Ervaringen met LG Flatron F900P monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 107 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Nu online
Sinds november vorig jaar ben ik de gelukkige bezitter met het 17-jarige broertje van deze monitor, de F700P. Over een paar weken ga ik verhuizen en ik ben van plan om de 19" versie te kopen.

Op de site van LG vind ik twee typen flatron monitors, de F900B en F900P. De P-versie onderscheidt zich met name door de hogere refreshrates.

De meningen over de F900B en F900P zijn nogal verschillend. In de ComputerTotaal van nov. 2003 zijn ze erg enthousiast over de F900P. In het laatste Hardware.info-magazine vindt men de F900B erg tegenvallen, met name op het gebied van moire.

Ondanks dat het twee verschillende tests met twee verschillende monitortypen zijn, vind dit toch enigszins vreemd. Het binnenwerk van beide monitors is namelijk volgens een medewerker van LG hetzelfde.

Wat is jullie ervaring met de F900P monitor?

Verwijderd

sorrie, geen ervaring met deze monitor. maar wel geinteresseerd zoals jij. als ik het goed begrijp is dit zo'n monitor die gebaseerd is half op 'shadow mask' en half op 'trinitron/diamondtron' en het heet dan een 'tension mask'. voordeel is dat ie geen horizontale lijntjes heeft zoals de trinitron/diamondtron monitoren en dat hij meer helderheid heeft dan shadow mask monitoren. kost ook wel wat meer dan een gewone shadow mask CRT monitor.

Tom's Hardware Guide: Comparison: Twelve 19" CRT Monitors maart 2002. vooral nuttige uitleg over LG Flatron beeldbuis.

monitor ervaringen op kieskeurig.nl. helaas nog weinig bekend over deze monitor.

de karige LG F900P productpagina
specs van de LG F900P
CRT Panel: 19? (18.0? V.I.S.)
Visual Area (H x V): 366 x 275 mm
Mask: Flat Tension Mask
Surface Treatment: W-ARAS Coating
Max. Resolution: 2048 x 1536 @ 69 Hz
H-Scanning Frequency: 30 ~ 111 kHz
V-Scanning Frequency: 50 ~ 160 Hz
Video Signal Input: RGB Analogue (Separate, Composite, SOG)
PC Connection: 15 Pin D-Sub/5 BNC
Communication: DDC 2B, USB (4 Down, 1 Up)
Power Requirements: 90 ~ 264 Vac (47 ~ 63 Hz)
DPM Power (without USB): 103 W (Normal)/8 W (Suspend/Standby)/1 W (Off)
Dimensions (W x D x H): 467 x 473 x 473 mm (Net), 572 x 583 x 540 mm (Gross)
Weight: 24.2 kg (Net)/27.8 kg (Gross)
Regulation Compliance: Blue Angel, TCO 99, ISO 9241-3,7,8, DHHS, HWC, ROV, UL, CSA, TUV-GS, SEMKO, GOST, CE, FCC-B, C-TICK, VCCI-2, EPA Energy Star
De pixelbandbreedte kan ik alleen nog niet vinden (of kan ik die uitrekenen uit de specs?).

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-01-2004 22:20 ]

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:43

Jack

MHz Matters

Ik heb um nu al een aantal weken en hij is goed :)

De eerste die ik kreeg was wazig in de rechter onderhoek en verkleurde daar ook iets, maar ff bellen met LG en 2 dagen later een gloednieuwe perfecte thuisgezorgd. :*)

ik draai 1280*1024 bij 90Hz
want van 100Hz kreeg ik koppijn

maar hij is erg scherp, voor zover ik kan mijn ervaring gaat...
al met al mooi ding (qua design en beeld)

[Specs]

Verwijderd

He, misschien is dit een wat oud topic maar ik heb momenteel dus precies hetzelfde probleem wat Jack noemde. Heb je het serienummer van die oude misschien? Misschien heb ik namelijk wel jouw oude gekregen als' nieuw' exemplaar.