Toon posts:

De lijdensweg die iiyama heet

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De lijdensweg die iiyama heet.

Het verhaal begint ruim 2 jaar geleden. Ik heb dan sinds 5 maanden een hele mooie 19” iiyama in mijn bezit. Een Vision Master Pro 451 (A902MT).

Na de eerste 2 maanden gebruik merk ik dat de hoekpuntjes van het scherm zo af en toe van kleur verschieten, maar na verloop van tijd terugkeren naar hun originele kleurdiepte. Ik negeer het maar, het zal wel toeval zijn. Maar naar verloop van tijd gaat het probleem zich steeds vaker voordoen. Ik doe wat zoekwerk op technische forums, en kom tot de conclusie dat er vele mensen zijn met dezelfde problemen met deze monitor. Ik denk bij mezelf, ja dat zal allemaal wel, ik check het verhaal bij de leverancier. Op een goede dag bel ik naar iiyama. Ze melden me dat die gevallen op de forums uitzonderingen zijn, en dat ze het kunnen verhelpen dmv een reparatie. Mij wordt ook verteld dat het probleem zich nog steeds voor kan blijven doen. De man aan de telefoon bevestigt dat het een probleem met de beeldbuis betreft, maar dat Hitachi (de producent van de beldbuizen) zegt dat het in de specificaties staat. (Ik heb nooit op de website van iiyama of elders gelezen, dat “de hoekpunten kunnen van kleur verschieten”. Dan had ik die monitor natuurlijk niet gekocht! Bovendien, is dat een probleem tussen mij en hitachi, of hitachi en iiyama?)
Ik besluit mijn monitor niet in reparatie te doen, omdat het probleem zich minder vaak voordoet dan het zou kunnen doen, NA een “reparatie”.

Na verloop van tijd wordt het probleem steeds erger en ik besluit om mijn monitor te laten repareren. Ik neem contact op met iiyama. Ze lieten hun reparateur contact met mij opnemen. Een week later werd ik gebeld door Teleplan, om een afspraak te maken om mijn monitor op te komen halen. Moest ik fijn maar de hele dag thuisblijven om te wachten op de vervoerder. Nou ja, vooruit dan maar. Ik wil uiteindelijk wel een goede monitor. Ongeveer 2 weken later werd ik gebeld voor een afspraak om de monitor terug te komen brengen. Kan ik fijn weer een hele dag vrij nemen, om te wachten op de vervoerder. Joepie.

Ik krijg mijn monitor terug, en ik ga testen. Wat blijkt, de hoekpuntjes verschieten niet meer van kleur… Goed gedaan jongens!… Echter, nu verschiet het hele beeldscherm van kleur. Echt leuk dit. Ik bel weer naar iiyama. “Wat vreemd”, zeggen ze. Ja hè? denk ik Weer een week later wordt mijn monitor weer opgehaald, dit keer voor een “grondige reparatie”. Dit keer ben ik mijn monitor drie weken kwijt, en daarna kan ik weer een hele dag vrij nemen om op de vervoerder te wachten. Echt slecht.

Tijdens de twee keer dat mijn monitor voor reparatie weg was, kreeg ik een leenmonitor. Deze leenmonitor kon ik echter alleen als “barrel” beschrijven. De eerste was kleiner dan mijn eigen monitor, maar afgezien van dat, zat er een grote zwarte vlek, midden op het scherm. Kijkt erg lekker.
De tweede monitor was ook een A902MT. Deze monitor gaf echter blauw beeld. Dit was met geen mogelijkheid bij te stellen via het On Screen Display. Maar goed. Ik nam het maar voor lief en hoopte dat het probleem een keer opgelost zou worden.

