[php/gdlib] ttfText laat tekst niet zien

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 13:36
Ik wil een transparante png over een achtergrond maken met gdlib, dit is me gelukt maar niet met het font dat ik wil. In eerste instantie gebruikte ik arial.ttf, omdat ik dit font binnen handbereik had en het script wou laten werken. Nu werkt het script en wil ik eigenlijk het helvetica font gebruiken. Een collega van mij heeft hier een ttf-font helvetic.ttf voor gemaakt met een programma die fonts kan omzetten. Het font werkt perfect op m'n windows machine, als ik er op dubbelklik krijg ik gewoon netjes een preview te zien, maar als ik het font nu upload een in m'n script een verwijzing maak naar het helvetica font laat ie alleen maar vierkantjes zien.

Ik heb al op verschillende plekken gezocht op internet (en ook met google ;)) maar kan niet vinden wat het probleem zou kunnen zijn. Is er iemand die mij iets verder zou kunnen helpen? Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkkE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-09 08:16

OkkE

CSS influencer :+

Misschien omdat het op een Unix host staat die geen .ttf-files herkent.. :?

“The best way to get the right answer on the Internet is not to ask a question, it's to post the wrong answer.”
QA Engineer walks into a bar. Orders a beer. Orders 0 beers. Orders 999999999 beers. Orders a lizard. Orders -1 beers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
OkkE schreef op 12 november 2003 @ 09:46:
Misschien omdat het op een Unix host staat die geen .ttf-files herkent.. :?
Nee dat is het niet, want het ttf-font arial pakt ie wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-09 21:41
Waarom gebruik je niet een standaard "helvetica" font, in plaats van die ttf die je collega gemaakt heeft? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wustenveld
MetHod schreef op 12 november 2003 @ 09:54:
Waarom gebruik je niet een standaard "helvetica" font, in plaats van die ttf die je collega gemaakt heeft? :?
Omdat ik geen standaard font wil, ik wil Helvetica 25 UltraLight gebruiken met een anti-alias. Dit kan ik alleen bereiken met een image die ik maak met de gdlib.

[ Voor 3% gewijzigd door wustenveld op 12-11-2003 10:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

"Vierkantjes" duiden er meestal op dat de tekens niet in het font aanwezig zijn. Misschien is de conversie toch misgegaan met de keuze van de glyph mapping?
Afhankelijk van de versie van GD library worden fonts die niet beginnen met een '/' en niet op '.ttf' eindigen gezocht in het font-pad dat in de library is ingesteld.

Misschien dat je iets meer info kunt geven? Stukje code, GD deel van phpinfo() output, et.c?

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
Sommige .ttf files werken inderdaad niet, terwijl andere wel gewoon werken in precies dezelfde code. Dit lijkt een eigenschap te zijn van de .ttf files zelf. Hiervan wordt ook melding gemaakt op php.net, waar de oorzaak wordt gelegd bij ontbrekende UTF-8 mapping tables.
Pagina: 1