Toon posts:

hulp op afstand XP>ME

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn ouders wonen in Oostenrijk, ze hebben windows ME (NL), maar lopen regelmatig tegen problemen aan. Afgaande op de problemen, denk ik dat het puur een kwestie is van drivers updaten. Het lastige hierbij is dat er daar in het dorp geen bekwame mensen zijn, die wat van de computer afweten, en al helemaal niet uit de voeten kunnen met een Nederlands-talige versie. Mijn vraag is of ik met Hulp op afstand hen kan helpen. Zelf heb ik XP Home met SP1.

Bij voorbaat dank.

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-05 16:54
Gaat dacht ik niet werken. Ik weet niet wat voor verbinding ze hebben, maar misschien VPN opzetten en dan remote beheren? Zijn genoeg tooltjes voor. :) Enige nadeel is dat je daar eerst ook alles moet klaarmaken.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Per ongeluk quote ipv edit gebruikt :)

http://www.annoyances.org/exec/forum/winxp/r1066798482
Daar kun je ook het antwoord vinden.. gaat dus niet, maar zoals MADGOBLIN zegt zijn er genoeg proggies die 't voor je op kunnen knappen..

VNC, Remotely Anywhere, PCAnywhere bijv..

Pvouput live

• py.mosjuh
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 24-10-2022

py.mosjuh

fikkert.net

ik heb idd goeie ervaringen met VNC. Je kan natuurlijk ook je ouders een keer WinXP laten installeren zodat je remote desktop kan gebruiken...

Kites rise highest against the wind - not with it (Winston Churcill)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga eerst met VNC proberen, als dit niet lukt, vraag ikwel of ze XP willen aanschaffen.

Bas.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:02
Nog wel even een opmerking.. als je echt hulp op afstand wilt dan is remote desktop geen optie.. Als je dat gebruikt wordt de console gelocked en kunnen ze dus niet meekijken (wat soms wel erg handig is)... Daarvoor heb je echt Hulp of afstand nodig en dat wil meestal niet echt zo goed werken 1 van de 2 achter een router zit.. (zijn overigens wel trucjes voor om 't werkend te krijgen hoor)

Pvouput live

Pagina: 1