Toon posts:

Harman Kardon HD720

Pagina: 1
Acties:
  • 1.212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Mn pa heeft thuis een cd-speler van harman kardon. Hij heeft dat ding een paar jaar geleden gekocht en hij dacht dat hij echt wat goeds in huis had gehaald. Alleen nu werkt hij niet echt goed meer. Vaak herkent hij cd's niet of houdt hij er halverwege gewoon mee op.

Hij heeft laatst een winkel gebelt en gevraagd hoeveel een reparatie kost. Daar is hij volgens hun minstens 150 euro voor kwijt.

De vraag is nu:
Kan hij niet beter dat geld gebruiken voor een leuke A-merk dvd-speler?
Is de geluidskwaliteit van cd's dan even goed als bij die cd-speler...enz enz

thanx
erik

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:03

voodooless

Sound is no voodoo!

Hoe kunnen ze na een belletje al weten dat dat minstens 150 euro gaat kosten? Ze hebben het ding nog niet eens gezien, laat staan dat ze weten wat er echt mis mee is.

Misschien is gewoon de lens een beetje vies. Je hebt van die schoonmaak CD's... Je zou het ding ook open kunnen draaien en voorzichtig met een brillenpoetsdoekje (droog) de lens even kunnen schoonvegen en het hele gevaarte een beetje ontstoffen. Vaak helpt dat al. Als het dan nog niet werkt, is een reparatie meestal weggegooid geld. Koop dat idd een goeie DVD-speler. Kwaliteit zal over het algemeen net zo goed zijn.

BTW, groeten hoeft niet op GoT :)

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
150 euro?

Kan je beter een nieuwe kopen ja

Een marantz cd5400 (allernieuwste) heb je al voor 190

• Hertog_Martin
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:38
deepspace schreef op 12 november 2003 @ 11:23:
Koop dat idd een goeie DVD-speler. Kwaliteit zal over het algemeen net zo goed zijn.
Dus mooi niet he

Een cdspeler van 150 euro speelt 9 van de 10 keer een dvdspeler van 500 euro weg

Verwijderd

Misschien een goed moment om de kwaliteit van HK (Harman Kardon, that is 8)7) eens onder de loupe te nemen. Is dat sowieso nog wel wat het altijd geweest is?
/me heeft er zelf ook een AV receiver van....

• redpen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-02 22:27
mischien is dit iets ? lees ff onderaan

[rml]ronin p215 dvdspeler [ 5.1] vraag[/rml]

beter 10 servers in de lucht dan 1 op de grond

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-02 20:59
Misschien toeval, maar een vriend van mij had ook een cd-speler van HK en die was al na een half jaar kapot. Ook erg kieskeurig met cd's.

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

@Hertog_Martin: kun je ook een onderbouwing aan je verhaal geven? Hoezo zou een 500 euro dvd-speler slechter audio CD's afspelen dan een cd-speler van 150 euro?

Ik doe het nog steeds met mijn 15 jaar oude JVC cd-speler, of digitaal via de PC. De oude JVC vreet echt nog steeds alles en geeft prefect geluid.

Verwijderd

Topicstarter
ey,

Nog ff wat dingen toevoegen maar...
De lens is regelmatig schoongemaakt met een speciale cd dus daar zal het niet aan liggen.
Hij is al een keer eerder gerepareerd omdat hij toen ongeveer hetzelfde deed. Er is toen ergens een extra draad tussen gesoldeerd ofzo. Dat viel toen nog onder de garantie.
De winkel die is gebeld zei dat het zowiezo 150 euro kost als je hem uberhaupt binnenbrengt. Dan komen de kosten van de reparatie daar nog bij.

erik

Verwijderd

Als je een cdspeler of dvdspeler via spdif aansluiten en de dac's van je receiver gebruikt is het verschil echt miniem.

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 14:29:
Als je een cdspeler of dvdspeler via spdif aansluiten en de dac's van je receiver gebruikt is het verschil echt miniem.
Dat wou ik ook zeggen, maar hiermee verplaats je de problemen alleen maar.

Zit in een 5.1 AV-receiver van 400 euro een betere DAC dan in een cd-speler van 250 euro?