De tweede keer dat ik mijn monitor terug kreeg, deed ik een grondige test. Alles leek in orde. Na een maand begon het gezeik weer. De hoekpunten begonnen weer te knipperen. Ik ben toen een brief gaan schrijven aan iiyama. Om een permanente oplossing voor te stellen. Ik legde het hele verhaal uit en stelde voor, dat zij de monitor terug zouden nemen en ik mijn geld terug zou krijgen. Deze monitor heeft vanaf het begin af aan niet naar behoren gefunctioneerd. Maarja, ik kon ook wel op mijn vingers natellen dat DAT niet ging gebeuren.
Deze brief raakte echter “mysterieus” zoek. Dat kreeg ik te horen toen ik een week later belde. Ik moest de brief maar even mailen. Dat gedaan, ik wachtte op antwoord.

Goed, ze wilden hem omruilen voor een andere A902MT… Zijn jullie nou stom ofzo? dacht ik. Andere oplossing, ik zou een andere monitor kunnen krijgen. Een HM903DTA (Vision Master Pro 454, dit is de broer van de VMP 451, maar dan zonder die gekke bug.) Ik vond het een goed idee, totdat ik erachter kwam dat ze me af wilden schepen met een 5e hands ofzo. Niet dus he. Je weet niet wat daar allemaal mee gebeurd is. Ik kon zelfs niet op garantie rekenen. Belachelijk gewoon.

Inmiddels was ik te weten gekomen, dat niet langer Teleplan, maar iiyama zelf de reparatie uitvoerde. Ik dacht: misschien wordt er dan op een andere manier naar gekeken en wordt mijn monitor dit keer ECHT gerepareerd.
Dit keer kreeg ik geen leenmonitor, dit kon om een of andere vage reden niet. Kon de mevrouw aan de telefoon ook niet verklaren. Drie weken hoor ik niets, ik besluit te bellen. De mevrouw aan de lijn kon me niet vertellen wat de status was, want de monitor stond nog bij de technische dienst. Bovendien waren ze aan het overstappen naar een nieuw systeem (is ook altijd zo’n lekkere dooddoenner). Ze zou het uitzoeken en mij terugbellen….. Niets…. Vijf dagen later, bel ik weer. Zelfde verhaal. Ik zou teruggebeld worden. Weer niets…. De dag erna, bel ik weer. Dit keer kreeg ik een meneer aan de telefoon. Hij zou het DIRECT voor me uit gaan zoeken. Na een uur werd ik teruggebeld. “De monitor staat nog bij de TD, er wordt gewacht op een onderdeel.” Zegt de man aan de lijn. “Welk onderdeel?”, vraag ik. “Dat weet ik niet”, zegt de man. “Hoe lang gaat het nog duren?”, vraag ik. “Dat zou ik u niet kunnen vertellen…”. Slechte service hoor. Vier weken zonder monitor en ze doen lekker rustig aan.

Nu heb ik kort geleden mijn monitor weer teruggekregen. Voorlopig doet hij het goed, maar ik betwijfel het dat het ook zo blijft. Het ergste is: er zit nu een grote kras midden over de beeldbuis. En toen brak er echt wat in mij.
Ik stuur een mail met de mededeling dat er een kras op mijn scherm zit. Niets…. Geen enkele reactie.
Ik bel weer naar iiyama. Ik zou weer teruggebeld worden…. Je raadt het al….. Niets… Dat was dus al de vierde keer dat ik niet teruggebeld werd. Goed bezig iiyama! Een dag later bel ik weer. Kreeg ik weer iemand anders aan de lijn. Ik zou weer teruggebeld worden… anderhalve dag later, op vrijdag om half vijf wordt ik gebeld.
Ik moest contact zoeken met Arnoud te Beesd (Hij had het zelf te druk om mij te bellen! Ongelofelijk).

