Batch compressie nodig voor directory's

Pagina: 1
Acties:

• SkyStreaker
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:40
Ik ben op zoek naar een archiveer programma die directory's individueel kan inpakken (liefst RAR) via een batch-opdracht. Nu heb ik PowerArchiver 2003 al geprobeerd, alleen die doet het niet helemaal precies zoals ik wil. Met PA2003 kan je dir's selecteren, maar dan pakt hij nog individueel elke file in de directory in, dit wil ik dus niet. Ik wil graag alle files inpakken in 1 file.

Het zou ook leuk zijn, als er een succesvolle archivering heeft plaatsgenomen, dat de originele bestanden verwijdert worden, anders loopt mijn HD erg vol :)

Ik ben er mij niet van bewust of de nieuwe Winzip 9.0 beta dit al kan. WinRar 3.20 niet, volgens de helpfile.

[ Voor 10% gewijzigd door SkyStreaker op 12-11-2003 12:17 ]

StabilityMatrix Discord -> (persistent invite linkje)

• DJ^
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

DJ^

hmmz

tranztaz schreef op 12 november 2003 @ 12:08:
Ik ben op zoek naar een archiveer programma die directory's kan inpakken (liefst RAR). Nu heb ik PowerArchiver 2003 al geprobeerd, alleen die doet het niet helemaal precies zoals ik wil. Met PA2003 kan je dir's selecteren, maar dan pakt hij nog individueel elke file in de directory in, dit wil ik dus niet. Ik wil graag alle files inpakken in 1 file.

Het zou ook leuk zijn, als er een succesvolle archivering heeft plaatsgenomen, dat de originele bestanden verwijdert worden, anders loopt mijn HD erg vol :)

Ik ben er mij niet van bewust of de nieuwe Winzip 9.0 beta dit al kan. WinRar 3.20 niet, volgens de helpfile.
Wat kan er volgens de helpfile dan niet met winrar 3.20?
Directory's inpakken naar 1 rar/zip-file kan wel en hij kan de bestannden/dirs die ingepakt zijn ook verwijderen van de hd.

hmmz

• SkyStreaker
Het moet via een 'batch'-opdracht kunnen, ik wil dus individueel dir's gaan inpakken. Had ik er even bij moeten zetten, inderdaad.

(meteen ook gecorrigeerd in de 1e post)

[ Voor 21% gewijzigd door SkyStreaker op 12-11-2003 12:16 ]

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
WinRAR heeft ook een uitgebreide commandline interface. Werkt perfect.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

dus
alle inhoud van dir1 --> dir1.rar
alle inhoud van dir1 --> dir2.rar\

for %%x in ( %directories%) do winrar %%x %%x.rar

ofzoiets, geen idee van commandline windows spul.

• SkyStreaker
Ik heb het liever in een GUI eigenlijk...

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Een batchfile in een gui ?
Wat wil je nou ?

• SkyStreaker
Snap je het niet? een batch-opdracht. Zoals in bijv. ACDSEE32. Je kan een aantal files selecteren in een menu bijv. en die converteren (stuk voor stuk) van bmp naar bijv. JPG. Dat is wat ik bedoel. Niet een .bat-bestandje :)

In principe dus in een GUI de opdracht kunnen geven om elke directory die ik geselecteerd heb individueel in te pakken in een individueel bestand.

[ Voor 26% gewijzigd door SkyStreaker op 12-11-2003 15:37 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Notepad heeft ook een GUI, kan je een .cmd mee maken B) :+

Maar serieus: dat gaat heel goed & vrij eenvoudig (zie hierboven) vanaf de prompt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

in winrar de dirs selecteren, rechtermuisknop > add to archive, en dan bij filestab 'put each file to seperate archive'?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 17:40 ]

• SkyStreaker
Jah! _/-\o_ _/-\o_

Pagina: 1