(Ik ben een blije DAC-in-m'n-receiver-gebruiker hoor. En je hoeft natuurlijk maar 1x te investeren in een fatsoenlijke DAC op deze manier. Dat ding gebruik ik voor DVD's, DivX, MP3, CD, *alles*)

Siditamentis astuentis pactum.

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Is het wel nodig om je lens zo regelmatig(waarschijnlijk best vaak) schoon te maken dan? lijkt me dat dat ook weer problemen kan introduceren

[ Voor 11% gewijzigd door begintmeta op 12-11-2003 14:44 ]

• Varienaja
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

begintmeta schreef op 12 november 2003 @ 14:42:
Is het wel nodig om je lens zo regelmatig(waarschijnlijk best vaak) schoon te maken dan? lijkt me dat dat ook weer problemen kan introduceren
Ik heb dat nog nooit gedaan bij mijn 10 jaar oude Philips (CD-634). Ik gebruik 'm niet vaak meer, maar hij doet 't nog altijd.

Siditamentis astuentis pactum.

• Largo
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19:41

Largo

Donderdraak

Ik heb exact dezelfde speler, en heb sinds kort dezelfde problemen (hij "kraakt" als bij een oude plaat, overigens alleen bij gebrande cd's).

Ik denk dat ik gewoon een nieuwe ga kopen, lens vervangen kost 100 euro of meer.

Verwijderd

Wat ook soms helpt.
Open maken en een potmetertje dat dicht bij de lens zit wat verdraaien.
Deze dient voor de focus van de lens(volgens mij).
Hiermee heb ik al een aantal jvc minisets gemaakt die geen cd's meer af konden
spelen. En een aantal pioneer cd-spelers.

Het potmetertje moet wel dicht bij de lens zitten, anders verdraai misschien een verkeerde. Ook handig is aangeven hoe de potmeter stond, zodat je hem in de oude stand kan terug draaien.

Het verdraaien moet je echt met kleine beetjes doen, en dan steeds proberen.

succes

Verwijderd

Dat is een typisch mankement met die hd720 kheb zelf ook een hd 720 710 en nog wat uit die serie van dat jaar gehad. Achteraf bleek dat bij veel al dan niet alle een loopwerk fout in zat. Die dus of cd's niet herkennen na een tijdje of onder et spelen ineens uitvallen met "no disc" op de display :/. Heb hier destijds ook veel problemen met de leverancier(hobo) over gehad. Waarschijnlijk als ze hem opsturen voor reparatie word die ook nog niet eens gerepareerd die van mij iig niet die werd vernietigd en gecrediteerd. Kreeg een hd750 ervoor terug die uit een nieuwere serie komt en geen loopwerk problemen heeft.

Wat ik zou doen is een hd750 kopen ofzo die kosten ook niet zo veel meer en is een erg lekker spelertje. Hij heeft als extra ook nog hdcd ondersteuning niet dat je dat vaak zult gebruiken maar zon logotje lijkt altijd leuk :p

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 19:53:
Dat is een typisch mankement met die hd720 kheb zelf ook een hd 720 710 en nog wat uit die serie van dat jaar gehad. Achteraf bleek dat bij veel al dan niet alle een loopwerk fout in zat. Die dus of cd's niet herkennen na een tijdje of onder et spelen ineens uitvallen met "no disc" op de display :/. Heb hier destijds ook veel problemen met de leverancier(hobo) over gehad. Waarschijnlijk als ze hem opsturen voor reparatie word die ook nog niet eens gerepareerd die van mij iig niet die werd vernietigd en gecrediteerd. Kreeg een hd750 ervoor terug die uit een nieuwere serie komt en geen loopwerk problemen heeft.

Wat ik zou doen is een hd750 kopen ofzo die kosten ook niet zo veel meer en is een erg lekker spelertje. Hij heeft als extra ook nog hdcd ondersteuning niet dat je dat vaak zult gebruiken maar zon logotje lijkt altijd leuk :p
Hoezo nieuwe kopen door een fout van de fabrikant? De fabrikant is verplicht om een goed product af te leveren. Doet ie dat niet, is ie verplicht om voor reparatie of vervanging te zorgen, ook buiten de garantietijd! Dit is nieuwe wetgeving, de vraag is natuurlijk of dit voor jou CD-speler ook nog van toepassing is. Voor exacte info check even dit topic: Hoe zit dat nu echt met die 2 jaar garantie? . Je kunt het natuurlijk altijd proberen. Verzamel zo veel mogelijk info over het probleem en ga dan het gevecht aan!

