[word] achtergrond om af te drukken

Pagina: 1
Acties:
  • 114 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:58

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Ik ben een poster aan het maken voor mijn werkgever (niet dat ik dat kan, maar ik ben de enige die nog iets toonbaars af kan leveren laten we maar zeggen :)). Nu ben ik dat aan het doen in Word (ja, ja...). Hier heb ik een leuke achtergrond gekozen waarvan de kleur links onder (wit) langszaam overgaat in de kleur rechtsboven (groen). Ziet er erg leuk uit, alleen kan ik dit niet gebruiken om af te drukken. In de help vond ik het volgende:

Achtergronden worden gebruikt in de weergave volgens weblay-out of in een webbrowser om een interessante achtergrond te bieden als de pagina on line wordt bekeken. Achtergronden worden alleen weergegeven in de weergave volgens weblay-out en zijn niet bedoeld om te worden afgedrukt.

Als ik wil afdrukken dan moet ik een watermerk gebruiken, oid. Maar dat wil ik helemaal niet. Ik wil gewoon mijn achtergrond zoals ik 'm zelf wil (dus met die kleurovergang). Een oplossing is natuurlijk om af te laten drukken op kleurpapier, maar de drukker heeft geen papier dat aan mijn eisen voldoet.
Hebben jullie een idee hoe ik dit op kan lossen?

En nog een vraag: ik maak de poster in A4 formaat, maar deze kan toch moeiteloos gebruikt worden voor een print in A3? Want de posters worden A3.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-12 06:55
Poster maken in Word? hmm..
Waarom download je geen trial van Paintshop ofzo en maak daar wat in, lijkt me wat gemakkelijker..

Pvouput live

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Dat is het probleem dus. Het moet even snel iets worden, maar ik krijg geen materiaal (dus ik moet drummen, maar ik krijg alleen de stokjes).
Ze hebben hier geen Paintshop en het aanvragen bij systeembeheer duurt een week, en de poster moet vandaag naar de drukker. Het hoeft geen hoogstandje te worden (zei mijn baas, als het maar iets is). Dus daarom ff snel in word iets (omzetten in PDF dan en dan is de drukker ook blij).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:00

breinonline

Are you afraid to be known?

Word is natuurlijk niet het beste programma hiervoor, maar je kan het altijd proberen.

Volgens mij is het niet zo moeilijk: je maakt een grote rechthoek over de hele pagina heen. Vervolgens rechtsklik > eigenschappen > Autovorm opmaken.
Kleuren en lijnen tabblad: Opvulling > Opvuleffecten. Nu kies je de juiste kleurovergang. Als laatste op het tabblad Indeling de optie achter tekst aanklikken. Volgens mij heb je dan wat je wilt.

Je kan in word ook gewoon de pagina op A3 zetten, dan hoeft er niks veranderd te worden, maar vanaf A4 moet ook wel kunnen denk ik.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Verwijderd

Wat dacht je er van dat je meer kunt en dat de achtergrond wel geprint wordt met powerpoint???.....via printerinstellingen bij de drukker kan je hem als A3 formaat aanpassen an afdrukken

• Galois

Galois

1811 - 1832

Topicstarter
Powerpoint is misschien wel een idee ja... Dankje.

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 21:49
waarom in word niet met een plaatje over de gehele pagina en met textboxen text eroverheen? Wel je plaatje floating neerzetten.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Pagina: 1