 10:45

Wekkel

De downloadkoning

Simpel, niet betalen als je in je recht staat. Uit je uitermate brakke verhaal kan ik verder niet opmaken wie er nou fout zit.

Verwijderd

Topicstarter
nalatig? ik noem niet reageren op je klanten pas nalatig, en het feit dat ik dat formulier wel degelijk heb ingestuurd maakt me nog bozer want zij zeggen dat dat niet is gebeurt.

Verwijderd

Topicstarter
ik quote ffkes: Na een tijd heb ik tog een printer weten regelen om de vrijwaring uit te printen, en dus ook opgestuurd.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Hoe verwacht je nou ooit dat een bedrijf kan reageren op de emails die je hierboven hebt neergezet. Ik kan er echt geen chocola van maken?

* Wekkel adviseert even een kop thee, een heldere blik en vervolgens een helder verhaal ;)

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

m0nk

16-09-2003 15.15

meestal als ik een dringende vraag heb en ik krijg geen reactie bel ik erachteraan. lijkt me logisch.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Topicstarter
dit zijn niet de complete verhalen die allemaal zijn gestuurd over de formulierbehandeling op de ladot.com site. Daar stond alles duidelijk in over hoe en wat, en het feit dat het niet helder voor jou is begrijp ik niet :p

• Twee Dee
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 07:55

Twee Dee

Morgen weer een ondertitel.

Misschien gedeeltelijk off-topic, maar ik denk dat je in dit soort gevallen een stuk sneller wordt geholpen als je in je email normaal Nederlands gebruikt, en geen MSN taal.

"nix" wordt dan gewoon weer "niks"
"tog" wordt dan gewoon weer "toch"
Hier en daar een werkwoord fout: kunne moet natuurlijk "kunnen" zijn.

Ik bedoel hierbij niet dat het je eigen schuld is, maar ik zeg alleen dat ze je minder snel zullen afpoeieren als je gewoon correct Nederlands in emails gebruikt, anders denken ze al snel "deze sukkel kunnen we simpelweg opzij schuiven, die kan ons toch niks maken".

Overigens moeten zij dan ook ommegaande gewoon met twee "emmen" schrijven ;)

Je kunt denk ik het beste alle documenten die je hebt (bankafschriften, inschrijfformulieren, bevestigingen, emails etc.) verzamelen en een soort "tijdlijn" maken waarin je beschrijft op welke datum wat is gebeurt. Zo sta je al een stuk sterker in je betoog.

Haal de voorwaarden van Ladot er eens bij, als daarin staat dat de termijn ingaat op het moment dat je het vrijwaringsverklaring verstuurd hebt, en je hebt dit zelf verzuimd is het misschien wel je eigen fout.

Mijn advies dus, samengevat:
- Zoek alle papieren, voorwaarden etc. op.
- Kijk of je kan zien of je zelf iets hebt verzuimd, of dat Ladot iets heeft verzuimd te doen.

Haal er desnoods iemand bij die nog advies kan geven, een ouder, oom, tante buurman, wie dan ook.
Succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Twee Dee op 12-11-2003 13:42 ]

Luister nou gewoon naar me, dat voorkomt dat ik later "zie je wel" moet zeggen.

Verwijderd

Topicstarter
ok dat is wel zo, maar dan vraag ik me af hoe hun mij iets willen verplichten als hun het formulier nooit hebben geincasserd, en dus ook niet met hun overeenkomsten ben overeengekomen. Want als ik het begrijp dan accepteer ik het pas nadat ik mijn handtekening heb gegeven en als hun beweren dat ze de vrijwaringsverklaring nooit hebben gehad kunnen zij mij tog nergens toe verplichten?

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:40:
...en het feit dat het niet helder voor jou is begrijp ik niet :p
Het kost mij teveel moeite om je verhaal chronologisch en compleet in mijn hoofd te krijgen. Ik kan de wezenlijke elementen echt niet uit je verhaal trekken zonder 30 wedervragen. Kortom, je boodschap deugt wat mij betreft niet (want komt bij mij niet aan). Dat kan je jammer vinden of niet, maar ik doe dus verder niets met dit verhaal. Als dat het doel is van je topic... :?

Verwijderd

Topicstarter
boei ik me nie om, hun begrepen het wel duidelijk zo te zien, alleen hun accpeteren het niet net zoals ik het doe

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Ja je bent goed op weg om geholpen te worden 8)7
Kom op zeg, leg alles nu eens duidelijk uit, en gebruik gewone nederlandse woorden en leestekens.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Verwijderd

Topicstarter
jerry? HUN BEGRIJPEN HET daar gaat het om, als je het niet snapt pak je maar een (MSN) woordenboek erbij ofzo

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 13:56 ]

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:55:
jerry? HUN BEGRIJPEN HET daar gaat het om, als je het niet snapt pak je maar een (MSN) woordenboek erbij ofzo
Zij begrijpen het, oké.
En geloof het of niet, ik probeer je alleen maar te helpen om je vragen te verduidelijken, zodat iedereen die je wil helpen het ook snapt.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

• Wekkel

Wekkel

De downloadkoning

Je vraagt iets aan ons, dus het is niet relevant of zij het begrijpen, maar of wij het begrijpen.

• Ferret
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 10:18
Beste Phoenix, je lijkt het echt niet te snappen! Men geeft hier goede tips en adviezen maar het enig wat jij wilt is je (vermeende) recht halen.
Ik denk dat alle schuld bij jezelf ligt. Wij weten ook wel dat LaDot nou niet bepaald uitblinkt in klantvriendelijkheid maar in dit geval hebben zij gelijk en jij niet ;)

In plaats van dat je je fouten toegeeft ga je alleen maar steeds harder schreeuwen en daar zitten degene die je proberen te helpen niet echt op te wachten...

• Pimmuz
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-05 15:08

Pimmuz

Roar

Zwaar off topic maarja

je topic titel alleen al is asociaal

En ik heb de zin niet om dat stuk inderdaad MSN tekst te gaan lezen

Enigste wat ik je vertellen ga is gebruik de search met term zoiets als LADOT ANNULEER PROBLEEM

Verder moet je dit niet kwaad opvatten en niet zo gehapt reageren op de repleys...

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 03:09

Jimbolino

troep.com

hun begrijpen = zij begrijpen

oja, als je contact met een bedrijf zoekt, dan BEL JE, of dan SCHRIJF JE EEN BRIEF

niet met een of ander webformuliertje
en bepaalde verplichtingen moet je ook nakomen als je geen handtekening hebt gezet.
(bv als je accoord gaat met de algemene voorwaarden)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 13:58
Ik denk dat als jij een papieren formulier moet opsturen, ze dat formulier jouw ook in zo'n vorm moeten aanbieden. Als je het formulier zelf nog moet uitprinten, waarom kun je het dan niet via de e-mail of website opsturen :?

De Belastingdienst zegt toch ook niet dat ze alle aangiftes op papier willen en alleen maar de belastingdiskette leveren :? Ze hebben ook gewoon papieren formulieren die je kunt invullen.

Dat zouden ze daar ook moeten hebben.

let the past be the past.

• intoxicated
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

intoxicated

Haaaai :w | ALT-S

Deze gaat dicht, omdat:
• De TS'er de titel niet eens een beetje normaal heeft gemaakt.
• De openingspost veel te rommelig is. Zet gewoon puntsgewijs alles duidelijk neer.
• Je vindt dat iedereen maar een 'MSN woordenboek' moet pakken om jouw posts te begrijpen.

Probeer het nog eens, met een duidelijk topic waarin je alles normaal uitlegt.

"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.