posten in een foutief topic....

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-07 14:47
je kent het wel. een topic (en nu heb ik snel [rml][ Radeloos] Hoe heet dit nummer?[/rml] als voorbeeld) en daar weet je van dat het fout is.

maar iedereen blijft reageren met precies het zelfde. "ik ben met stom" "url van het desbetreffende topic" etc etc. en zo is dat ook vaker in andere fora. tot natuurlijk het topic zo volgespamd is met hetzelfde en nog steeds bovenaan de topiclist zodat er uiteindelijk een modje bij moet komen om hem te sluiten.

is er geen manier mensen uit te leggen met éen post (of als er net meer mensen zijn @ zelfde moment...) uit te leggen over hoe en wat en dan vervolgens het topic rustig naar beneden in de lijst gaat? ik bedoel het is vaak snel te vinden of logisch uit te leggen als user wat er aan de hand is alleen vinden sommige het posten te leuk dus posten ze toch nog wat. (ja ik kan niet uitleggen nee ...)

en vooral in de hk erger ik me eraan. daar zouden toch mensen moeten zitten die weten wat er wel en niet te posten valt in de hk. en zo niet worden ze vaak vrij snel gevraagd om er niet meer te komen.

kunnen we niet met zn allen een keer goed afspreken dat zulke topics gewoon naar beneden zakken en niet dat zo`n topic volgespamd word totdat er een mod bij komt? die mensen hebben het al druk zat :) wij users kunnen toch ook aan de leefbaarheid van het forum denken :)

als het een beetje logisch is overgekomen.... wat denken jullie ervan?

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02:21

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je een voorbeeld disjfa, dat praat misschien makkelijker :) Sorry, ik zal beter opletten voortaan :X

[ Voor 28% gewijzigd door SmartDoDo op 12-11-2003 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:59

Jaymz

Keep on moving !

De enige manier waarvan ik denk dattie gaat werken is een ieder een een dergelijke reactie plaatst een PM te sturen, bij de tweede keer een dagban en bij een eventuele derde keer een weekban. Maargoed, aan de andere kant is het toch wel gedrag dat ik binnen een community niet raar of vreemd vind :)

Dit is niet de eerste keer dat dit fenomeen in LA ter sprake komt overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Je kan het voorkomen...

Voorbeeld: de eerste vier posters gaan er van uit dat hij of zij de eerste is die het post. Echter staan er dan al vier dezelfde reply's op een rij. Daarnaast zijn er users die kosten wat kost ook willen posten en ook even willen aangeven hoe dom de topicstarter wel niet is omdat hij of zij iets over het hoofd heeft gezien. Dat laatste wordt over het algemeen wel aangepakt, echter niet voor een ieder zichtbaar. Dat het een hoog ergernisfactor heeft, true. Collectief afspreken dat men zoiets niet doet is niet haalbaar :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
Jaymz schreef op 12 november 2003 @ 11:48:
Dit is niet de eerste keer dat dit fenomeen in LA ter sprake komt overigens ;)
dat dacht ik al :) maargoed waarnaar te zoeken verder :)

verder zat ik idd ook al aan die pm`s te denken en ik weet niet precies over welke mensen het allemaal gaat natuurlijk. maar als het een select groepje is kan je er best wel een keer een pm naartoe sturen. om dat meteen te gaan dreigen met een ban is mischien een beetje ver gaan verder maar ik denk wel dat er mischien wat te doen valt aan dit soort topics.
Merely schreef op 12 november 2003 @ 11:53:
Collectief afspreken dat men zoiets niet doet is niet haalbaar :)
jep, haalbaar mischien niet maar mider wel :)

en vooral wat ik al zei de hk :) dat is een broedzooi wat een keer toch mischien weer kan eindigen als andere onzinfora in het verleden..... ik denk dat dit wel een leuke eigenschap zou kunnen zijn en mischien dat het wel in het mailtje van als je de hk eindelijk in kan kan komen :) dan weten ze iig al hoe het er "eigenlijk" aan toe zou moeten gaan :)

[ Voor 33% gewijzigd door disjfa op 12-11-2003 11:56 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37

Basszje

Reisvaap!]

Met alleen een PM kom je er niet, dus je moet altijd bij 'herhalend' gedrag een ban tegenover gaan zetten oid, anders lijkt het alleen maar een beetje geschreeuw in de woestijn. Daarnaast zie ik het overigens ook vaak zat in de techfora gebeuren, terwijl daar wel een hele duidelijke policy tegen is, maar het is amper tegen te gaan.