Nu is het zover, (11-11-2003) ik heb contact met iemand van iiyama, wiens naam ik niet zal noemen. Deze man is echt goed bezig. Ik heb het idee dat hij echt zijn best voor me doet. Nu beginnen ze echter te zeuren dat ik meteen melding had moeten maken van die kras. Kan ik er iets aan doen dat ik op het moment dat ik mijn monitor terugkreeg niet zoveel tijd had om de monitor te inspecteren? Bovendien had ik er melding van gemaakt via de mail. Ik ben niet degene die mails en brieven kwijt maakt. Nu wordt er beweerd dat ik die kras zelf gemaakt heb…

Deze man zou het verder nog bespreken binnen het management, en mij terugbellen. We hopen op het beste… Ik zie het echter somber in.

1 dag later… Ik ben net gebeld door iiyama. Zoals ik al verwacht had, kwamen ze met het verhaal, dat ze voordat ze de monitor verscheepten, hem nagekeken hadden op schade. Zoals je al raad, schadevrij. Waar het op neerkomt is dat zij zeggen dat hij schadevrij naar mij verscheept is. Terwijl ik zwart op wit heb dat hij schadevrij was toen hij opgehaald werd. Het is nu dus een welles nietes verhaal geworden, waar je toch niet uitkomt.

1 ding is zeker, dit was de laatste iiyama die ik ooit heb gekocht. Het zijn prima monitoren, maar als je problemen hebt, hoef je niet op service te rekenen…

• avon
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Duidelijk verhaal, maar wat wil je er mee bereiken ?

Gratis webwinkel beginnen? Met Onetoshop.com kunt u direct beginnen!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:00
Z'n ervaringen met ons delen, zoals we dat meestal doen op dit forum :?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Venxir
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24
Bijna al mijn monitors zijn Iiyama, perfecte dingen trouwens. Maar ik hoop dat ik nooit problemen ermee krijg als ik jou verhaal zo lees.

[ Voor 3% gewijzigd door Venxir op 12-11-2003 12:25 ]

If it aint broke, fix it till it is!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstand verzekering hebt, kun je hier leuk een juridisch geschil tegen beginnen.

Wat ik alleen niet snap, waarom heb je de monitor niet gewoon gelijk omgeruild bij de leverancier als hij pas 5 maanden oud was.
is het probleem van de leverancier, niet van jou.

• wica
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-01 16:59

wica

De duivel jacht op me

teleplan is ookniet echt een lekker bedrijf. Wij hadden problemen met een Lacie monitor.
Lacie heeft het opgeven met Teleplan. En doet het nu zelf En we kregen wel 2 Lacie monitoren terug :)

Ver heb ik hier thuis ook een iiyama 20" en deze doet het al een geruimte tijd goed :) (me happy)

RFC | The Linux Document Project | gentoo.

• Zodiac
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09-07 20:39
Hehe, leuk verhaal. Voor mij tenminste :P Kut voor jou...

IDD, breng dat monster terug en neem een Philips ;)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:25
Zodiac schreef op 12 november 2003 @ 15:25:

Er is niks met een Iiyama, alleen dat Iiyama de service aan het hele teleplan gedonder hebben gegeven is gewoon klote :(.

Maar met philips kan precies hetzelfde gebeuren, denk maar niet dat ze bij philips heilig zijn en bij iiyama niet :x.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Euh... er was toch een groot 'zeik op Teleplan'-topic?

En iiyama is nu toch ook weg bij Teleplan en doen het nu zelf... of vergis ik me nu?
(edit: oke, ook daar maken ze er een zooitje van dus...)

Heb met mijn iiyama nog nooit problemen gehad. Hoop dat dat nog even zo blijft...

[ Voor 42% gewijzigd door dreamscape op 12-11-2003 15:36 ]

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Je kunt beter een dagboek beginnen dan het hier posten, zoals je ziet bereik je er geen donder mee. Vervelende ervaringen met produkten hebben we allemaal, je bent echt geen uitzondering.

Verwijderd

He' zonde van je monitor,
Als ik jouw was zou ik dit verhaal ook nog ff naar de consumenten bond sturen.