Verwijderd

Die van mij viel nog in de garantie. Ik zei alleen koop een nieuwe omdat het me stug lijkt dat die startposter nog wel garantie heeft aangezien dit type al ouder is dan 2 jaar.

Verwijderd

Geeft maar weer aan dat je gewoon je favoriete cd's moet meenemen als je van een particulier een cd speler wilt kopen... En geen haast hebben. Ik heb gister van iemand de Harman Kardon 710 cd speler gekocht. Speelt 80% van mijn cd's NIET :( blijkt dus!
Ik had mijn NAD amp ingeruild voor een HK 6250. Zelfde mooie effortless geluidsweergave maar met meer dynamiek. Dus erg tevreden, ook over de mooie uitvoering. Die HK speler was dus een stap tever. Ik dacht kan ik mooi mijn ouwe lelijke Philips cdi speler met pensioen sturen.... Mooi niet. Tip trouwens: al die ouwe cd spelers zijn alleseters, ook mijn Sony. MP3, audiocd recordables.... alles. Niks spiegel schoonmaken. Gewoon spelen.

Ik heb de HK importeur aangeschreven wat er aan gedaan :/ kan worden. Ding is te mooi om bij het afval te zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 09-05-2005 10:09 ]

• EraZor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:24

EraZor

Don't mention the war

De 710 speelt 'officieel' geen cd-r/rw vanwege de andere frequentie van het licht. de 720 zou dat wel moeten doen 9heb 'm zelf ook). De 720 is helaas geen hoogvlieger uit de range qua degelijkheid. (zeker wél qua geluidskwaliteit). Op Ebay.de worden voor 15-25€ laserunits aangeboden en vervangen is een kwartiertje werk...tel uit je winst!

hier o.a.

[ Voor 23% gewijzigd door EraZor op 12-05-2005 16:19 ]

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:58
Varienaja schreef op woensdag 12 november 2003 @ 14:34:
[...]

Dat wou ik ook zeggen, maar hiermee verplaats je de problemen alleen maar.

Zit in een 5.1 AV-receiver van 400 euro een betere DAC dan in een cd-speler van 250 euro?

(Ik ben een blije DAC-in-m'n-receiver-gebruiker hoor. En je hoeft natuurlijk maar 1x te investeren in een fatsoenlijke DAC op deze manier. Dat ding gebruik ik voor DVD's, DivX, MP3, CD, *alles*)
Antwoord is nee. Een beetje CD speler (NAD, Marantz maken goede betaalbare spelers) heeft DACs die die van AV receivers tot €1000-1500 wegblazen. Je moet natuurlijk wel de speakers hebben om dat te kunnen horen.

Vooral de goedkopere DVD spelers, en al helemaal van die vage merken zijn treurig slecht met CDs.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Verwijderd

EraZor schreef op donderdag 12 mei 2005 @ 16:13:
De 710 speelt 'officieel' geen cd-r/rw vanwege de andere frequentie van het licht. de 720 zou dat wel moeten doen 9heb 'm zelf ook). De 720 is helaas geen hoogvlieger uit de range qua degelijkheid. (zeker wél qua geluidskwaliteit). Op Ebay.de worden voor 15-25€ laserunits aangeboden en vervangen is een kwartiertje werk...tel uit je winst!

hier o.a.
Hmm, van mijn reguliere cd's (gewoon van bonafide platenmijen en winkels) speelt de Herman Karton ook maar 20-30% af. De verkoper suggereert om 'm open te maken en schoon te maken. Maar dat ding ziet er op zich al niet/nauwelijks gebruikt uit. Alsof ie er van af wilde omdat het probleem zich bij hem ook voordeed. Hij is nog niet van me af.... En jullie kennen natuurlijk ook wel het verhaal/het beeld van oude smoezelige (japanse) cd spelers die op rokerige plekjes het maar steeds blijven doen. Ik heb er ook zo eentje: een cd wisselaar nota bene van Sony, 14 jaar oud. Met een gleuf zo groot dat stof er onhinderd naar binnen waait.... Hell, ik heb dikke spinnen gezien die er een laser show weggaven en open huis hielden.... (of ga ik nou wat ver?)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2005 09:20 ]

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op vrijdag 13 mei 2005 @ 09:19:
[...]

