Toon posts:

[apache] verkeerde base url door mod_rewrite *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Er is al een groot aantal topics over url herschrijven met mod_rewrite langs gekomen, maar ik heb de oplossing voor mijn probleem daar niet bij kunnen vinden. Wat ik wil is niks spectaculairs, of nieuw, maar ik kom er niet uit.

Het is de bedoeling om nieuws/5 te herschrijven naar nieuws.php?id=5. Dat lukt in principe wel, in nieuws.php is na herschrijving $_GET["id"] uit te lezen en bevat de goede waarde. Het probleem is nu dat verwijzingen naar files in nieuws.php (images, css bestanden) nu gezocht worden in een directory genaamd nieuws. Uiteraard staan ze daar niet in. Dit valt wel op te lossen door absolute paden te gebruiken naar images, enz, maar dat vind ik geen goede oplossing.

Hoe voorkom ik dat bij het gebruik van nieuws/5 de plaatjes worden gezocht in ./nieuws/images ipv in ./images?

Onderstaand staat de rewriting rule die gebruikt wordt.
code:
1
2
RewriteEngine On
RewriteRule ^nieuws/(.*)$ nieuws.php?id=$1

edit:
Vergeten een goede titel te bedenken...

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 12:59 ]

• Morrar
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-08 13:36
Ik ben niet zo goed bekend met mod_rewrite, maar dat is nu juist de grap van het geheel: dat je niet aan de URL kunt zien dat je ge-redirect wordt.

Wat je zou kunnen doen is eens kijken naar de <base>-tag in HTML.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:02

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Waarom gebruik je daarvoor eigenlijk rewrite en niet multiviews?
Niet dat dat iets aan je probleem veranderd overigens :)

Je moet idd een base tag opnemen in het head gedeelte van je html code. Bedenk overigens wel dat # verwijzingen in je html daardoor niet meer werken, en je dus je scriptnaam e.d. er ook bij moet betrekken in je hyperlinks
Vergeten een goede titel te bedenken...
als je weet dat je dat vergeten bent, en het er ook bij zet, verzin dan gelijk een goede titel, dan kan een mod de titel gelijk veranderen

[ Voor 98% gewijzigd door .oisyn op 12-11-2003 14:14 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.