Ik ben zo handig geweest om mijn bios te verknoeien

Pagina: 1
Acties:
  • 197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Q
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14:25

Q

Au Contraire Mon Capitan!

Topicstarter
Is er nog een andere optie behalve een nieuw mobo aanschaffen, wat ik al heb gedaan trouwens. zou wel aardig zijn als ik mijn 'stukke' k7m asus athlon plankje weer heel kan krijgen en zo nog verpatsen voor een redelijk prijsje.

Q.

Verwijderd

The name's Bond, James Bond :)

[Q]: het is wel zo gemakkelijk als je ons vertelt, wat je pecies gedaan hebt ( :+)

I'll be back (or not :))

mazzel

• _Alien_
  • Laatst online: 30-06 23:15
meestal zit er op je mobo een switch/jumper om je bios te resetten......?

• Q

Q

Topicstarter
Ik denk dat als ik flash zeg dat wel duidelijk is. Krijg zelfs geen beeld meer. Helemaal dood.

Ideeen worden op prijs gesteld.

Q.

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-08 17:56
Ga opzoek naar iemand met een eprom brander. even een floppy maken met een bios voor je mobo en hij kan em er zo inladen

misschien bij een beetje computer winkel

FX

Stay safe

• Tonne
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04:04
Een tijdje geleden stond er in de duistse c't een artikel + layout van een flash programmer. Probeer dat eens te vinden.
Als je iemand kent met hetzelfde board, kun je de bios verwisselen als ie aan staat, maar dat is een karwei met risico.
Verder heb je kans dat ie met een ISA-videokaart een een jumper goed gezet wel van flop kan booten.

Verwijderd

moet je niet bv 'end' ingedrukt houden met opstarten.
ik had mijn bios geflashed en was vergeten 'end' in te drukken met het afsluiten, na wat zoeken op de website van mijn mamaplank kwam ik daar achter....

misschien werkt het bij jou ook....

Verwijderd

dat van daarnet was een geintje

_Alien_: als ik mij niet vergis is de K7M jumperloos

• Q

Q

Topicstarter
HEt wrange was dat ik op mijn scherm zag:

the bios could NOT be properly programmed!

dus ik backup laden. Werkte ook niet.

En het allerstomste was dat ik toen om te kijken, jaja je hoort het goed, (lach gerust) even resette.

Al had ik hem aan laten staan en andere bios spul gezocht.
Het was overigens met die bios update die hier op de www.tweakers.net site stond.

Q.

Verwijderd

Gochem die ik ken had dat ook met ze notebook, bios gewoon leeg, teruggestuurd naar fabrikant en hij doet het weer, dus misschien dat ze het bij ASUS kunnen??

• botoo
  • Nu online

botoo

💀 too old to die young

Q, (is dat Q van Qlungel? ;) )
ik heb hetzelfde gehad met een Asus, de vriendelijk winkelier noemde mij een soort Q en heeft vervolgens voor F25,00 mbv een ander MB de Eprom weer gevuld.
Die vriendelijke winkelier is B&R elctronics in Hilversum, daar had ik het bord ook gekocht, ik weet niet of 'ie dat voor niet klanten ook doet, t'is best een tijdrovend klusje

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Verwijderd

dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumas s...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...dumass...

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

mmmm moet dat niet dumbass zijn??
dumbass...dumbass...dumbass...dumbass...

aAarGhh

Verwijderd

Bij Abit is het zo dat je gewoon een nieuwe EPROM chip kan aanvragen die sturen ze dan meestal wel gratis naar je op. Ik weet niet precies hoe het bij asus zit maar ik denk hetzelfde. Verder kan je inderdaad proberen om met een isa-videokaart op te starten, als dat lukt kun je weer op nieuw proberen te flashen.
succes

Verwijderd

Whahhahhaahhahahahhaha :)

By the way! ratelt je floppydrive nog als je hem start? als dat zo is dan hebbie nog mazzel. Dan is nl. je bootblock nog intakt en kun je met een bootflop je bios opnieuw fikken.

• Q

Q

Topicstarter
Nopes Helemaal dood.

Maar ach. Shit happends. Ik zit achter een nieuw bios aan. Als ie weer werkt heb ik nog een verder weer prima functionerend bordje te koop.

Q.

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 04-08 18:17
Waarom wil je hem kwijt als ie weer goed werkt?
(Ik wil hem niet hoor, gewoon intresse :))

• Rudoli
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-04-2025
Oops niet goed gelezen, stond er al in.

• blimmel
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

blimmel

Matched: TeamBVD

drum 'n' bass drum 'n' bass drum 'n' bass drum 'n' bass drum 'n' bass drum 'n' bass

Join TeamBVD!

Pagina: 1