Hmm, van mijn reguliere cd's (gewoon van bonafide platenmijen en winkels) speelt de Herman Karton ook maar 20-30% af. De verkoper suggereert om 'm open te maken en schoon te maken. Maar dat ding ziet er op zich al niet/nauwelijks gebruikt uit. Alsof ie er van af wilde omdat het probleem zich bij hem ook voordeed. Hij is nog niet van me af.... En jullie kennen natuurlijk ook wel het verhaal/het beeld van oude smoezelige (japanse) cd spelers die op rokerige plekjes het maar steeds blijven doen. Ik heb er ook zo eentje: een cd wisselaar nota bene van Sony, 14 jaar oud. Met een gleuf zo groot dat stof er onhinderd naar binnen waait.... Hell, ik heb dikke spinnen gezien die er een laser show weggaven en open huis hielden.... (of ga ik nou wat ver?)
Tsja...als je 't ding net gekocht hebt en hij werkt niet dan lijkt me teruggeven en pieken terugvorderen de juiste weg idd....

Verwijderd

Ik heb de helft teruggekregen. Reparatie bij een HK service punt gaat zeker 110 euro kosten. Ben dus wel benieuwd naar een adresje waar ik aan een goeie laser unit kan komen. Dank voor het Duitse adres, maar is er niet eentje wat dichterbij???

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 15:05:
Ik heb de helft teruggekregen. Reparatie bij een HK service punt gaat zeker 110 euro kosten. Ben dus wel benieuwd naar een adresje waar ik aan een goeie laser unit kan komen. Dank voor het Duitse adres, maar is er niet eentje wat dichterbij???
Je hebt dat ding gekocht, een dag later teruggebracht omdat ie niks doet en de HELFT teruggekregen??! 'T moet niet gekker worden! Hoezo niet gewoon 't volledig aankoopbedrag?

Overigens: wat maakt duitsland nou uit? opsturen kost je een paar euro en overmaken is gratis naar D.

Verwijderd

EraZor schreef op woensdag 18 mei 2005 @ 21:52:
[...]

Je hebt dat ding gekocht, een dag later teruggebracht omdat ie niks doet en de HELFT teruggekregen??! 'T moet niet gekker worden! Hoezo niet gewoon 't volledig aankoopbedrag?

Overigens: wat maakt duitsland nou uit? opsturen kost je een paar euro en overmaken is gratis naar D.
Nee, het ding gehouden. Heb wel ontdekt dat als ie langere tijd gespeeld heeft met de voor hem vertrouwde cd's als aanloop dieet, de HK meer cd's eet.... Ik kreeg geen info over welke laser unit in mijn HK 710 past. Daarbij zie ik me niet zo snel de HK openmaken en eraan knutselen.... Weet iemand een adresje bij wie ik met een kant en klare unit langs kan komen??

• i2Paq
  • Laatst online: 25-02 12:59

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

HK heeft een officiele reparateur in Mijdrecht:
Menho-ESM Service
Nijverheidsweg 19/D
3641RP Mijdrecht
Tel: 0297 287057
Ben er zelf vaak geweest voor mijn Pioneer autoradio's, JVC Home en mijn HK-reciever, perfecte service!

• EraZor

EraZor

Don't mention the war

Verwijderd schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 08:37:
[...]

Nee, het ding gehouden. Heb wel ontdekt dat als ie langere tijd gespeeld heeft met de voor hem vertrouwde cd's als aanloop dieet, de HK meer cd's eet.... Ik kreeg geen info over welke laser unit in mijn HK 710 past. Daarbij zie ik me niet zo snel de HK openmaken en eraan knutselen.... Weet iemand een adresje bij wie ik met een kant en klare unit langs kan komen??
Ik wilde al zeggen ;)
Stuur gewoon een mail aan die kerel uit mijn ebay-link. Weet je meteen welke je moet hebben. Installatie stelt geen r*k voor: solderen is niet eens nodig: is gewoon een stekkertje d'r in en d'r uitpluggen...

