[Win2k] [novell] Energieschema's allemaal hetzelfde zetten

Pagina: 1
Acties:

• Rwin
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 22:44

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
We hebben hier een aantal Dell pc's.
Standaard staan die op "Dell Low Power". Dat is een energiebeheerschema die Dell zelf heeft aangemaakt. Maar we willen dat de pc's op "altijd aan" komen te staan.

Wat ik gedaan heb:

als admin die pc's geinstalleerd en alle opties correct gezet. (oa lijsten op details in verkenner, verborgen bestanden weergeven, energiebeheerschema's op altijd aan etc etc)
Daarna dit gebruikersprofiel gekopieerd naar Default User en iedereen daar toegang tot gegeven.

MAAR....
elke keer als iemand anders inlogt op die pc (het is een pc met zo'n 10 gebruikers die af en toe even moeten typen/internetten ed) dan pakt ie weer het Dell Low Power energieschema... :?

Zie ik iets over het hoofd?

RoadLash, eigen werk rockband | StringKings, rock covers

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:51

Jaymz

Keep on moving !

NT -> WOS :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

"Default User" wordt alleen gebruikt als de user nog geen profiel heeft op de PC, daarna niet meer. Je zou hier eens kunnen kijken voor de exacte registry locatie en deze via Novell/GPO/Registry file kunnen uitrollen :)

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
elevator schreef op 12 november 2003 @ 12:14:
"Default User" wordt alleen gebruikt als de user nog geen profiel heeft op de PC, daarna niet meer.
ja dat klopt idd.

Maar zou ik dan geen gedeeltes van de profielen over de al bestaande profielen kunnen kopieren?
En zo ja, weet iemand welke?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Een profiel gedeeltelijk copieeren - dat snap ik niet helemaal?

Waarom gebruik je niet bovenstaande link in combiantie met een kleine registry file (Export in regedit), en deze silent (regedit /s reg.reg) in je registry script te laten importeren ?

• Rwin

Rwin

Ondertitel

Topicstarter
Ik wil de energieschema's allemaal hetzelfde hebben.

Elke keer als er een andere gebruiker inlogt creeert novell een andere user op de computer. Win2k maakt die users aan mbv de Default User. Maar aangezien die bij de eerste 20 inloggers nog op zijn energieschema op low power had staan staat het dus bij hen verkeerd.

Hoe kan ik zonder dat ik ze allemaal laat inloggen het energieschema aanpassen? (en ook de toetsenbord indeling)

Pagina: 1