Twijfel tussen 2 DVD schrijvers...

Pagina: 1
Acties:

• RedC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 03-03-2025
Enerzijds:
MSI DR-4A DVD Writer(2.4xDVD+RW/2xDVD-RW/4xDVD+R/4xDVD-R/12xDVD-ROM/10xCD-RW/24xCD-R/40xCD-ROM)

http://www.msi.com.tw/pro...ro_dvs_detail.php?UID=498

Anderzijds:
Sony DRU510A DVD Writer Retail + Soft (4xDVD-R/-RW, 2.4xDVD+RW/+R,24xCD-R/RW)

Wat voor mij voor de MSI spreekt is:

- iets goedkoper
- 8 Mb Buffer

Wat tegen de MSI spreekt

- heb ik geen ervaring mee en van MSI algemeen niet echt veel positiefs gehoord

Wat voor mij voor de Sony spreekt:

- Je weet dat je met Sony zowiezo kwaliteit hebt (vermoed ik toch :*) )

Wat tegen de Sony spreekt:
- 2 Mb Buffer

Iemand die me hiermee ff kan helpen?
Wat zouden jullie doen?

Verwijderd

gebruik toch eerst eens de search!

als je dat namelijk had gedaan wist je binnen 30 seconden dat de sony branders een en al elende zijn.

neem daarom een pioneer, plextor of nec. (ook geen MSI dus)

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
ik heb plextor 708A, en ben er erg tevreden mee, weet niet hoe groot je budget is?
maar hij kost op dit moment €259

• RedC
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:31:
gebruik toch eerst eens de search!

als je dat namelijk had gedaan wist je binnen 30 seconden dat de sony branders een en al elende zijn.

neem daarom een pioneer, plextor of nec. (ook geen MSI dus)
Heb ik gedaan m'n beste

[ Voor 88% gewijzigd door RedC op 12-11-2003 11:34 ]

• RedC
DutchTSE schreef op 12 november 2003 @ 11:33:
ik heb plextor 708A, en ben er erg tevreden mee, weet niet hoe groot je budget is?
maar hij kost op dit moment €259
Bwa als het rond de 250 Euro ligt dan volstaat het wel...

Verwijderd

zoeken naar "welke DVD brander kopen"

Persoonlijk zou ik voor een Nec 1300A gaan. Goedkoop (121 euro), ondersteund diverse media, betrouwbaar, veel positieve ervaringen op het forum / internet en genoeg winkels om bij te shoppen. Zie [rml][ NEC ND-1300A] Nieuwe firmware veel DVD-R's werken nu wel :)[/rml] en flash gelijk die Herrie firmware ;)

Met 512MB RAM boeit het verschil tussen 2 of 8 MB cache niet > Nero ultrabuffer limiet opheffen/ophogen en mocht het wel uitmaken is je IDE configuratie wel érg brak.

De LiteOn LDW-411 is ook een alternatief, al zijn daar een stuk minder ervaringen mee en voeren minder winkels die in hun assortiment.

Natuurlijk staat het je vrij om 100 euro meer te betalen voor een brander, al vind ik persoonlijk het omgerekende prijsverschil van fl. 220,- niet het prestatie verschil waard (indien aanwezig).

Ik snap werkelijk niet hoe je tot je keuze komt om de MSI uit te verkiezen bij je narrow-down van voorkeuren :? (pricewatch / forum / Reviews)
Is dat niet gewoon een rebatched NEC drive?

[ Voor 72% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 11:56 ]

• Johnny Goodbye
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:00
nec 1300 is ook aan te bevelen. ongeveer 130-140 eurootjes. zie pricewatch

edit:was te laat

[ Voor 12% gewijzigd door Johnny Goodbye op 12-11-2003 11:37 ]

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik zou persoonlijk en vanuit gebruikerservaringen en prijs/kwaliteitverhouding voor de Lite On 411S of 401S gaan.

Lite on staat bekend om hoogwaardige optical componenten en als je je het mij vraagt bijna net zo goed als Plextor, tegen VEEL lageren prijzen

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-03 08:58

-ET-

Phone Home

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:31:

Vreemd ik lees en weet uit eigen ervaring en omgeving dat de sony branders juist perfect werken.

Maar verder ontopic. De Nec is een hele goede budget brander. Kan zowel + als -. Alleen zoals Euss al aangaf even die firmware flashen.

• Toink
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
RedC schreef op 12 november 2003 @ 11:33:
[...]

Heb ik gedaan m'n beste
Aan je historie te zien hou je daar blijkbaar niet zo van.... 8). Lees reviews, er zijn er genoeg te vinden op internet.

