Toon posts:

adsl verbinding word verbroken door inbelverbinding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ADSL via planet

totaal 3 computers
1 ADSL MODEM/ROUTER met DHCP
dynalink modem 56K intern PCI

2x Windows 98
1x Windows XP

Zodra ik op de XP computer een inbel verbinding open met rabobank verbreekt Windows XP mijn ADSL verbinding.
Op dit moment kan ik nergens meer internetten op de modem/router zegt hji down
Bij netwerkinstellingen staat bij windows XP ook een verbinding met internet via gateway, deze zegt op dat moment verbinding verbroken en op nieuw verbinden kan hij niet. moet ik dus weer naar 10.0.0.138 om hem opnieuw te connecten.

Hoe kan het dat Windows XP de verbinding van de ADSL router/modem kan verbreken? Hoe kan ik het instellen dat dit niet gebeurt?
Is het een probleem dat hij op DHCP staat? of ligt het aan de 56K software modem?
graag ideeen kom er even niet uit!!!!

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:28 ]

Verwijderd

grbpl

Delete al je connecties bij je NETWERK tabblad , en add daarna weer je adsl connection toe.

( Mijn netwerk locaties > verbindingen )

Het komt gewoon omdat IE een andere connection pakt , en daarom switched hij naar de andere.

Verwijderd

Zodra je die inbelverbinding actief maakt veranderd je netwerk routing tabel, (gateway word de gateway van je ISP) bekijk je routing tabel maar eens (in dosbox: route print)....

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Ik denk dat je je modem-lijn verkeerd hebt aangesloten en daardoor je dsl signaal gestoord wordt.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

StevenK schreef op 12 november 2003 @ 10:59:
Ik denk dat je je modem-lijn verkeerd hebt aangesloten en daardoor je dsl signaal gestoord wordt.
Owja, dat kan natuurlijk ook nog. 8)7 Misschien ipv modem even een telefoon aansluiten en dan eens kijken wat er gebeurd...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 11:12:
[...]

Owja, dat kan natuurlijk ook nog. 8)7 Misschien ipv modem even een telefoon aansluiten en dan eens kijken wat er gebeurd...
er zit dan een ligte ruis op deze lijn. Vroeger stond er een computer met win 98
toen ging het wel goed

Verwijderd

Ik heb de inhoud van je andere topic even in je topicstart gezet :) Die andere gaat dus dicht, hier gaan we verder.

Voortaan graag Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/icon_hand.gif of SeM gebruiken om dit te melden, niet zomaar een nieuwe aanmaken.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:46
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:54:
[...]

er zit dan een ligte ruis op deze lijn. Vroeger stond er een computer met win 98
toen ging het wel goed
Controleer dan maar eens goed waar je splitter zit.

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-08 13:04

job

als je dus inbelt, verliest het adslmodem zijn verbinding??
lijkt me eerder een modem probleem dan een pc probleem.
een pc kan natuurlijk niet zomaar het modem offline gooien.

StevenK heeft een goed punt.
Pagina: 1