Toon posts:

[PHP] Geen argumenten te gebruiken

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
als ik index.php?bla=hoi in mijn browser intyp en ik vraag via php de inhoud van variable bla op dan wordt deze niet getoond.

ik heb php op de webserver geinstalleerd, moet ik hier nog wat aan aanpassen zodat de argumenten gebruikt kunnen worden?

op google en tweakers kan ik hier geen antwoord op vinden.

Verwijderd

faq lezen :)

$_POST[varnaam]
$_GET[varnaam]

succes en de volgende keer ff zoeken :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:33:
als ik index.php?bla=hoi in mijn browser intyp en ik vraag via php de inhoud van variable bla op dan wordt deze niet getoond.

ik heb php op de webserver geinstalleerd, moet ik hier nog wat aan aanpassen zodat de argumenten gebruikt kunnen worden?

Gebruik echo :P

Nee.... hoe probeer jij het nu te tonen dan?, je typt dat je de inhoud opvraagt... maar hoe doe je dat? En wat heb je al geprobeert.... :7

• Anders
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-08 19:14
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:33:

Als je de variabele direct via $variabele wil benaderen moet je de instelling register_globals op on zetten in php.ini. Die staat sinds 4.zoveel default op off.

Veiliger en verstandiger is het echter om die op off te laten en de variabelen te benaderen via $_GET en $_POST, zoals neographikal terecht opmerkt. Over het hoe en waarom is genoeg te vinden op de PHP- en Zend-sites.

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-08 23:56

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Volgende keer eerst zelf even kijken ipv gelijk maar hier dumpen......

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Dit topic is gesloten.