Verwijderd

i2Paq schreef op donderdag 19 mei 2005 @ 11:16:
HK heeft een officiele reparateur in Mijdrecht:

[...]

Ben er zelf vaak geweest voor mijn Pioneer autoradio's, JVC Home en mijn HK-reciever, perfecte service!
Menho had het over 110 euro!....

• Bor
  • Laatst online: 22:41

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Hertog_Martin schreef op woensdag 12 november 2003 @ 11:27:
[...]

Dus mooi niet he

Een cdspeler van 150 euro speelt 9 van de 10 keer een dvdspeler van 500 euro weg
En dat baseer jij op?

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• Dr_oetker
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20-01 21:59
Ik heb met een wattenstaafje de lens van mijn cdspeler ooit eens schoongemaakt. Daarna deed ie het weer een half jaar.

Verwijderd

Beetje maf om een cd speler altijd aan te laten staan, maar de HK710 is beter gaan spelen en meer cd's gaan eten. Ik begrijp wel waarom die verkoper ervan af wilde. Waarschijnlijk gefrustreerd geraakt, de speler tijd niet meer gebruikt en daarna is de HK alleen maar nog kieskeuriger geworden.

Wat ie speelt, speelt ie mooi. De routine is dus dat ie eerst op een dieetje moet van altijd draaibare cd's (die ik in Amerika heb gekocht draait ie moeiteloos)... dan mag ie wat moeilijkers wat vraagt dat je soms herhaalde maal de lade moet sluiten om 'm steeds te laten lezen..... En als afsluiting wil die ook wel opgenomen cd's draaien.... Wat een raar ding alsof ie een persoonlijkheidje heeft. Soms geeft ie op de display wel aan dat het een cd is en geeft ie wel de speeltijd aan maar wil die toch niet draaien.... Als ie draait, doet ie dat zonder foutlezing.

Iemand een suggestie??.... Moet ie op therapie?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2005 18:35 ]

Verwijderd

Ik had trouwens voor de lol een keer een ouwe Philips cd/cdi speler op de kop getikt. Soort backup. Geen frills, niet een remote of een fast forward of return. Weet je dat die echt alles eet en draait!

Verwijderd

Stand van zaken 29 mei. Mijn Herman 710 slaapt nou met een cd recordable in zijn lade. Echt uit staat ie dan dus. Als ik hem nou aanzet, dan geeft ie geen tijdsaanduiding aan en het lampje cd gaat uit. Doe ik de lade open en zet ik hem op nummertje drie bijv. en doe ik de lade dan pas dicht en de cd speler op Play dan wil die na een paar seconden de cd lezen en spelen en ook terugzetten naar het begin. Je krijgt dan ook een tijdsoverzicht van de cd incl. die van de individuele nummers.

Verder geen leesfouten en wat opvalt is dat alles zo mooi loopt: de schuiflade en geen hoorbaar loopwerk van het binnenwerk tijdens spelen. Wel stoort mijn tuner als de cd speler loopt.

Die recordables zijn dan wel cd's die uit een Philips cd recorder komen. Die zijn opgenomen op mijn computer leest ie echt never nooit. As expected.

• jank
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-01-2012
Verwijderd schreef op zondag 29 mei 2005 @ 11:00:

Die recordables zijn dan wel cd's die uit een Philips cd recorder komen. Die zijn opgenomen op mijn computer leest ie echt never nooit. As expected.
Probeer eens een cd-r op te nemen met DAO/96, mits je brander deze optie ondersteunt.
Mijn 20! jaar oude Marantz CD84 speelt alles af, maar de cd-r moet wel DAO/96 gebrand zijn. LiteOn en bepaalde types Aopen ondersteunen DAO/96.
Naar veluidt gebeurt dit ondersteunen in mindere mate bij DVD branders.
Pagina: 1