Ik ben dus ICT-ondernemer of geloof dat ik daar goed mee op weg ben al.
Via een driver, kan je je MAC-adres niet wijzigen, aangezien dit adres opgeslagen zit, op een chip, op de NIC zelf...Gomez12 schreef op 12 november 2003 @ 11:04:
Kan je het mac-adres ook niet wijzigen bij de drivers of op zoek gaan naar een dosutil om het macadres te wijzigen
Had de NIC zelf eerst wel een MAC-adres eigenlijk?
En inprincipe, moet 00-00-00-00-00-00 ook werken als MAC-adres
[ Voor 58% gewijzigd door CH4OS op 12-11-2003 11:08 ]
Verwijderd
Klik
Verwijderd
goed, nieuwe NIC, k, maar ze mogen de kast (zeggen ze) dus niet openen voor de garantie.... en ei'k willen ze er ook niet aan om service te vragen hiervoor, want dan zijn ze paar weken PC-loos.... (major disaster natuurlijk
als het echt moet dan trek ik die kast wel los en gooi er iets 3com's in. De brander heeft ook troubles soms, dus het lijkt me bijna onvermijdelijk.
Dit zie ik in ipconfig:
Ethernet adapter Local Area Connection:
Connection-specific DNS Suffix . : arnhem.chello.nl
Description . . . . . . . . . . . : SiS 900-Based PCI Fast Ethernet Adapter
Physical Address. . . . . . . . . : 00-00-00-00-00-00
DHCP Enabled. . . . . . . . . . . : Yes
Autoconfiguration Enabled . . . . : Yes
[ Voor 31% gewijzigd door Ulysses op 12-11-2003 11:27 ]
Verwijderd
Verwijderd
Ga naar Netwerkverbindingen, rechtermuisklik LAN verbinding, kies Eigenschappen, klik Configureren. Ga nu naar de tab Geavanceerd. Daar kies je Netwerkadres en vul je een MAC adres in zonder streepjes ("-").
(Vergeet niet hetzelfde MAC adres eerst aan te melden bij je modem, anders zal je niet op het internet kunnen.)
Mocht dat niet helpen dan ga je naar Google en zoek je op "Change MAC Address".
Wat je het beste kan doen is even een nieuw netwerkkaartje kopen en die erin pluggen. Die Onboard kaart van SiS kan natuurlijk ook zelf de oorzaak zijn of "p.o.s." Chello.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 11:33 ]
Verwijderd
Bedankt, dit progje werkt om een ander MAC te faken... errug kewl... Nu alleen nog chello bellen voor het adres wat ze hier oorspronkelijk hadden...Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:26:
Vanaf deze http://www.chelloo.com/tips/nieuwmacadres.html pagina staat een progje dat je wellicht kan helpen.
Ik heb genoeg info zo. Bedankt iedereen!
[ Voor 7% gewijzigd door Ulysses op 12-11-2003 11:39 ]
Tuurlijk is een MAC-adres (bijna altijd) wel te wijzigen via een driver van de leverancier. Heb je een stuk meer kans dan met allerlei vage tooltjes etc.ThePerfectCell schreef op 12 november 2003 @ 11:05:
[...]
Via een driver, kan je je MAC-adres niet wijzigen, aangezien dit adres opgeslagen zit, op een chip, op de NIC zelf...
Had de NIC zelf eerst wel een MAC-adres eigenlijk?
En inprincipe, moet 00-00-00-00-00-00 ook werken als MAC-adres
Chip bevat over het algemeen RAM wat gewoon overschrijfbaar is. enigste wat je moet doen om een MAC-adres te veranderen is gewoon op een bepaalde geheugenplaats het nieuwe MAC-adres wegschrijven. En waar komt die geheugenplaats het snelst vandaan, juist ja van de fabrikant ( oftewel driver )
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD