Toon posts:

2x monitor achter elkaar kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na ongeveer een half jaar met plezier een Belinea 10 30 55 17" CRT monitor gehad te hebben gaf hij eergisteren plotseling de geest. je deed het scherm aan en je hoorde een rare tik die niet van het degaussen was. vervolgens zag je een 10 cm brede felle witte band die van boven naar beneden liep.
daarna ging het scherm uit en lampje werd oranje.

btw, de monitor is zowel in een geaard stopcontact geweest als op een stekkerblok met een hoofdschakelaar. nergens zijn stoppen doorgeslagen oid en alle apparaten die aan dat blok hangen werken gewoon...

wij Belinea gebeld en ze zouden een vervangende monitor brengen. zojuist werd de vervangende gebracht door een koeriersdienst. helemaal in karton met plastic overheen. ik sluit hem aan op het stopcontact, ik doe hem aan. weer die rare tik, weer hetzelfde probleem!!

nu moet ik WEER de 14" gebruiken van me broertje
mijn vader beld maar weer met Belinea. heeft iemand enige idee hoe het komt dat de monitor eerst ruim een half jaar probleemloos werkt, en vervolgens de vervagende monitor na 1 keer aansluiten kapot gaat?

edit - Belinea helpdesk belt net; morgen komt er weer een nieuwe. die vent vroeg nog naar een certificaat maar zat er niet bij. wij denken dus dat er een 'gerepareerde' monitor is opgestuurd...

iig wel goede service van Belinea dat ze zo snel weer nieuw spul brengen; alleen moet het 't wel doen...

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:23:
edit - Belinea helpdesk belt net; morgen komt er weer een nieuwe. die vent vroeg nog naar een certificaat maar zat er niet bij. wij denken dus dat er een 'gerepareerde' monitor is opgestuurd...

iig wel goede service van Belinea dat ze zo snel weer nieuw spul brengen; alleen moet het 't wel doen...
Ja, wat verwacht je nou, _natúúrlijk_ krijg je een gerepareerde monitor als inruil en geen 100% nieuw scherm. Je levert toch ook geen nagelnieuw scherm in bij Belinea, maar een exemplaar dat al x maanden gebruikt is? Zo werkt het nou eenmaal in de on-site garantie/omruil-wereld! Overigens verklaart dat ook wel waarom je inruilscherm precies hetzelfde probleem heeft: bij monitoren (andere apparaten ook trouwens) is het meestal zo dat één type ook één veel-voorkomend defect heeft. Grote kans dat een inruil-scherm (meestal een gerepareerd scherm dus) hetzelfde probleem had als het scherm dat je inleverde. Helaas is dan de reparatie van je inruilscherm niet afdoende geweest (dit komt helaas maar ál te vaak voor), en duikt precies hetzelfde probleem op. Het enige wat je in de praktijk kan doen is blijven omruilen totdat je een goeie hebt.

[edit] Ik wil hiermee echt niet onaardig overkomen, maar ik merk dat veel mensen dingen verwachten van leveranciers die in praktijk anders werken. En in mijn opinie zijn deze verwachtingen soms ook onredelijk; mag je van een leverancier een nieuw apparaat verwachten als je een oud apparaat inlevert? Ik denk dat dit zeer discutabel is...

[ Voor 13% gewijzigd door koraks op 12-11-2003 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik vind dat dan behoorlijk aso van de leverancier. jij koopt hun product maar dordat zij een productiefout maken krijg je ook nog eens een half kapotte terug? sorry, maar dat vind ik de grootste onzin. niet dat jij ongelijk hebt, maar als het zo is, vind ik dat asociaal tegenover je klant.

je mag toch verw88 dat een bedrijf je dan een goeie monitor geeft dacht ik zo...

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13-08 23:57
misschien ligt het wel aan je videokaart (eigenlijk combinatie van die twee denk ik)

ik heb een Belinea 10 60 55 (19" flatscreen, als secondary), en ik heb zo'n witte streep ook wel eens gezien(één of twee keer, bij het opstarten van Windows XP alleen maar geloof ik). maar zodra de resolutie veranderde was het weer goed.

mijn primary (een Philips 201B40) heeft dit nog nooit gehad, en ik denk dat je videokaart "vergeten" is om een sync signaal mee te sturen, waardoor je monitor niet kan "zien" wat hij moet weergeven. dus gooit hij alles maar achter elkaar.

Ik denk dat Belinea geen filter daarvoor heeft zitten om dat op te vangen oid. (waarschijnlijk zijn ze ook daarom goedkoper)

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
en hoe verklaar je het feit dat ik een half jaar lang gewoon die monitor heb kunnen gebruiken en dat het scherm ging flippen terwilj de pc nog niet eens aan stond?

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
OnTrack, ik geloof niet dat je verhaal echt hout snijdt. Het omschreven probleem is echt een probleem dat in de monitor zit, de VGA kaart heeft daar niks mee te maken.
je mag toch verw88 dat een bedrijf je dan een goeie monitor geeft dacht ik zo...
Ja, maar mag je ook verwachten dat ze je een nieuwe geven als je een gebruikte inlevert? Dat is namelijk mijn punt...

[ Voor 41% gewijzigd door koraks op 13-11-2003 11:36 ]

Verwijderd

ja je mag inderdaad wel verwachten dat je een nieuwe krijgt. Immers je hebt betaald voor een nieuwe en werkende monitor, het feit dat deze stuk gaat is, indien zij erkennen dat het niet jouw schuld is, dus hun schuld. Om dan een door iemand anders gebruikte monitor terug te sturen is dan ook volledige nonsense. Daar heb je niet voor betaald.

Verwijderd

Topicstarter
precies.
iig heb ik zojuist weer een nieuwe gekregen. tot nu toe werkt hij. waarschijnlijk ook weer een gereviseerde versie want het draaiwieltje gaat errug soepel. we zullen zien... dit keer zat er een certificaat bij met doorstane tests. in totaal is dit de 3de die ze hebben afgeleverd.
Pagina: 1