Als ik zo'n topique zie gaat hij altijd wel op slot, maar om nou iedereen gelijk te gaan bedreigen vind ik voor de HK een beetje ver gaan, zeker omdat zoiets altijd ten koste gaat van de sfeer op het forum. Als het echt heel erg wordt ga ik er natuurlijk wel wat van zegg en. Desnoods kan bij excessief gedrag van een hele groep een sticky voor dit soort doeleinden aangemaakt worden, die ken je ook vast nog wel ;)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Invoering van een schandpaal op GoT :?

Dat zou in ieder geval interessant materiaal opleveren over de vraag of afschrikken ook werkt bij het afdwingen van regels :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:20

samo

yo/wassup

Misschien zou een TS een eigen topic moeten kunnen 'suspenden', ofwel in een mod queue kunnen zetten zonder dat iemand anders kan posten. Dan kan een mod beslissen of het open gaat of sluit. (misschien een idee voor een (veeeel) latere versie)... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disjfa
als het te erg word is het te laat..... dan kunnen mensen niet meer stoppen omdat iedereen echt de drang (en het automatische) van het toch maar posten. het zou wel makkelijk zijn dat mensen er goed op gewezen word.

verder zat ik ook over de openheid van het forum te denken net. stel je bent net nieuw hier (gebeurt soms wel) en je post wat. als je dan van 10 mensen spontaan een post krijgt van UTFS RTFM etc etc. word je behoorlijk afgeschrokken. en dit soort dingen worden vaak gedaan door de wat vakere bezoekers.
Misschien zou een TS een eigen topic moeten kunnen 'suspenden'
als je als nieuwe user hier komt of graag een topic opent wil je meteen antwoord. ik denk niet dat dat een handig systeem gaat worden omdat mensen toch wel posten (lees veel prog werk weinig gebruik tijd)

@We Are Borg
ik zie het eerste schandpaal slotje:
leuk man!!!! :) BAN! :P

[ Voor 29% gewijzigd door disjfa op 12-11-2003 12:30 ]

disjfa.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:31

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Wekkel schreef op 12 november 2003 @ 12:04:
Invoering van een schandpaal op GoT :?

Dat zou in ieder geval interessant materiaal opleveren over de vraag of afschrikken ook werkt bij het afdwingen van regels :Y)
* We Are Borg ziet het eerste HK topic al komen van "Ik sta op de 1337 schandpaal!!!11" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:37

Basszje

Reisvaap!]

Topics suspenden is ook geen goed idee, want dan moet een mod elk topic gaan goedkeuren etc. Lijkt me een beetje teveel werk ;) .

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Als je een topic te dom voor woorden vind, moet je uberhaupt niet reageren. Als iedereen dat nou netjes doet en het 'wat ben je dom', 'utfs', etc. aan de modjes overlaat, dan zakken zulke topics zonder reactie snel naar beneden. In principe is het beleid om iedereen die in een slecht topic reageert daar op aan te pakken. Alleen is dat in de HK een heidens karwei denk ik en nieuwe users, die er toch telkens bijkomen, kennen dat beleid dan weer niet. Stickies worden nauwelijks gelezen, etc. Ik denk dat het hopeloos is. Mijn advies: gewoon niet posten in die topics.

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Basszje schreef op 12 november 2003 @ 13:50:
Topics suspenden is ook geen goed idee, want dan moet een mod elk topic gaan goedkeuren etc. Lijkt me een beetje teveel werk ;) .
Mjah... ik weet niet wat meer werk is, een topic corrigeren of een topic screenen voordat ie gepost wordt. Misschien voor de HK inderdaad veel werk, maar voor techfora misschien niet eens zo'n gek idee. :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• disjfa
Merely schreef op 12 november 2003 @ 15:44:
[...]
Mjah... ik weet niet wat meer werk is, een topic corrigeren of een topic screenen voordat ie gepost wordt. Misschien voor de HK inderdaad veel werk, maar voor techfora misschien niet eens zo'n gek idee. :)
maar als je dat weer zou doen zouden de modjes alles moeten sluiten. wat mijn idee meer is dat de users dus bijvoorbeeld een bericht neerzetten ala modheid en dan lekker laten zakken. dan hebben de modjes de tijd te doen wat ze willen en het forum een stuk leefbaarder :) (niet dat het nu niet zo is hoor)

disjfa.nl

Pagina: 1