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Mwoah, Philips heeft ook niet al te goede support imho. Besteed het ook lekker uit aan een ander bedrijf.

Bij mij heeft dat ook veel gezeik opgeleverd met mijn Philips scherm :{

C:\>_

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04:53

n00bs

Het is weer Zomer!

garantie afhandeling van IIYama is gewoon om te huilen, er zij zat topics over te vinden. Dingen die ze slopen, dingen die verdwijnen etc etc

Verwijderd

Het feit dat ze hebben geconstateerd dat hij schadevrij was toen ze de monitor hebben ingepakt om het apparaat te verzenden betekent (clearly...) niet dat hij dan door jou schadevrij wordt ontvangen. Volgens mij is het zo dat schade, ontstaan tijdens hun verzending ook voor hun rekening dient te komen.
Bij mijn weten sta je sterk!

Veel sterkte!

Verwijderd

jip heb hier thuis [kwa beeldschermen over de audio wil ik het niet hebben] alles philips of waar philips inzit en de oudste waar ik nu naar kijk is nu 7 jaar oud en draait perfect @ 1280/1024 85 hz [107B] en mijn 15 inch draait nu ook al bijna 7 jaar _/-\o_ @ 1024/768 85 hz [14b] verder is de service van phlips ook wel goed.

zou inderdaad die bak terug geven en geld terug.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 15:38 ]

• Joshua22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 12:50
Tja, dat is een sneu verhaal. Punt.
Ik heb net zo'n monitor als jij met hetzelfde probleem. Drie jaar geleden gekocht, en idd in de hoekjes verschiet 'ie soms van kleur. Soms. Er wat toentertijds op Tweakersnet ook een topic over dit probleem, nogal wat mensen hadden last van dit probleem met deze monitor. Volgens mij hebben toen de meesten dit toen gewoon goed op kunnen lossen met IIyama in het jaar 2000. Ik heb er daarna weinig meer van vernomen op Tweakersnet. Ik heb overigens *mijn* Pro 451 nooit ingeruild. Het probleem doet zich weinig voor en ik stoor me er overigens ook niet aan.
Misschien ben jij dan net één van de pechvogels voor wie het niet goed heeft uitgepakt, sorry dat te horen.
Overigens koop ik gewoon mijn volgende monitor weer van IIyama, een 19 inch TFT wel te verstaan :9~

/off topic: ik koop mijn volgende systeem pas als ik de benchmarks van DOOMIII weet, LOL

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 15:35:
He' zonde van je monitor,
Als ik jouw was zou ik dit verhaal ook nog ff naar de consumenten bond sturen.
Dat heb ik inmiddels al gedaan :)

Verwijderd

ik heb ook zo een vision master 451 , en ik moet zeggen dat ik er heel tevreden van ben.

hij doet ook wel eens rare dingen ( mijn scherm "golft" eens als er vrachtwagens langs mijn huis rijden) maar voor de rest vind ik het een prima scherm voor zijn geld.

blijkbaar heb ik gewoon geluk gehad :*)

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op 12 november 2003 @ 12:24:
Ik hoop voor je dat je een rechtsbijstand verzekering hebt, kun je hier leuk een juridisch geschil tegen beginnen.

Wat ik alleen niet snap, waarom heb je de monitor niet gewoon gelijk omgeruild bij de leverancier als hij pas 5 maanden oud was.
is het probleem van de leverancier, niet van jou.
Ik denk niet dat hier tegen te beginnen is. Bovendien heb ik geen rechtsbijstandverzekering. Toen ie vijf maanden oud was, stoorde ik me er nog niet zo aan, omdat het probleem zich toen niet zo vaak voordeed.

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Over (het gebrek aan) service van IIyama zijn al vele topics volgeschreven, dus dit is niet echt een toevoeging daarop. Als je je verhaal echt in zo'n topic kwijt wil kan je die met de GoT-search wel vinden :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.