Toon posts:

[2U case] Procase IPC-C2L met risercard

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

ik zit met een probleem: ik ben een server aan het samenstellen (komt te draaien in colo, dus in 2U case). Omdat ik nogal wat hdds heb (4x scsi in raid5 en 2x sata in raid1), moet het een grote case zijn, zoals deze.

Nu heb ik een Adaptec ASR-2200S (2x U320 SCSI RAID, 64MB, PCI64/66) op het oog om de scsi disks in raid5 te zetten, maar ik heb dus ook een raid1 controller nodig.

Nu zit ik met de risercards... Ik kan er een 2U PCI64/66bit risercard (Procase SSC009 riser card) inzetten, maar hoe krijg ik die Adaptec AAR-1210SA (2x SATA150 RAID, PCI32/66) (voor sata-raid1) ook in die case?

Of moet ik naar een andere oplossing gaan zoeken? (bv. gewone ata disks in software-raid1... niet mijn voorkeur, liever alles hardwarematig, maar als het niet anders kan...)

Alvast bedankt!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:05
Een hardwarematige of softwarematige mirror maakt qua performance echt niks uit. Mocht een disk crashen kun je op de geijkte manier van de mirror booten. Mijn vraag is dan ook waarom je liever alles hardwarematig hebt, als dat namelijk niet een absolute voorwaarde is ben je van je probleem af namelijk :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Qua performance zou het idd niets uitmaken... Idd... Toch maar eens kijken :)

Alleen nu het probleem dat SATA wel handig is in deze case (vrij weinig ruimte), maar dat mobo (Tyan Thunder i7501 (S2720GN-533)) heeft geen onboard SATA controllers :/

Misschien dat ik een 1U risercard voor 64-bit kan pakken (Procase SSC008 riser card) voor die 64-bit SCSI-raid5 card (maar dan zit ik weer met die SCSI-cables (x4) die onder die kaart door moeten lopen) en dan een risercard met flatcable voor dat PCI-slot (Procase SSC006 riser card)...

Grr, irritant dit bouwen in een 2U case :P

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je doet moeilijk ;)
De 32/66 kaart past gewoon in de 64 bit's riser, enkel een 32/33 kaart wil je er _niet_ in hebben, omdat dat de bussnelheid halveert. In dit geval gewoon die 64bit riser nemen en ze zullen er beide probleemloos ingaan :)
Andere oplossing zal nooit beter zijn, want het maakt niet uit dat die 32/66 kaart de 32bit extra niet gebruikt, in dit geval in enkel de 66mhz van belang, en dat zit wel goed :)

edit:
Btw, als je eenmaal gewend bent aan 1U en 2U bakken, dan wil je niet anders meer ;P

[ Voor 12% gewijzigd door Kippenijzer op 12-11-2003 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Kippenijzer schreef op 12 november 2003 @ 14:28:
Je doet moeilijk ;)
De 32/66 kaart past gewoon in de 64 bit's riser, enkel een 32/33 kaart wil je er _niet_ in hebben, omdat dat de bussnelheid halveert. In dit geval gewoon die 64bit riser nemen en ze zullen er beide probleemloos ingaan :)
Andere oplossing zal nooit beter zijn, want het maakt niet uit dat die 32/66 kaart de 32bit extra niet gebruikt, in dit geval in enkel de 66mhz van belang, en dat zit wel goed :)

edit:
Btw, als je eenmaal gewend bent aan 1U en 2U bakken, dan wil je niet anders meer ;P
Ah kijk eens :) Ik had me nooit zo verdiept in dat :)

Dus als ik de Procase SSC009 riser card neem, dan kan ik daar zowel die SCSI-raid5 als die SATA-raid1 kaart in prikken? Hmm, ik zie op die pic dat er aan die flatcable een connector bungelt, waarbij het laatste van een 64-bit slot ontbreekt.. Of zit ik er naast?

