[Win 2k] Belangrijke DATA van server verwijderd

Pagina: 1
Acties:

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:16

the-spawn

.: Dark Storm :.

Topicstarter
Ik zit op mijn werk met een probleem.

Vanmorgen kwam ik erachter dat er een heel aantal mappen met belangrijke data zijn verwijderd van onze server. Ook een aantal mappen van Users en bedrijfsgegevens.

Nu is mijn vraag of er mis een tool is waarmee ik kan zien wie (welke user bv) deze mappen/bestanden heeft verwijderd van de server.

Een hacker is eigenlijk uitgesloten want netwerk is helemaal dicht getimmerd door een Watchguard Firebox.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 10:35
Heb je logon auditing (successfull&unsuccessfull) aanstaan op die server, dan zou je iig wat in de eventviewer moeten zin..

Heb je dat niet aanstaan; zet het dan snel even aan..
Ik ken iig geen tools om te kunnen zien wie bepaalde dirs verwijderd hebben..

[ Voor 8% gewijzigd door Krypt op 12-11-2003 10:55 ]

Pvouput live

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

[quote]the-spawn schreef op 12 november 2003 @ 10:50:
Ik zit op mijn werk met een probleem.

Vanmorgen kwam ik erachter dat er een heel aantal mappen met belangrijke data zijn verwijderd van onze server. Ook een aantal mappen van Users en bedrijfsgegevens.

Nu is mijn vraag of er mis een tool is waarmee ik kan zien wie (welke user bv) deze mappen/bestanden heeft verwijderd van de server.
[/qoute]
als je een auditing tool had aanstaan dan kan je dat nog achterhalen anders is het helaas pindakaas en kan je alleen nog een restore van je data terughalen
Een hacker is eigenlijk uitgesloten want netwerk is helemaal dicht getimmerd door een Watchguard Firebox.
hacker is nooit uitgesloten, want het is gebeurt en alles wat niet in een blokcement zit en in de zee ligt valt in binnen te komen alleen soms kost het wat meer tijd dan anders. })

wat je kan doen is een dos restore tool gebruiken als dat lukt anders ben je de bestanden kwijt als je geen backups maakt.

Tja vanalles

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:16

the-spawn

.: Dark Storm :.

Topicstarter
Okee van die hacker klopt natuurlijk.

Maar wij hebben een Backup ja, maar we willen heel graag weten wie het gedaan heeft en waarom dan.

We hebben nu logon auditing (successfull&unsuccessfull) aanstaan, dit is natuurlijk te laat, maar mis vangen we hem/haar nog.