PHP:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
| <?php $fullname = mysql_result($result,0,"full_name"); echo "<h2>Rechten aanpassen van $fullname:</h2>"; echo "<p>Mag de gebruiker in het gebruikersbeheer?<br><br>"; echo "<form method='post' action='rechten.php'>"; $max_register = "1"; for($i1=0;$i1<=$max_register;$i1++) { if ($i1 == "0") { $naam1 = "Geen toegang."; } else if ($i1 == "1") { $naam1 = "Wel toegang."; } echo"<input type=radio method=get name=rights value=$i1 "; if($i1 == $register_rights){ echo"checked"; } echo">$naam1"; echo"<br>"; } echo "<form>"; $new_register = $_POST['rights']; echo "Register: ",$new_register; ?> |
Ik heb de volgende code. Het probleem is hier dat de variabele "$new_register" leeg blijft, terwijl er eigenlijk de waarde van de radio button in zou moet komen te staan.
Er komen via dit stukje code 2 radio keuzerondjes, en als de eerste is aangevinkt moet de waarde van $new_register 0 zijn, wanneer de 2e is aangevinkt moet deze waarde 1 zijn.
Ook als ik "print_r($_POST);" afdruk, staat er een leeg array. Weet iemand misschien wat het probleem hier kan zijn? Ik heb al zitten zoeken op google en got, maar volgens mij is de code gewoon goed. Alvast bedankt!