Toon posts:

Beamer maar welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 54 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede Tweaker, Ik heb een budget van 1400 euro, en was opzoek naar een leuke thuisbiocoop beamer. Ik had gister zelf al flink gezocht, en was tercht gekomen op:

-SONY VPL ES1
-MITSUBISCHI SL2
-INFOCUS X1
-NEC VT46

Zelf zou ik denk ik gaan voor de NEC VT46 of de MITSUBISCHI SL2, maar ik wil graag van jullie weten wat jullie vinden en wat jullie ervaringen zijn met deze beamers. Alvast bedankt

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Ah, en hier lopen allemaal grote beamerkenners rond! ;)
Wat heb je zelf al gezocht? Op basis waarvan wil je die NEC of Mitsubishi kiezen?

Maar goed, toch een bevredigend antwoord voor je: in de duitse CHIP staat een beamertest, waar die Infocus X1 de vierde plaats behaalt en meteen PREISTIPP is. Nummers 1,2 en 3 zijn stukken duurder maar halen vergelijkbare scores.

Waarvoor wil je 'm gebruiken? Thuisbioscoop? Dan is de ietwat beperkte lichtopbrengst niet zo'n groot probleem.

Punctuality is the politeness of kings

• intert0y
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10-03-2025
ik zou zeggen kijk eens op bis.nl, zij doen HEEL veel met beamers en kunnen je ZEER goed adviseren. Ken meerdere mensen die daar (zakelijk) een projector hebben gekocht.

Er wordt je ook gevraagd wat je er mee wil doen. Films kijken of meer computerbeelden mee uitsturen dat soort dingen. Het is mijn kennissen allemaal ZEER goed bevallen het contact met deze firma.

ps. heb je al een scherm?

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek naar de ansi lumen, prijs, hoe de beamer eruit ziet, en of er een afstandsbediening bij zit. Heb er zelf echt niet veel verstand van.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een scherm ja van mijn opa's oude dia projector, heel mooi scherm met standaart helemaal niks mis mee >:)

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Ik heb alleen maar ervaring met een Compaq MP2810. Maar volgens mij is het verschil tussen de meeste DLP-beamers niet zo schokkend groot. (hoewel... en sneller kleurenwiel maakt wel wat uit.. :-)

Siditamentis astuentis pactum.

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:32
Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 09:28:
Ik keek naar de ansi lumen, prijs, hoe de beamer eruit ziet, en of er een afstandsbediening bij zit. Heb er zelf echt niet veel verstand van.
Hoe de beamer er uit ziet is natuurlijk het minst belangrijke. Wat ik zo snel in de test zie is dat die Infocus de beste de-interlacing heeft van het hele testveld en ook een bijzonder hoog contrast. Je moet alleen niet in een te lichte kamer zitten, want hij haalt 882 ansi lumen.

Of je kijkt eens naar een Epson EMP-S1. Voor thuisbioscoopgebruik ook goed, 1200 ansi lumen, 1200 euro, maar duidelijk mindere beeldkwaliteit dan die Infocus.

Punctuality is the politeness of kings

Verwijderd

Topicstarter
Hmm lastig blijft lastig maar wat vinden jullie van die nec vt46, die is volgens mij qua prijs kwaliteit ook goed.

• robbynaish
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-08 23:18
zo'n scherm van je opa is niet geschikt.

Kan je nog beter een plank of muur wit schilderen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee hoor had er gister al film op gekeken met die beamer van dell mp 3500 of zoiets

• intert0y
  • Laatst online: 10-03-2025
In principe is zo'n scherm inderdaad niet goed, op www.bis.nl hebben ze ook veel schermen. Ik ga zelf voor een elektrische aan het plafond die ik kan laten zaken als ik film ga kijken.

ik ben geen postbode, maar postman Pat rulez!

• Abbadon
  • Laatst online: 15-08 23:06
Enige uitleg voor mensen die een projector willen kopen ! Een heel topic bom vol tips waar je ook nog eens met je vragen terecht kan :) Echter, stel deze dan niet in de vorm van "welke van deze moet ik nemen?" en verder niks. Je zult zelf ook het een en ander moeten aandragen: hoe en waarom je tot jouw evoked set bent gekomen bijvoorbeeld en wees specifieker met daaruitvoortkomende vragen, dan kun je het beste geholpen worden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.