• RedC
Bedankt iedereen! Ik weet weer heel wat meer

Verwijderd

Ik heb zelf de lite-on 401S. Die kun je gewoon flashen naar een 411S (op eigen risico natuurlijk!).
Je kunt dan + en ook - branden. Erg handig. En 't apparaat is ziekelijk goedkoop, ongeveer 98 euro. Geen enkel probleem met branden gehad tot nu toe.
Heb laatst zonder problemen bijna 800 mb op een 700 mb geperst met 40 speed. Geweldig apparaat

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:11:
Ik heb zelf de lite-on 401S. Die kun je gewoon flashen naar een 411S (op eigen risico natuurlijk!).
Je kunt dan + en ook - branden. Erg handig. En 't apparaat is ziekelijk goedkoop, ongeveer 98 euro. Geen enkel probleem met branden gehad tot nu toe.
Heb laatst zonder problemen bijna 800 mb op een 700 mb geperst met 40 speed. Geweldig apparaat
Vergeet er niet bij te vermelden dat veel mensen problemen hebben met hun fikker na flashen en dat je je garantie kwijt bent (om deze redenen flash ik de mijne dus niet, tenzij het mogelijk blijkt te zijn om hem naar de 8x fikker te flashen :p ). En de 411S is volgens mij bijna dezelfde prijs als de 401S.
Kan mij alleen weinig redenen vinden om -R te fikken.

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-03 11:08
n00bs schreef op 12 november 2003 @ 12:13:
[...]

Vergeet er niet bij te vermelden dat veel mensen problemen hebben met hun fikker na flashen en dat je je garantie kwijt bent (om deze redenen flash ik de mijne dus niet, tenzij het mogelijk blijkt te zijn om hem naar de 8x fikker te flashen :p ). En de 411S is volgens mij bijna dezelfde prijs als de 401S.
Kan mij alleen weinig redenen vinden om -R te fikken.
Zoveel problemen zijn er niet hoor, het zijn gewoon dezelfde drives.

Redenen om DVD-R te fikken? die zijn er voldoende, maar een aantal belangrijke zijn bijvoorbeeld:
- Goedkope media (vanaf 80 cent!)
- Beter compatible in standalones en consoles

Verwijderd

Ik heb zelf absoluut geen problemen. Zolang je precies de instructies volgt en eerst effe het topic leest op cdrfreaks is er niks aan de hand.
Het is niet nodig om met een hexeditor je bios aan te passen

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Cutebritney, misschien zijn er hier weinig slechte ervaringen ;) maar op andere buitelandse sites ben ik echt relatief veel probs tegengekomen.
Hier zijn misschien niet veel probs, maar de vraag die je wel moet stellen hoeveel van de mensen hebben uberhaupt dat ding al geflashed (zijn er hier namelijk nog niet echt veel)

Media is idd goedkoper te krijgen, terwijl op -R meer heffing zou zitten (zo ver ik weet)
Compatibiliteit met andere devices is idd iets beter, scheelt zo een 5~10%
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:30:
Ik heb zelf absoluut geen problemen. Zolang je precies de instructies volgt en eerst effe het topic leest op cdrfreaks is er niks aan de hand.
Het is niet nodig om met een hexeditor je bios aan te passen
Welk topic hebben we het dan over? ik heb al een aantal sites waar de stappen en progjes zijn benoemd, maar ze hebben het er over om Hexedit. te gebruiken is dit niet alleen ter indicatie van het apparaat, dus alleen dat je tijdens je boot in je BIOS kan zien dat het een 411S is?

[ Voor 38% gewijzigd door n00bs op 12-11-2003 12:32 ]

Verwijderd

Ik heb ff gezocht maar dat topic is niet meer beschikbaar.:
"Discussion of certain methods for this upgrade will not be permitted on the public forum at this time.
Please be respectful to those who stand to lose and drop the issue for a while."
Denk dat 't niet mag van lite-on.
In ieder geval heb ik 't gewoon gedaan via een stappenplannetje (5 stappen om te flashen). Daarna kun je nog je bios editten, maar dat is niet echt nodig. Hier zie je wat ik krijg na 't flashen en editten:
hdc: LITE-ON DVDRW LDW-411S, ATAPI CD/DVD-ROM drive
Vendor: LITE-ON Model: DVDRW LDW-411S Rev: FS02
Type: CD-ROM ANSI SCSI revision: 02
Oftewel 't wordt gewoon gezien als een 411S i.p.v. een 401S, maar of je dat doet of niet, je kunt in ieder geval ook - branden.
Twijfel je, kun je ook gewoon de 411S kopen. Iets duurder, maar minder risico.
Pagina: 1