Toon posts:

Excel: excel sheetje aan een cel hangen mogelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik wil:

Ik wil aan een heleboel cellen (365 om exact te zijn) een invoersheetje hangen waar ik wat getallen invoer die opgeteld de waarde geven in de de cel.

Ik wil deze toepassing gebruiken in een excel file waar ik al mijn af- cq. bijschrijvingen op mijn rekeningnummer per dag kan ingeven en dan moet excel die allemaal bij elkaar optellen cq aftrekken en de waarde daarvan moet in de cel van die dag komen. En dat wil ik dus voor alle 365 cellen per jaar........

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

waarom niet per transactie een regel?

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Verwijderd

Topicstarter
PipoDeClown schreef op 12 november 2003 @ 09:52:
waarom niet per transactie een regel?
Dan wordt het wel een erg "lange" spreadsheet.....soms heb ik op 1 dag wel 6 of 7 afschrijvingen of bijtellingen.

Tevens wijzigt het aantal bij- en afschrijvingen per dag. Ik wil dus per cel een uitvouwbaar schermpje hebben met max. 20 rijen waarin ik per rij de bij of afschrijving intik.

Excel moet dan deze getallen bij elkaar optellen en de waarde daarvan in de betreffende cel zetten.

Verwijderd

Ik begrijp wel wat je wilt, maar de oplossing de andere kant op is sneller, makkelijker en zit standaard in Excel..
Maak wel een lange excellijst waar je je bij en afschrijvingen in zet. Maak van deze tabel een draaitabel. Dan krijg je keurig per dag je bij en afschrijvingen. Je kunt 64K regels kwijt in excel, dus je kunt dan wel een paar jaarvooruit.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand anders met een oplossing op basis van wat ik beschreven heb ?

Met zo'n pivot table wordt het volgens mij wel erg onoverzichtelijk.

Verwijderd

Wat vind je dan onoverzichtelijk aan de pivotal table? Je ziet gewoon naast elkaar
Datum, bedrag. Als je wilt dan kun je ok drie kolommen (Bij, af, totaal) maken.
En dat zie je per dag. Hoeveel overzichtelijker wil je het?

Verwijderd

Topicstarter
Kan je die data uit zo'n pivot table ook in een grafiek zetten ?

Dit wil ik graag weten voordat ik me ga verdiepen in de pivot table (vind ik wel een beetje ingewikkeld....)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Ook met een draaitabel ben je IMHO meer aan het omzeilen van je probleem (UI).
Misschien niet wat je wilt horen, maar ga voor Access ipv. Excel, daar gaat dat dan allemaal wat makkelijker & mooier mee :)

Maar ingewikkeld zie ik altijd als een goed excuus om weer eens wat nieuws te leren O-) :+

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Maar ingewikkeld zie ik altijd als een goed excuus om weer eens wat nieuws te leren O-) :+
Helaas heb ik niet veel geduld voor zoiets kleins.....en om nou Access te gaan leren....pffffffffffff

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 21-11-2003 10:18 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Goed excuus :D

Het makkelijkst in Excel is misschien in kolom A de datum zetten, in kolommen C t/m Z de getallen en dan in B het totaal van die dag door C-Z op te tellen. Als je de beschrijvingen er bij wilt hebben zet je in rijen (2n-1) de datum, totalen en getallen en in rijen (2n) de beschrijvingen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1