Toon posts:

alcatel modem niet te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
via 10.0.0.138 kun je het modem benaderen om instellingen te wijzigen; nu niet meer.
Het modem doet z'n werk verder prima. Pingen gaat uitstekend.
Hoe benader je hem dan wel?? Er zit geen router tussen, geen firewall, geen ...nix niet. Kabels ok, modem is gereset.

????

• Final Frontier
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-02 16:16
De internet exloder wil nog wel eens rare instellingen maken, waardoor je niet makkelijk bij je DSL modem kunt komen. Wat je kunt proberen is via een telnet sessie connectie te maken. Via een dos sessie : telnet 10.0.0.138

Dan kom je als het goed is bij je modem en weet je dat er vanuit je pc wel bij je modem kan komen en dat je naar je instellingen van de exploder moet kijken.

Je kunt ook via de telnet sessie het een en ander wijzigen, maar het werkt niete met een makkelijke gui.

"Commercie kills the scene" - I-f

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-07 22:28

Rwin

Ondertitel

wat zou kunnen maar het is een grote gok van hieruit, is dat je messenger misschien hebt uitgezet? en dan krijg je misschien je popup niet meer om in het modem in te loggen?

My € 0,02

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

Verwijderd

Denk dat dat het is , als je je modem kan pingen kan je erook op dat ip inloggen

Hij heeft geen 2 ip's :P

Verwijderd

Topicstarter
telnet werkt niet; gewoon geen reactie terwijl pingen het dus nog steeds doet.

Verwijderd

als je hem echt gereset hebt= power cable eruit dan weet ik nog wel iets wat je probleem kan oplossen:

Stel je IP(10.0.0.150 en up) en Gateway (10.0.0.138) handmatig in. Ik heb hetzelfde weleens gehad en dit werkte. Gooi dan ook effe de nieuwe firmware er weer effe overheen.

Verwijderd

Topicstarter
Op het moment dat je dan aan de slag wilt met de tips probeer je het nog eens met het ip in de browser en: perfect, geen probleem.
Waarom?? Ik heb mezelf laten nakijken, maar er zijn getuigen, dus ik sta er niet helemaal alleen dom naar te kijken.

Wat kun je hier nu van leren?

Bedankt voor de reacties!
Pagina: 1