Toon posts:

[opstart probleem] Mobo piept de hele tijd

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na een (mislukte) upgrade naar een 60 gigabyte harde schijf van Maxtor, deed mijn moederbord het niet meer. Als ik de computer aan zit, piept hij de hele tijd (beep beep beep beep beep etc.). Uiteraard heb ik gezocht of dat een mogelijke foutcode is, maar het vreemde is dat dat het geval niet is - ik heb geprobeerd het te tellen, maar toen hij 20x gebeept had, geloofde ik al niet meer dat het een foutmelding kon zijn. Ik heb het nagezocht, en een dergelijke foutmelding kon ik nergens vinden.

Specs: Moederbord gebaseerd op de Intel 440BX chipset, 128 MB PC133 RAM (@ 66 mhz ivm onmogelijkheden van het mobo), Voodoo2 kaartje, no-name netwerkkaartje, P3 450. Kan iemand helpen?

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Wat heb je al geprobeerd?

Ram @ 66 MHz boeit niet, je hebt waarschijnlijk toch een Celeron of zo.

Verder kan je imo net makkelijk je mobo mollen door inbouw van een extra hdd. Weet je zeker dat je niets in het BIOS verkeerd hebt gezet,of dat je stekkertjes van je fans los hebt getrokken per ongeluk?

Test eens zonder geheugen, zet het er eens opnieuw in,misschien zit het niet zo lekker nu, waardoor dat gepiep komt. Test eens zonder kaartjes,etc.

[ Voor 20% gewijzigd door Voutloos op 12-11-2003 09:59 ]

{signature}

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-08 09:43

Remy

I usually get 100% accuracy

Probeer eens een volledige CMOS reset volgens je handleiding :). Dus inclusief stroom eraf (stekker), jumper omzetten, batterij eruit enzovoort ;)

LinkedIn
Instagram

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Misschien een re oude bios en herkent de PC die 60 GB niet ?

Faq van OMG:

BIOS van tussen mei 1996 en januari 1998
Er zijn 2 limieten: de 4,2GB limiet ligt aan DOS en Windows 95/98. In dit geval moet je de harddisk handmatig in de BIOS instellen ipv een autodetect doen. De 8,4GB limiet ligt aan de gebrekkige Int 13h instructies.

BIOS van tussen januari 1998 en juni 1999
Dit treft alleen de systemen met een AWARD BIOS. Er zat een bug in de BIOS, waardoor de HDD's groter dan 32GB niet correct werden herkend.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om slechts een constatering van het probleem op het forum te posten. Zoals je in de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) kan teruglezen, wordt hier op GoT van jou verwacht dat je eerst zelf op onderzoek uit gaat (Tweaker?) om het probleem te oplossen. Daaronder valt onder andere het raadplegen van de FAQ van het probleem-gerelateerde subforum. In de FAQ van dit subforum kun je bijvoorbeeld de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter vinden, welke jou een heel eind kan helpen :)

Mocht je er tenslotte nog niet uitkomen, dan pas mag je een nieuw topic openen, mits je het beleid van het subforum (hier is dat dus PMG Beleid) kent.
OMG :X :+

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 12-11-2003 10:05 ]

Dit topic is gesloten.