Toon posts:

hoe kapot moet de core zijn voor dat die dood is

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb namelijk een Thunderbird gekocht maar die heeft het vanaf het begin al niet gedaan. Maar ik ben zo stom geweest om uit te zoeken waar het aan lag. En toen is te core een beetje beschadigt geraakt :'( En hij doet het nog steeds niet.

Maar nu is de vraag hoe beschadigd kan de core worden als die echt dood gaat?
En als er iemand is met een hele beschadigde core en die het nog doet een foto of zoiets kan op sturen.

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Ik heb verhalen gehoord van mensen die héél voorzichtig een Orb op een Thunderbird plaatsten, en nog gegruis hoorden. Snel koeler er weer af, en er bleek een hoekje van de core afgebrokkrld te zijn! Die proc doet het trouwens nog wel.....

Toch, TAG_Speedy? ;)

Best wel |:( trouwens dat je met een Dead On Arrival proc niet meteen terug bent gegaan naar de leverancier, maar dat wist je zelf ook al....... :)

sigloos

Verwijderd

Huh?

• abwouters
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-08 22:31
Bij mijn duron 650 waren ook 3 hoekjes afgebroken en hij deed het nog steeds.

Je moet gewoon geluk hebben denk ik.:)

Verwijderd

Topicstarter
is er ook iemand die zijn proc kapot is gegaan omdat de core beschadigd was/is??

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Pfffff....

Beschadigd genoeg :P

Nee, hier is geen antwoord op te geven. De enige manier waarop je dat weet is als je precies weet hoe de verbindingen lopen in de proc en waar die liggen, maar ik verwacht niet dat er veel mensen hier zijn die de blueprints van AMD in hun bezit hebben ;)

• SanduTje
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09-2016
Er zullen er waarschijnlijk nog veel minder zijn die het ook nog begrijpen.. ;)

maar waarom denk je dat het daaraan ligt dan? de cpu deed het toch al niet?

Verwijderd

Topicstarter
Het is namelijk zo ik had op vrijdag op de hcc-dagen een AMD-800 Thunderbird processor gekocht. En ik wou mijn pc zaterdag in elkaar zetten maar ik kreeg geen beeld en de pc ging wel aan. Ik heb alles geprobeerd die dag maar niks wou. Toe heb ik mijn een vriend die heeft een duron 700 processor, die hebben we in me pc gezet, en die deed het perfect. Toen zijn we naar zijn huis geweest en daar hebben we mijn processor getest. Maar hij deed weer niks.

En ik heb hem al opgestuurd naar het bedrijf waar ik hem heb gekocht. Maar die zijden dat de ze er naar gekeken hebben en dat de core kapot is en nu gaan ze moeilijk doen er om (wel begrijpelijk maar niet leuk voor mij want ik kan er echt niks aan doen) en nu probeer ik wat informatie te verzamelen omdat ik er bijna van overtuigt ben dat de proc niet kapot in om dat de core beschadigt is.

• FrankGuthrie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-08 21:36

FrankGuthrie

I Wanna Be Kate

Da's wel een GROTE minpunt voor AMD :(:'(:(:'(:(:'(:(:'(:(:'(:(:'(:(:'(

Russian Blue Neji
Kate Bush
Blue Horizon(a website about Star Trek & Babylon 5)

• Grrrrrene
  • Niet online
Ja, ok, nu weten we wel dat AMD nogal zwakke cores heeft... Dat weet iedereen nu wel. Ik denk dat als je uitlegt aan de pc boer wat er is gebeurt, ze misschien wel een beetje coulant zijn (?). Ik geef je weliswaar weinig kans, maar het is te proberen. Inderdaad dom dat je hem niet direct terugstuurde...

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Verwijderd

Topicstarter
ik heb maandag gebeld en ze zijden dan ik maar langs moest komen. ik woon in leeuwarden hun zitten in utrecht dus ik moet er tijd voor maken. ik dacht ik ga er maar wonsdag er langs. maar van af dinsdag ben ik ziek geworden dus dat ging ook niet. en teon heb ik hem maar donderdag opgestuurd.

• SanduTje
  • Laatst online: 04-09-2016
veel geluk, ik hoop dat je wat ken ritselen met die gasten anders heppie mooi een probleem!

• Wimpy006
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-08 00:46
Ik heb ook met een monteren van een Spire (golden orb look alike) een stuk afgebrokkeld van de core. De proc doet het nog wel, maar IK haal de koeler er niet meer af. Er zijn 2 hoekjes afgebroken en een dun lijntje van het ene hoekje naar het andere. Dit is gebeurd toen ik de koelpasta wilde verdelen door de koeler een beetje rond te draaien, dat moet je dus niet doen.

Mijn huidige systeem: Te veel nieuwe oude rommel op om te noemen.

Verwijderd

Mijn core is ook beschadigd...(beetje van jezelf en een beetje van Spire)

maar hij doet het ook nog

volgens mij valt dat wel een beetje mee

suc6

Verwijderd

Op woensdag 06 december 2000 23:29 schreef Xstra het volgende:
is er ook iemand die zijn proc kapot is gegaan omdat de core beschadigd was/is??
Ja, de mijne was beschadigd, maar nou is 't ie weer heel:?

Verwijderd

mazzelpikkies...
toen ik mijn coolermaster er voor de 2e keer afhaalde hoorde ik een onheilspellend gekraak....JA HOOR me core verrot!

Een klein randje afgebrokkeld, maar mooi dattie niks meer doet!!

Ik vind die zooi ontiegelijk gammel, en die koelblokken zijn veel te lomp, er wordt echt niet over nagedacht..

En nou niet zeggen dat ik voorzichtiger had moeten zijn, want dat was het echt niet....

Verwijderd

hehe ik DEED altijd vet ruig met het monteren en het demonteren maar ik hem nu al zo veel bad story's gehoord dat de core stuk gaat dus ik kijk wel uit. ;)
Pagina: 1