Deze pic dus:
Afbeeldingslocatie: http://viddel.shop.tweakers.net/plaatjes/ProcaseRackmount/Accessoires/SSC009.jpg

Zou mooi zijn als dit ging werken :)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 14:34 ]

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

* Kippenijzer checkt 64bit riser die hier ligt...
Hmmm... Daar zit inderdaad wel een 64bit ding aan.
2 mogelijkheden :
1) het plaatje klopt niet :) (Mail procase daar evt. even over, zijn altijd snel met reageren en hebben sowiezo uitsluitsel)
2) over de "losse connector" die eraan bungelt weet ik dat er doorgaans maar een paar lijnen op gebruikt worden, gezien het IIRC puur voor de irq dingen is, het feitelijke verkeer gaat vrolijk over dezelfde lijnen, wat normaal is, dus zullen op die 32bit connector voldoende aansluitingen voor deze "signaal-scheiding" zitten.

Verwijderd

Topicstarter
Ah bedankt :)

Ik heb het nu zo gedaan: ik heb de Tyan Thunder i7501S (met S-ATA onboard) besteld. Dan ga ik wel software-raid0 draaien. Daarnaast ook een 64-bit riser gekocht voor die Adaptec 2200S (iemand ervaring mee? dat ding is overal niet goed verkrijgbaar :() ...

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:43

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

(jarig!)
RAID 5 gaat op een goede hardware RAID-controller toch wel wat sneller dan software RAID 5, vooral als er veel naar de schijven geschreven moet worden.

Zie hier wat benchmarks: reviews: Hardware en software RAID 5 performance in Windows XP .

Wat betreft de RAID-controller zou ik LSI Logic prefereren boven Adaptec vanwege de betere prestaties. Je kunt denken aan een LSI MegaRAID 320-1 single channel Ultra320 SCSI RAID-controller van 479,- of een MegaRAID 320-2X dual channel controller van 999,- als je echt topprestaties wilt (daar zit namelijk een veel snellere I/O processor dan je op andere RAID-controllers zult aantreffen).

De SATA-schijven zou ik gewoon onboard doen als daar driver support voor is in het besturingsyssteem dat je wilt gaan draaien. Tyan heeft een paar Thunder planken met onboard 4-poorts Silicon Image SATA-controller.

Verwijderd

Topicstarter
Antwoord van Procase mbt. die risercard:
De risercard IPC-SSC009 is 2x 64-bits. Er zitten dus 2 sloten op deze risercard. Een van de sloten wordt direct doorverbonden met het PCI slot op het moederbord middels de “goldfinger” op de risercard. Het “32-bits” kaartje aan de risercard wordt in een 2e slot geplaatst, door dit kaartje worden de IRQ’s van het tweede slot doorgestuurd naar de risercard. Hiervoor is niet meer nodig dan dit kaartje en enkele draden.
Femme: Ik heb inmiddels de Tyan Tiger i7501S besteld. Daarop zijn twee S-ATA poorten aanwezig en ook RAID0 support, maar aan dat RAID0 heb ik dus niets. Ik ga dus mooi die twee S-ATA disks onder software RAID1 draaien (heb ik hier thuis op m'n servertje ook draaien, en dat draait al ruim een jaar zonder problemen).

Over die SCSI-controller: ik heb ook die Adaptec 2200S inmiddels besteld (overal vrij moeilijk verkrijgbaar). Ook dual channel aanwezig, en ik ben benieuwd naar de card :) Gaat draaien met 4x Maxtor Atlas IV 36,7Gb U320...
RAID 5 gaat op een goede hardware RAID-controller toch wel wat sneller dan software RAID 5, vooral als er veel naar de schijven geschreven moet worden.
Die RAID5 gaat dus op die Adaptec draaien, dus die niet in software RAID5 ;)

Is er veel verschil tussen die Adaptec 2200S (dual channel) en de LSI MegaRAID 320-1 (single channel) in prestaties?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:31 ]

Pagina: 1